Gå til innhold

BMWCCN sitt treff på Rudskogen 6-7 Juni

jcvold
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 297
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

så for meg som ikke er så veldig kjent med banekjøring bør satse på søndag? forhåpentligvis ikke så altfor mye traffik :)

Sleng med lørdag også fordi da lærer du mye på førermøtet og så prøver du deg først på familiekjøring eventuelt. Få med deg en instruktør. Banefolket har rødevester ellers så er det bare spørre de andre erfarende også om du er usikker. Søndag pleier være mindre biler så økt kjøretid er større samt horna på enkelte har fått senket seg, he he :-).

Edit: personlig syntes jeg våler er den beste banen men slenger nok ut på familie kjøringen for egen del. Selv syntes jeg Rudskogen spiste for mye dekk i varmt vær (spes langsvingen, ene siden av dekka) men hadde litt med at jeg ikke viste nok om roe hastighet rundt langsvingen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger søndag fordi det tradisjonelt har vært trening til rush-trafikk på lørdag, men ryktene sa at det gikk rimelig greit på lørdagene i fjor.

Jeg liker dog opplegget på de mindre kveldstreffene mye bedre. Familiekjøring, jentekjøring, generelt mye folk og biler og det at man kjører heat og ikke bare slipper utpå etterhvert som folk kjører inn gjør at det blir veldig mye dødtid på bmwccn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleng med lørdag også fordi da lærer du mye på førermøtet og så prøver du deg først på familiekjøring eventuelt. Få med deg en instruktør. Banefolket har rødevester ellers så er det bare spørre de andre erfarende også om du er usikker. Søndag pleier være mindre biler så økt kjøretid er større samt horna på enkelte har fått senket seg, he he :-).

Edit: personlig syntes jeg våler er den beste banen men slenger nok ut på familie kjøringen for egen del. Selv syntes jeg Rudskogen spiste for mye dekk i varmt vær (spes langsvingen, ene siden av dekka) men hadde litt med at jeg ikke viste nok om roe hastighet rundt langsvingen også.

Har kjørt go kart i 3 år, så regler og slikt er ikke noe problem ihvertfall :)

Overgangen fra go kart til bil tror jeg vil gå greit nok, er såklart endel kjøreteknikker som er anderledes, men regner med at mye av det grunnleggende er likt. Har kjørt 10-12 runder på skogen med bil før, så jeg er ikke helt jomfru ;) Er vel heller usikkerheten som er problemet tenker jeg. Tror nok jeg skal klare å bli varm i trøya etter noen runder i familiekjøringa :D

Også skal jeg prøve å få med meg noen runder i passasjersetet også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kjørt go-cart aktivt kan du nok mer enn snittet :)

Kun på amatørbasis. Skal ikke skryte på meg noen nm titler :lol: Ikke noe mer enn at 8 plass i Harald huysman cupen på rudskogen er min beste prestasjon :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir desverre ikke noe treff på meg. Var der i fjor og var meget fornøyd. Men i år står blien forhåpentligvis i trøndelag og jeg er i Qatar ombor på båten jeg skal ombord på. Jeg har oppgradert bremser, understell og div for å være med, men får ikke sjangsen for å teste det på bane. Men håper på å få testet litt på turen fra Tønsbeg til Kolvereid (Nord-Trøndelag). Sier bare lykke til for gutta som skal kjøre og stille ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt go kart i 3 år, så regler og slikt er ikke noe problem ihvertfall :)

Overgangen fra go kart til bil tror jeg vil gå greit nok, er såklart endel kjøreteknikker som er anderledes, men regner med at mye av det grunnleggende er likt. Har kjørt 10-12 runder på skogen med bil før, så jeg er ikke helt jomfru ;) Er vel heller usikkerheten som er problemet tenker jeg. Tror nok jeg skal klare å bli varm i trøya etter noen runder i familiekjøringa :D

Også skal jeg prøve å få med meg noen runder i passasjersetet også :D

Da bør du iallfall ikke ha mye problem. Men lærer alltids noe som med erfarene, instruktør eller observere som passasjer. Hagenisse du hadde et par fine inboard filmer fra ifjor. Linken var der igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir desverre ikke noe treff på meg. Var der i fjor og var meget fornøyd. Men i år står blien forhåpentligvis i trøndelag og jeg er i Qatar ombor på båten jeg skal ombord på. Jeg har oppgradert bremser, understell og div for å være med, men får ikke sjangsen for å teste det på bane. Men håper på å få testet litt på turen fra Tønsbeg til Kolvereid (Nord-Trøndelag). Sier bare lykke til for gutta som skal kjøre og stille ut :D

Du får stille på Våler da vettu ;)

Jeg skal innover lørdag og mulig overnatting, får se an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...