Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei har ett par spørsmål:

er det verdt å betale 150000kr mer for en facelift??

Mange feil med disse bilene?

Bensin eller diesel?

chipping av 184hk diesel med automat, holdbart?

Stor forskjell fra E39 523iat??

Bruker 3,0 bensin mye mer enn min nåværende bil? bruker ca 1,4 på blandet

ligger ett par fine biler på finn med bensin motorer 3,0 til hyggelige priser, vurderer å kjøpe slik bil.

Takker for svar

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

facelift og sportspakke er å foretrekke men det koster en del penger.

jeg synes 3.0 bensin er fantastisk og 4,4 osv er jo helt konge.

3.0d prefacelift skal du IKKE chipe.

Skrevet
facelift og sportspakke er å foretrekke men det koster en del penger.

jeg synes 3.0 bensin er fantastisk og 4,4 osv er jo helt konge.

3.0d prefacelift skal du IKKE chipe.

Har sett andre her inne fraråde sportspakke på X5 for kjørekomforten sin del. Er det stor forskjell i stivhet med og uten?

Skrevet

Tror det blir 3,0 bensin, da denne virker å være mest mulig holdbar, er de så gode på vinterføre som de ser ut til??

Ingen som vet hva en slik bil bruker?

Skrevet

3.0i er den minst gunstige - går ikke som en V8, men bruker nesten like mye drivstoff. Innkjøpet er jo derimot rimeligere, men så får man også mindre igjen når man selger, så man "tjener" ikke mye på lavere innkjøpspris.

Mener å ha hørt reelle tall skal være typisk 1.2-1.3 på vanlig bruk, og mer om man tråkker på.

Skrevet
facelift og sportspakke er å foretrekke men det koster en del penger.

jeg synes 3.0 bensin er fantastisk og 4,4 osv er jo helt konge.

3.0d prefacelift skal du IKKE chipe.

Har sett andre her inne fraråde sportspakke på X5 for kjørekomforten sin del. Er det stor forskjell i stivhet med og uten?

Er stor forskjell ja. Bør være glad i stiv bil om man skal ha X5 med sportspakke og uforholdsmessig store felger. Er imidlertid veldig fint med sportsunderstellet når man kjører på landevei og motorvei, da blir X5 en meget fin bil, og en skikkelig milsluker. Er først og fremst i byen X5 med sportspakke blir litt vel stiv.

X5 4,4 er en fantastisk fin bil. Utrolig deilig motor som passer veldig godt til bilen. M62B44 motoren er også ganske grei å kompressorlade. ESS har vel et eget kit til den, og da får du en VELDIG rask X5 :D

Skrevet

Jeg har også hør at disse X5ene med 3,0d blir ganske vanskelige å ha med å gjøre hvis du chipper dem. Automatkassa i disse er uhyre sårbare for chipping av en eller annen grunn. 184 hesteren er også tragisk langsom, styr unna!! 218 hesteren er nok bedre men forsatt havner pedalen i torpedoveggen uten at det skjer noe særlig.

3,0I er mye friskere, har solid bunndrag og går godt. Snill på forbruket er den også til stor bensin SUV å være. 4,4 er utrolig å kjøre, her går det styggfort. Har kjørt en slik en liten periode i jobben og dette er en ganske utrolig motor, nydelig lyd og et solid drag. Bensinforbruket er jaggu ikke galt på denne heller ved vanlig og fornuftig kjøring. Her er det snakk om solid andrehåndsverdi også.

Jeg hadde uten tvil valgt en bensin X5 skulle jeg hatt en sånn bil. Det var ikke så mye fart i diesel motorene til BMW den gang. Skulle jeg hatt ny X5 derimot måtte det uten tvil blitt diesel, disse motorene er noen skikkelige kruttpakker, til og med LE varianten av X5 30D med 211 hk går bra

Skrevet
facelift og sportspakke er å foretrekke men det koster en del penger.

jeg synes 3.0 bensin er fantastisk og 4,4 osv er jo helt konge.

3.0d prefacelift skal du IKKE chipe.

Har sett andre her inne fraråde sportspakke på X5 for kjørekomforten sin del. Er det stor forskjell i stivhet med og uten?

jeg er egentlig litt enig, men skal du tenke hva du får igjen i ettetid så oppnår man mer og selgr fortere og raskere biler med sportspakke.

@BMW 523: Når er du i prossesen vedrørende å kjøpe bil? På jobben får vi kanskje inn en 2002 4,6is... Men den selger vi ikke gjennom butikken da vi ikke ønsker å stille garanti på en sånn bil, men jeg kan sikkert sette deg i kontakten med oppkjøperne min så du kan få en mulighet til å se den bilen før den blir lagt ut på markedet. men da skal du nok belage deg på 1,3-1,5 liter på mila.

Skrevet

vi har en 3,0 bensin med automat og den bruker ca 1,2 på vanlig kjøring.

deilig bil, kjørekomfort deluxe, eneste som irriterte meg med x5 var tilgangen til knappen til vindusheisene, knotete og komme til.

Skrevet

milhouse: hvor mye hadde man tenkt for den da?

Syntes x5 virker som noen deilige biler, som holder seg greit i pris!

Mulig det er like greit med v8 men den vil jo bare falle i verdi! tror 3,0d holder seg best i pris.

Skrevet

Faceliften har ny motor, xhjulssystem og girkasse, så tror den er mye mer solid enn prefacelift. Den er også mye penere og holder seg bedre, så jeg syns den er verdt prisforskjellen. 3.0d har også 218hk originalt og er sprek nok. Ligger på 0,75 på langkjøring og ca literen på bykjøring hvis jeg ikke husker helt feil. Min far har en 04 facelift og den har sportspakken. Jeg syns den er god å kjøre, men er enig i at den er ganske stiv. Var på grensen til ukomfortalbelt å kjøre dårlige veier med telehiv, men jeg vil for all den ikke fraråde sportspakken fordi. Er jo kort tid i året veiene er sånn, og til vanlig bruk merkes det ikke. Er samtidig positivt at en så stor bil er såpass stiv for å unngå følelsen av at man kjøper båt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...