CrZyWiz Skrevet Mai 4, 2009 Skrevet Mai 4, 2009 Veldig bra tips Wazu! Visst man letter 100kg så vil det uten tvil merkes Stephjul, unødvendige høytalere osv. er en grei start.
Kaat Skrevet Mai 4, 2009 Skrevet Mai 4, 2009 Joda kam og lettere bil må jo gi litt effekt kanskje:P hehe... Forresten er det noe vanskelig sak å bytte kam.. Noe spesial verktøy som må til eller er dette en smal sak?
CrZyWiz Skrevet Mai 4, 2009 Skrevet Mai 4, 2009 Skal være smal sak på denne motoren. Er ikke noe Vanos eller lignende som på 6'erne.
Joe Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 koble av lmm'en, så går den som en kule. Funker på min ihvertfall
-Roger- Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 koble av lmm'en, så går den som en kule. Funker på min ihvertfall Ja, dette har jeg også hørt men aldri prøvd... Men det er vel ikke så voldsomt mye hester man får ut av det? Var det 25-30 hk eller noe sånt ???
Olelink Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 koble av lmm'en, så går den som en kule. Funker på min ihvertfall Ja, dette har jeg også hørt men aldri prøvd... Men det er vel ikke så voldsomt mye hester man får ut av det? Var det 25-30 hk eller noe sånt ??? 25-30 hk bare av og koble av lmm ?
S.Arnesen Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 Hvorfor i alle dager skal bilen gå noe bedre av å koble av lmm? da går jo bilen i nødmodus...
-Roger- Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 Ja, har hørt det.. men lurer på om man faktisk er nødt til å strupe luftveissystemet til teftingen for at bilen i det hele tatt skal gå skikkelig... Men fra spøk til revolver.. Beklager å måtte skuffe deg trådstarter men det er ikke noe "billig" måte og få mye hester av en 318i! Men lurer på en ting. Det ble nevnt av en tidligere i tråden at det virket rart om ikke en 1,8l motor fra bmw lett og billig kunne trimmes siden det var så mange andre som kunne det? Hvilke motorer snakker du om da?
-Roger- Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 Hvorfor i alle dager skal bilen gå noe bedre av å koble av lmm? da går jo bilen i nødmodus... Jeg for min del regner med og håper at det bare var tull
Kaat Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 Om du kobler Lmmen av går bilen i nødmodus ja.. Ingen tro på at bilen blir noe kjappere hvertfall:P
E46Johnny Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 På en suge motor er vanlig trimme tekknikk: Spesielle racing type ventiler, spesial tilpassede ventil seter, porting av insug og eksosport, Hvis nødvendig harderer ventil fjærer( men dette øker intern friksjon i motoren), port tilpassing av insug og eksos manifoil, eksos grenrør(4-2-1 for mellom register drag, 4-1 for effekt på høytturtall) innsug med separate spjellhus per sylindre, sport luftfilter som suger kald luft, Rullevipparmer, planslipe toppen litt for økt komp, remapping av motoren. Bare for å ta det vanligste tingene på en suge motor. Har selv gjort alt det overnevnet + litt på en motor med 2 dobble forgasser, (slapp remapp da)
LianLi Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 Du glemte kvassere kammer som passer til de nye ventil og ventilfjærene? Uansett, hvilken motor gjorde du dette på og hva ble resultatet?
-Roger- Skrevet Mai 6, 2009 Skrevet Mai 6, 2009 På en suge motor er vanlig trimme tekknikk: Spesielle racing type ventiler, spesial tilpassede ventil seter, porting av insug og eksosport, Hvis nødvendig harderer ventil fjærer( men dette øker intern friksjon i motoren), port tilpassing av insug og eksos manifoil, eksos grenrør(4-2-1 for mellom register drag, 4-1 for effekt på høytturtall) innsug med separate spjellhus per sylindre, sport luftfilter som suger kald luft, Rullevipparmer, planslipe toppen litt for økt komp, remapping av motoren.Bare for å ta det vanligste tingene på en suge motor. Har selv gjort alt det overnevnet + litt på en motor med 2 dobble forgasser, (slapp remapp da) Fikk du mye hester i forhold til pengene da?
E46Johnny Skrevet Mai 6, 2009 Skrevet Mai 6, 2009 På min motor som var en opel 2.0 CIH ut gjorde dette ca 40-45hk. Kamaksel er ikke alt her i verden, da porting av topp og racing ventiler, optimaliserte ventilseter samt endel av det andre modifikasjonene gir bedre fylling av sylindrene i alle turtallsområder. men i min motor var det en A symetrisk kam på 290grader på insugsiden og 280grader på eksos siden, den hadde også et litt større løft som gjorde at jeg mått bruke andre ventil fjærer for at fjærene ikke skulle få coilbinding. Går du for en for sint kam uten å bygge datasprut vil som regel motoren gå i nød modus.
Joe Skrevet Mai 7, 2009 Skrevet Mai 7, 2009 koble av lmm'en, så går den som en kule. Funker på min ihvertfall Ja, dette har jeg også hørt men aldri prøvd... Men det er vel ikke så voldsomt mye hester man får ut av det? Var det 25-30 hk eller noe sånt ??? tror ikke man får mer hester, men merket at bilen brukte mye mer bensin. sikkert ikke bra for motoren. til trådstarter : en 318 er en 318 på godt og vondt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå