bmwmaxi Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 Her er det snakk om ombygdning til annen bil og da blir vognkortet utstedt på di nye spesifikasjonene. Det er ikke sikkert en 328 eller m3 er godkjent med pingle dekkene som er på en 318 loadinndeks/hastighet og rulleomkrets kan være feil. Kan lage misvisning på spidomter. På de 4 bilene jeg har hatt som er ombyggd står det merknad ombygdd fra/til og kun dim. på det du har bygd om til.
xracer Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 bmwmaxi skrev: Ja, firkant fikant dokumentasjon.Det som utløser tuv dokumentasjon her er at sporvidde et blir forandre mer en + - 5mm og forskelig dekk dim foran/bak. Med forskelig dekk dim foran/bak uten at det er godkjent er avskiltnings grunn ved teknisk. Det ikke mange tenker på er hvis du hadde fått skrevet inn de nye felgene med for ex. ET 28 og det var ET 40 så har du ikke lov til og brukke orginalhjula/vinterhjula, hvis de ikke setter det inn som alt. eller merknad. Her er det mange uvitende lovbryttere. OPS! Her har jeg et potensielt problem gitt...hadde ikke snøring på at denne regelen eksisterte..hehe...da E32 kom ut eksisterte det vel ikke BMW'er hvor det var godkjent med forskjellig dekk/felgdim foran og bak?? Jeg har nettopp anskaffet meg 8.5" og 10" som jeg skal bruke på E32'en...så nå kan jeg bli avskiltet på stedet hvis jeg blir stoppet? Hva kan jeg gjøre for med dette utenom å få meg samme dim foran og bak? Er det mulig å få TUV dok på dette?
S.Arnesen Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 xracer skrev: OPS! Her har jeg et potensielt problem gitt...hadde ikke snøring på at denne regelen eksisterte..hehe...da E32 kom ut eksisterte det vel ikke BMW'er hvor det var godkjent med forskjellig dekk/felgdim foran og bak?? Jeg har nettopp anskaffet meg 8.5" og 10" som jeg skal bruke på E32'en...så nå kan jeg bli avskiltet på stedet hvis jeg blir stoppet? Hva kan jeg gjøre for med dette utenom å få meg samme dim foran og bak? Er det mulig å få TUV dok på dette? Bredden på felgene skal ikke lage problemer, så lenge du har tüv på felgene. Det du må finne ut av er om dekk dimmen du har på felgene overskrider 5% av orginal dimmen.
bmwmaxi Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 Du skal være uheldig når du møter på regelrytteren som gir deg mere en mangellapp, men de kan hvis de vil. På min e32 hadde jeg Ronall d58 med 8,5" og 10" men de ville ikke godkjene det selv om jeg hadde TUV papirer. De sa at jeg også måtte ha annbefaling fra bmw og de gidder ikke og hjelpe med uorg. felger. BT er ikke lenger forpliktet til og følge TUV godkjeninger, bare ECE dok. Vi må bare finne oss i at vi bare følger de EU/EØS reglene som passer oss så lenge vi står utafor. For og holde kostnadene på bil oppe.
bmwmaxi Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 "da E32 kom ut eksisterte det vel ikke BMW'er hvor det var godkjent med forskjellig dekk/felgdim foran og bak" Jo da Alpina har hatt det helt fra 70tallet.
xracer Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 bmwmaxi skrev: Du skal være uheldig når du møter på regelrytteren som gir deg mere en mangellapp, men de kan hvis de vil.På min e32 hadde jeg Ronall d58 med 8,5" og 10" men de ville ikke godkjene det selv om jeg hadde TUV papirer. De sa at jeg også måtte ha annbefaling fra bmw og de gidder ikke og hjelpe med uorg. felger. BT er ikke lenger forpliktet til og følge TUV godkjeninger, bare ECE dok. Vi må bare finne oss i at vi bare følger de EU/EØS reglene som passer oss så lenge vi står utafor. For og holde kostnadene på bil oppe. Hmm..her lærer man nyttige ting ser jeg...forresten når det gjelder Rondell D58, var det slik at du har eller hadde TUV papirer på disse? Forresten hva er spesifiert i TUV papirene til felgene? Er det belastningsdata og/eller til hvilke spesifikke biler felgene er TUV godkjent for?
bmwmaxi Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 Solgte faktisk 750 i går og ryddet ut av den på søndag og da gikk TUV papirene på dynga. Men de kan du finne på Ronall sine hjemesider på nettet. Skriv ned nettadr. og ta den med på BT hvis de ikke stoler på at kopien din er ekte. Det står hvilken bil og dekkdim.
xracer Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 bmwmaxi skrev: Solgte faktisk 750 i går og ryddet ut av den på søndag og da gikk TUV papirene på dynga. Men de kan du finne på Ronall sine hjemesider på nettet. Skriv ned nettadr. og ta den med på BT hvis de ikke stoler på at kopien din er ekte. Det står hvilken bil og dekkdim. Allright! takker for info'en
Mariuz Skrevet Mai 6, 2009 Forfatter Skrevet Mai 6, 2009 Eksempel på en som er godkjent med den 235/265. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17324255
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå