Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 2002 325Ci SMG.

Originalt luftfilter. Hva er egentlig forskjellen om jeg skifter til såkalt Powerfilter?

Lyden - noe effekt?

Også blir det vel kanskje mer støv i motorrommet ?

På forhånd takk!

Skrevet

Søk gjerne i forumet før du legger ut nye tråder om blandt annet dette temaet da det allerede finnes masse tråder med svar på alle dine spørsmål om powerfilter (konfilter eller innsatsfilter) :)

Men jeg kan tillføye at om du ikke vil bruke en betydelig sum på ett skikkelig filter (K&N e.l.) med varmeskjold (evt lage ett selv) så annbefaler jeg det ikke, uorginale filter filtrerer ikke lufta godt nok.

Men alt dette finner du svar på om du søker i forumet;

-> Søk i forumet

Skrevet

Jeg legger definitivt penger i det, så det blir bra!

Noen tips til nettsteder eller butikker som selger dette av beste kvalitet ?

Skrevet
de fleste bilbutikker rundt om, realcar, torshov osv, selger green filter som ogs[ er ganske bra.

Selger de K&N og Pipercross?

Leste også noe om at man bruker mer bensin med powerfilter. (Om det ikke skjermes mot varme, noe jeg ikke ser poenget i ? )

Skrevet

Det bør skjermes mot varme pga ellers vil det suge inn varmluft, noe som ikke motoren er så glad...den vil ha kald luft.

Bilen bruker ikke mere bensin.

Skrevet
Kjøp deg ett sånnt sett da:

http://www.turnermotorsport.com/html/de ... E463252001

Har selv til min E39, regner med å montere det + grenrør til helgen.

Da har du varmeskjold i tilegg til at det ser Oem ut.

Okey, men hva får man igjen for det? Lyd ?

Må jo ha noe å sammenligne og ikke minst rettferdiggjøre prisen på det! Det er jo tross alt nesten $400 !

Hehe, Skal komme med tilbakemelding når jeg har fått testet.

Får nå i det minste clean look.

Skrevet
Kjøp deg ett sånnt sett da:

http://www.turnermotorsport.com/html/de ... E463252001

Har selv til min E39, regner med å montere det + grenrør til helgen.

Da har du varmeskjold i tilegg til at det ser Oem ut.

Okey, men hva får man igjen for det? Lyd ?

Må jo ha noe å sammenligne og ikke minst rettferdiggjøre prisen på det! Det er jo tross alt nesten $400 !

Hehe, Skal komme med tilbakemelding når jeg har fått testet.

Får nå i det minste clean look.

Looken er jo definitivt viktig, men uten noen som helst praktisk betydning så er det for meg penger i dass (om du vil).

Lyden i bilen min er ganske så fet med R6 og clubsport effektanlegg.

Husker ikke om det er Simmons eller hva det er jeg men det er ihvertfall noe grommere lyd enn det som er originalt.

• 4 months later...
Skrevet

Ble betydelig mindre lyd når jeg fjerna powerfilteret på min, men så har jeg rimelig grov eksos også.

Fjerna det for å slippe å bruke fler tusenlapper på luftmassemålere :wink:

Skrevet

Synes bilen ble litt freshere med settet på, men er litt usikker på effektøkningen da grenrørene produserer noe sååå inni svarte natta med varme.

Men har nå kjørt med det siden juni og vært i Danmark, Sverige og på Østlandet + diverse andre turer.

Når det gjelder lyden så kan jeg si at de fleste snur seg etter meg når jeg kommer kjørende, har Sportsfilter, grenrør og Scorpion bakpotte + M50 innsug.

Har ikke hatt noen problemer hva angår LMM ennda, med dette er ett såkalt Foam filter eller noe lignedne skummgummi, så det er lite som slipper gjennom, hverken olje eller støv.

Luften kommer gjennom da :P det brøler ganske bra hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...