///MFosse Skrevet Mai 7, 2009 Share Skrevet Mai 7, 2009 Ska ha takst av kolisjonsSkadd bil idag ! Lurer på om det er ting som er LURT å nevne, eller IKKJE bør nevnes, ved bilen?? Håper på høyest mulig takst, som vil føre til at eg får penger igjen for bilen! Tror at bilen er kondømt, men er ikkje sikker :S Hva er viktig å nevne ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mai 7, 2009 Share Skrevet Mai 7, 2009 det er vel ikke s[ mye som hjelper å nevne egnetlig, takstmannen går utifra listepris på tilsvarende bil og utifra skader, sååå... men du kan jo prøve og nevne ting du har gjort ved bilen som er verdt mye penger da, eller håper du på å få den kondemnert? jeg ville bare håpet på det beste.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MFosse Skrevet Mai 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2009 Kondemnert er det som setter meg i en best tenkelig situvasjon ! PGA studier, pengermangel osv! Får kansje mer igjen for bilen da, imotsettning ved eit evnt salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mai 7, 2009 Share Skrevet Mai 7, 2009 hvor var krasjen hen da? skal ikke mye til egnetlig før bilen blir kondemnert schø Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MFosse Skrevet Mai 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2009 fronten blei kjørt på av ein lastebil... Knust inn, så her er bilde : Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mai 7, 2009 Share Skrevet Mai 7, 2009 om du har flytta på noe dempertårn, bøyd noe fjærbein el kan jeg garantere den blir kondemnert. tipper de setter bilen til en verdi av 40-50k en plass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mai 7, 2009 Share Skrevet Mai 7, 2009 kondemneres garantert... skader for over 50% av bilens verdi = ikke verdt det i forsikringens favør... så da gir de deg penge rigjen.. i mean, come on, bare et panser fra bmw til din bil koster 16 laken... skjermer, fronter, lykter. lakk, pluss the man hours... tja.. u do the math Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MFosse Skrevet Mai 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2009 Har hørt med bavaria rundt om i landet og har fått listepriser på rundt 48 k ca.. satser bare på rett tilbakemelding fra takstmann.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MFosse Skrevet Mai 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mai 7, 2009 Share Skrevet Mai 7, 2009 Vet om folk som har fått kondemnert E36ene sine pga bulk i forskjerm og knust frontlykt... Går nok til den evige landevei den her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mai 7, 2009 Share Skrevet Mai 7, 2009 jeg krasja min gamle mx5 i en stolpe for en tid tilbake.... jobb som måtte gjøres og deler: rammevang rettes ut, ny frontplate, nytt panser, ny fronterfanger, ny raddis, kjølevifte, to x airbag, styreenhet for airbag, og ratt. samlet pris fra mazda 107,000 NOK ink mva. dog var jeg veldig gla i den så ville rette den opp, tok den til en 3.parts oppretter (alt i biloppretting, lillestrøm v/ kjell ) pris tot= 21k ferdig. resultat: meg fikk penger og fikk beholde bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet Mai 7, 2009 Share Skrevet Mai 7, 2009 kondemneres garantert... skader for over 50% av bilens verdi = ikke verdt det i forsikringens favør... så da gir de deg penge rigjen.. i mean, come on, bare et panser fra bmw til din bil koster 16 laken... skjermer, fronter, lykter. lakk, pluss the man hours... tja.. u do the math hvor tar du dette fra? dersom det er billigere å reparere enn å vrake så blir det reperasjon på bilene, med unntak av de tilfellene man har en nyere bil, som er dekket av 60% regelen. (eller ved enkelte spesialordninger hos noen selskap) dvs. har du en 2009 modell til 500.000,- og du krasjer og får skaden taksert til 300.000,- så får du NY bil, eller evt utbetalt tilsvarende. vi har taksert et hundretalls biler her hos oss, og det samme går igjen på samtlige. hvis skaden takseres til oppimot samme sum eller mer enn det beløper seg på å kjøpe en tilsvarende bil blir den kondemnert, eller så kan takstmann og verksted bli enige om en fastpris-avtale. dvs at verkstedet gir selskapet et tilbud om å reparere bilen for en fast sum som er under gjenkjøpsverdien på aktuelle kjøretøy. dette er vanlig der kunden gjerne vil ha tilbake bilen sin. i sånne tilfeller blir det brukt mye brukte deler o.l. en e36 som blir kondemnert pga en knust lykt og bulk i en skjerm har jeg aldri hørt om, da må det være et svæææært dårlig eksemplar av en 4-dørs 316 med en hall mill på tellern osv... en reell takst på nevnte skade er 6-7000,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mai 7, 2009 Share Skrevet Mai 7, 2009 Var en 4-dørs 318 med 250K så du har nesten rett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Mai 7, 2009 Share Skrevet Mai 7, 2009 Vil tro bilen mest sannsynlig ender opp som kondemnert med påfølgende penger i lommen til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mai 7, 2009 Share Skrevet Mai 7, 2009 nei det jeg prater om er bare utifra egen erfaring, er selvfølgelig ingen takstmann, så jeg kan ikke say for sure. men er bare det jegh ar erfart da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå