Gå til innhold

Bør jeg kjøpe denne?

Share

Kjøpe?  

44 stemmer

1. 1. Kjøpe?

• JA!!
      2
    • Nei......
      43

Anbefalte innlegg

Har sett litt på å kjøpe meg en BMW e36 cab. Jeg har ikke veldig mye peiling på bil, men jeg vet jeg vil ha BMW cab! :D

Jeg har sett på en som har følgende specs:

KM: 200 000

Motor: 320i med turbokit (ca 250.300hk)

Modell: 1994

- Skinn

- Widebody

- E46 look

- Bra felger (ca 19")

Hele bilen har blitt ribba og bygget opp igjen, alt rust etc er med andre ord fjernet. Dette ble gjort i oktober 2008.

Tuning av motor er gjort privat, men skal visst nok ha peiling på det.

Aldri vinter kjørt, har ikke hardtopp, litt avflasset lakk ved dør på grunn tidligere lambodører.

Pris: 169 000

Skal ordne noen bilder, men ut i fra dette er det noe negativt å si? Pris blir redusert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenken kunne jeg lagt ut ja! :)

Det er i hovedsak ikke utseende jeg tenker på, jeg skal ærlig innrømmet at jeg ikke liker speilene, dekorene på panseret/sidene/bak og spesielt ikke sølv ramma rundt skiltet bak!

Det jeg er ute etter er en bil som er i bra stand.

Jeg regner med at standen på denne er bra da den har vært plukka fra hverandre for under 6 mnd siden.

Jeg vil ha en bra motor, noe denne har på grunn av turbo.

Det jeg har sett med 325 og 328 er at forsikkringen er ganske høy, spesielt siden jeg er 21 og ikke har hatt egen bil før. På grunn av at dette tror jeg en 320i er billigere forsikring på, om de ikke ser på effekt da?? :roll:

Det jeg lurer litt på er hvor lurt det er å kjøpe en bil som er så mye påkostet. Går ting lett i stykker osv? Er det mye vedlikehold på en tuna motor versus en som ikke er tuna?

Takker for svar så langt :)

Liker de bilene som ble linka til! Jeg har vurdert flere i samme klasse, men jeg stoppa litt på denne her av en eller annen grunn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går en med ganske likt bodykit her i byen, ser ikke helt attraksjonen av å bli sett i en slik bil, for å si det sånn.

Jeg ville helt klart gått for en mer anonym, standard bil. Hvis 328 blir for mye penger på forsikring og denslags ville jeg heller funnet en bra 320i, til en billigere penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett med første bil :P

Jeg må si meg enig i at det er litt " over kill" og litt, passer seg kanskje ikke så godt i et offentlig forà, men den ser ut som en "pakkis" bil (ikke rasistisk ment!).

Jeg har i utgangspunktet lett etter en fet bil med bra motor, og da helst BMW. Siden denne hadde bra motor og er i god stand så annså jeg den som et greit alternativ. Jeg ville helst hatt den i svart, men da blir det fort en enda dyrer bil. Som fort fører til at jeg kan kjøpe meg noe i nærheten av en E90.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er usikker på om den er godkjent med turbo, det har jeg faktisk ikke spurt om. Det stpr i annonsen "har nylig vært på EU godkjenning", så skulle nesten tro det.

Den er nok ikke godkjent med turbo. den har nok 220-240hk, ikke opp mot 300hk da det krever mye mer av motoren for å holde det gående...

Sakset fra annonse:

"Test kjørere og annonseselgere vill bli belastet 250kr."

Hva er den nye trenden med å kreve penger av de som er å prøvekjører ett potensielt kjøp? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke står i salgsteksten at den er godkjent med tubo så kan du banne på at den ikke er det.

Ville holdt meg langt unna slike biler som er plukket fra værandre og ser ut som sirkus.

Er du sikker på at 328 forsikring er så høy da?

325 er vel det ja men e36 328 er det strengt tatt veldig lite av her i norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...