Gå til innhold

BMWCCN sitt treff på Rudskogen 6-7 Juni

jcvold
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 297
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mulig at ting er lettere med mere hk? Iallfall syntes jeg ting det siste året har vært lettere sånn sett iallfall. Klart har jeg blitt også mere orinetret om flagg, tangeringspunkter, brems, forbikjøringer men dette tar jo tid. Føler meg forsatt som amatør så kansje har du rett Geir om at jeg burde holde meg unna baner?

Hva surrer du med Glenn? Har jeg nevnt at du skal holde deg unna baner fordi du føler deg som en amatør? Nå tar du diskusjonen i feil retning her..

Først av alt så er ikke ting lettere bare fordi man har mer hk. Jeg tror heller det er motsatt i et tilfelle hvor sjåføren er usikker. Mer hk er mer bil å håndtere, som er vanskligere for en uerfaren sjåfør. Tangeringspunkter er fint å øve på i familiekjøringen, samme med bremsepunkter. Selvfølgelig i frikjøringen også.. som sagt, det er ikke RACE, det er kjøring for å bli en bedre sjåfør. "ÅNEI, jeg ble forbikjørt av en M3".. hva så? Forbikjøringer ser jeg ikke helt problemet med.. da det ikke er lov å kjøre forbi i svinger, og kjøre forbi på strekninger er stort sett det samme som i trafikken.

Som sagt, instruktører hjelper veldig mye om man føler seg usikker.

Og, det er helt sikkert en grunn til at det ikke er egne nybegynnerheat.. ganske sikker på at dette er tatt opp tidligere, uten at jeg vet noe, bare antar. Dessuten er jeg laangt på vei amatør selv, dårlig argument.. Jeg kan kanskje virke litt krass her, er ikke det altså.. men blir litt oppgitt bare :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nysgjerrig a? ;) Kom å sett deg på fanget mitt i morgen så skal jeg fortelle glenno ;) hehe

He he flørter du? vet ikke om jeg har tid fordi jeg skal sikkert sitte på Geir A sitt side sete med sine ironiske utspill om han tillatter he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig at ting er lettere med mere hk? Iallfall syntes jeg ting det siste året har vært lettere sånn sett iallfall. Klart har jeg blitt også mere orinetret om flagg, tangeringspunkter, brems, forbikjøringer men dette tar jo tid. Føler meg forsatt som amatør så kansje har du rett Geir om at jeg burde holde meg unna baner?

Hva surrer du med Glenn? Har jeg nevnt at du skal holde deg unna baner fordi du føler deg som en amatør? Nå tar du diskusjonen i feil retning her..

Først av alt så er ikke ting lettere bare fordi man har mer hk. Jeg tror heller det er motsatt i et tilfelle hvor sjåføren er usikker. Mer hk er mer bil å håndtere, som er vanskligere for en uerfaren sjåfør. Tangeringspunkter er fint å øve på i familiekjøringen, samme med bremsepunkter. Selvfølgelig i frikjøringen også.. som sagt, det er ikke RACE, det er kjøring for å bli en bedre sjåfør. "ÅNEI, jeg ble forbikjørt av en M3".. hva så? Forbikjøringer ser jeg ikke helt problemet med.. da det ikke er lov å kjøre forbi i svinger, og kjøre forbi på strekninger er stort sett det samme som i trafikken.

Som sagt, instruktører hjelper veldig mye om man føler seg usikker.

Og, det er helt sikkert en grunn til at det ikke er egne nybegynnerheat.. ganske sikker på at dette er tatt opp tidligere, uten at jeg vet noe, bare antar. Dessuten er jeg laangt på vei amatør selv, dårlig argument.. Jeg kan kanskje virke litt krass her, er ikke det altså.. men blir litt oppgitt bare :wink:

Tror vi ikke er egentlig så uenig egentlig Geir men for min del ble jeg forbi kjørt ekstremt mye i svinger intill jeg lærte tangere og holde farten oppe. Med iår med med mere trøkk kan jeg svi et hakk mere ifra før svingene, slik at jeg får rom til slippe forbi oppgira førere når svingene retter seg. For en nybegynner som planlegger en sving etter langstrekke har en ikke lært helt takle et plustelig mindre rom inn i en sving fordi noen kommer 30cm opp på siden forbi. Sånn sett syntes jeg Våler banen er enklere enn Skogen. Intrersant diskusjon dette egentlig og husk Geir , ikke noe vondt ment fra meg til deg. Bare meninger.

Edit: ja jeg har kjører oftest familiekjøring for finne tangeringspunktene, ja jeg har brukt dyktige instruktør som har fulgt meg opp og sier jeg kjører helt greit. Poenget er at mange med horn i panna ikke følger reglene. da er det greit få på plass alt annet grunnleggende slik at det sitter så enn kan takle slike personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men for min del ble jeg forbi kjørt ekstremt mye i svinger intill jeg lærte tangere og holde farten oppe.

Det var nok fordi du kjørte veldig rart. Du blir neppe forbikjørt i sving hvis du kjører riktig spor. Da må jo folk kjøre rundt deg isåfall, og da er de sjelden til hinder. Og sporet lærer man fortere med instruktør enn ved å rote rundt alene tror nå jeg.

Jeg er forøvrig enig i at mange erfarne er litt vel hast med å komme forbi, men det virker nok ofte farligere enn det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men for min del ble jeg forbi kjørt ekstremt mye i svinger intill jeg lærte tangere og holde farten oppe.

Det var nok fordi du kjørte veldig rart. Du blir neppe forbikjørt i sving hvis du kjører riktig spor. Da må jo folk kjøre rundt deg isåfall, og da er de sjelden til hinder. Og sporet lærer man fortere med instruktør enn ved å rote rundt alene tror nå jeg.

Jeg er forøvrig enig i at mange erfarne er litt vel hast med å komme forbi, men det virker nok ofte farligere enn det er.

Greia var at jeg i de tillfellende hadde meg med instruktører det sjedde og holdt nøyaktig tangering/sporvalg. Jeg holdt ikke høy nok fart fordi jeg ville først lære meg og være sikker. Sånn sett ser jeg amtør gruppe som et alternativ. Ser mange gjør mye rart spesielt ved 3s svingen på skogen bl.a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom litt forsinka, og ble litt skuffa da man måtte være der på dagen for kunne kjøre på bane.. fikk kjørt familie kjøring som varte faktisk i 10 min.....eller mindre

Den sjønte jeg ikke helt badsha? Det var vel et ekstra føremøte rundt 13 tar jeg ikke feil noe som tilseier at enn da skal kunne kjøre gruppe 1-2/ frikjøring alt etter som. Forklar nærmere. Når var du der?

Haloiss Glenno;) tror jeg så et snev av deg ja hehe, men var ikke sikker på om d var deg da jeg skulle parkere rundt kl 15:37? fått nye sveis eller:D:D

nei var nok sikkert fordi jeg kom der rundt kl 15:37, da mente han som satt vakt at d var alt for sent å melde seg. men kunne kjøre familie kjøring som begynnte kl 17? eller slikt, gikk nesten tom for bensin så gikk for å fylle, 10 min etterpå var d hele over:( der røk 200 kr +400 kr som jeg hadde tenkt å kjøre igjel på banen:P men men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...