Gå til innhold

Banebil E30 M3 Turbo + E46 M3 Turbo


Rayman
 Share

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Det hjalp VELDIG :) bilen er blitt kjempe rå!!

 

 

bilen ser helt fantastisk ut! :D

 

 

Wow, for ein bil! ;) Lest gjennom hele tråden, fikk ikke mindre lyst på bilprosjekt nå :D

 

 

Helt RÅTT! 

 

 

Inner tier :)

 

 

Takker for veldig hyggelige tilbakemeldinger :D

 

 

 

På E30Meet så var det ikke bare tjo å hei å kjøring uten problemer.. Mandagen startet med at jeg fikk kjøre litt, men bilen fjusket å gikk ikke helt rent, men fekk brukt eit sett med dekk å to alikevel. Utover dagen så viste det seg at det var Eliminator pumpa mi som sviktet ved pådrag. De var å hive seg rundt å vi kjørte til Biltema Sarpsborg for å kjøpe to 044 pumper å utstyr til å bygge om. Det viste seg at de to siste pumpene de hadde på lager gikk akuratt ut døra når vi kom :P Så vi måtte kjøre til Fredrikstad for å få tak i. Ville jo nå breisladd konkurransen så med litt skruing å hjelp for å få dette sammen. Er ikke alt fra Biltema som er megabra så etter litt lekasjer her å der så ble det omsider tett å 15min uti breisladd konkurransen fikk jeg putret meg ut på banen for å stille meg i kø. Tenkte å få testa dette her at det funker så på vei nedi angsten la jeg meg bredt å (POFF) der løsnet eit trykkrør  :evil:  Da var det bare å putre bort til køen å stå på sidelinja å se på  :-x

Neste dag skulle vise seg å starte bedre, fra morgen av var det jo tørrt å fint så fikk brukt litt dekk til regnet kom ikke lenge etter. Mens det regnet fra seg tok vi en svipptur til Sverige å glemte helt av dragrace konkurransen uten at det gjorde så mye det da :P NÅ skulle ting gå fra verre til verst.. Kom meg utpå banen å tenkte endelig skal vi få brukt litt dekk, men neida.. Etter oppvarmingsrunde å i FØRSTE sving med ræva ut å gassing går motoren fra 6 - 5 -4 - 3 sylindere!! Første sving! Putrer inn på 3 sylindere å motoren høres faktisk ut som en plenklipper motor :P

Det viser seg at 3 coiler tok kvelden!! Hadde faktisk en "hau" med reserve coiler med meg noen dårlige å noen greie så fikk i noen som var brukendes å motoren putret fint igjen. Ut på banen igjen å samme greiene igjen!! Første sving med gassing så kan en høre at motoren mister motorkraft litt å litt gjennom svingen å jeg må IGJEN puttre inn med plenklipper motoren min..  Kvelden gikk jo med til feilsøking å tankene var på om dynamoen overladet eller om sprutet mitt køddet det til, tennplugger, støy, kabler osv.. vi fant rett å slett ikke utav det.. Så når på onsdagen det eksakt samme skjedde igjen! Da var det bare å pakke sammen å takke for seg, nok var nok :P

E30Meet var helt kanoon, men etter mye problem med bilen så kan en ikke si det var eit vellykket treff for min del, selv om vi storkoste oss utenom :) Sett på det positive så gikk det JÆVILG bra når jeg først fikk kjørt, etter vinterens operasjoner i bakstillinga så er det nå blidt en soleklar DRIFTEBIL! Enormt stor forskjell på hvor lett bilen er å kjøre nå iforhold til i fjor, kan ligge MYE bredere i svingene å med MYE mere hjulspinn enn tidligere. Faktisk så fikk jeg rimelig lett inn 5 giret i storsvingen med Federal RS-R 285 dekk bak. Dekka forsvinner så fort nå at ene gangen så hadde jeg noen brukte dekk ca 50-60% mønster igjen, de var oppbrukt etter to svinger med hjulspinn! :P Så ser fremover til neste treff nå etter å ha sett hvor bra bilen kan fungere :D

Ble lite bilder å ingen film fra E30Meet i år, men legger ved noen bilder: Takk til Amelie Papparazzi for bilder!

 

 

post-45373-0-13121300-1438906137_thumb.j

post-45373-0-12892000-1438906138_thumb.j

post-45373-0-98207900-1438906135_thumb.j

post-45373-0-34008100-1438906139_thumb.j

 

 

Har ikke vært stille i garasjen etter jeg kom hjem heller :) Siden Trond skal arrangere September treff så er planen å finne utav feil å få bilen klar til å bruke opp resten av dekka der :)

Litt handling av nye deler som coiler, plugger å nye 044 pumper med skikkelig fittings (Det skite fra Biltema skal ikke brukes igjen!)

 

post-45373-0-99274500-1438906126_thumb.j

 

Siden feilen MÅ ligge i det elektriske en plass så hvorfor ikke lage nytt ledningsnett å ny hjerne med det samme? ;)

 

 

post-45373-0-49918900-1438906124_thumb.j

post-45373-0-05278000-1438906131_thumb.j

post-45373-0-98904400-1438906128_thumb.j

post-45373-0-93366300-1438906132_thumb.j

post-45373-0-03764600-1438906135_thumb.j

 

 

 

Bilen starter å er oppe å går,  skal til Dynoperformance igjen å la Nordnesen gjøre magien sin å få eit nytt mapp :) Veeeldig fornøyd med Maxxecu kongesprut enkelt å koble opp, koble seg på, navigere og forstå plenti utganger å er genialt med innebygget bredbåndslambda å integrert 8 innganger for eksostemp å Mdashen er genial!  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strøøøøøkent

 

 

Takker :D

 

 

Ser bra ut nå Ray :) Blir MAXX ecu på min også. Veldig ryddig!

 

 

Takk for det :) Ikke dumt valg med maxx må jeg si, hadde jeg vist bedre skulle det blidt gjort før!

 

Ja, joffor ikkje berre laga nytt nett og hjerne? Da e jo ikkje noko stress :P

 

Hehe, ja hvorfor ikkje :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

På tide med en liten oppdatering her :)

Får begynne med der det sluttet i fjor med E30meet september. Etter bytte til Maxx datasprut ble det slutt på motor fjuskinga fra E30meet i Juli å det ble endelig litt kjøring igjen :D Tror jeg fikk kjørt mere den ene dagen i september enn det jeg gjorde i Juli så det var gøy :D Men litt "småtteri" var det på September treffet også.. Halve dagen gikk knirkefritt å fikk kjørt ein del, men så ble det lekasje på det hydrauliske utløserlageret og det ble slutt på clutching. Men det gikk fint å kjøre uten så kjørte resten av dagen uten clutch, brukte bare 4.giret å det gikk rimelig greit :) På slutten av dagen mistet jeg eit hjul, jeg kjørte forsiktig inn i depo for jeg merket det var noe galt der bak, men kom ikke helt inn før hjule ramlet av. Kjedlig for bakre bredder løsnet i skjøten og fikk en del skade. Årsaken var at de aluminium spacerene jeg hadde var rett og slett utslitt så boltene hadde løsnet i gjengene.

2015-09-20 17.46.28.png

 

Har ikke vært helt stille i vinter heller, er alltids noe som kan forbedres. Har gjort noen forandringer som måtte utbedres. Når jeg bytta hjullagrene forrige sesong i bakstillinga så merka jeg eit problem. Lagerskålene var utslitt, normalt så presses de nye lagrene inn med presse, men her kunne jeg forsiktig dunke det ene lageret på plass med hammer å det andre lageret kunne jeg bare skyve inn med hendene så det satt litt løst. Jeg satset på at dette gikk greit å kjøre med litt til og det gjorde det også hadde ingen problem med det på de treffa jeg var på, men her måtte noe definitivt gjøres! Jeg kjøpte to E34 M5 bærebruer fra Koed å bildene nedenfor viser hvordan ting ble gjort. 

 

CIMG2131.JPGCIMG2133.JPGCIMG2134.JPGCIMG2135.JPGCIMG2136.JPGCIMG2137.JPGCIMG2139.JPGCIMG2140.JPG

 

Nå har E30 bærearmene mine fått seg lagerskåler fra E34 M5 som er en fordel for disse har en del større lager som tåler mere. Innpresset ble forandret noen millimeter, men det har ingen betydning for min del.

 

Jeg har også bestemt meg for at jeg vil prøve noe nytt, nå har jeg kjørt drifting med bilen i 6 sesonger å noe særlig god har jeg ikke blidt heller :P Nå og fremover så vil jeg kjøre spor og da må igrunn bilen settes opp på ny. Siden jeg ikke har al verdens med penger å bruke denne sesongen så har jeg gått for noen enkle og billige løsninger som jeg håper skal fungere greit nok. Bakstillinga er grei nok, er kun forstillinga jeg gjer noen endringer med. Jeg kjøpte nye bærearmen for E30 og moddet disse litt for og kunne justere hjulvinklene sånn noe lunde. Det er M14 Uniballs jeg har sveisa inn som jeg håper på vil være sterk nok til å kunne fungere. Er ikke helt ferdig med finpussen så bildene viser bare sånn noe lunde hvordan det blir,

 

2016-04-15_22.01.55.jpg2016-04-15_22.52.53.jpg

2016-04-16_00.30.32.jpg

 

Det er blidt gjennomsveiset med 250A, småsveisinga på toppen er bare for å bygge på godset med mere sveis.

 

2016-04-16_00.30.54.jpg2016-04-16_00.31.05.jpg2016-04-16_01.31.32.jpg2016-04-16_01.31.48.jpg

 

Grunnen til at jeg korta inn bærearmene er for å få plass til de nye felgene. 9.5x18 fremme med Toyo R888 255mm og 10.5x18 bak med R888 295mm satser på det blir litt feste med disse :D  Jeg la heller pengene i felger og dekk denne sesongen så får bremser og dempere bli oppgradert senere. Så det blir og kjøre med K-sport (drift) og E36 M3 bremser forran og bak denne sesongen, får bare se om dette vil fungere greit. Jeg må uansett lære meg å kjøre spor så noe super runde tider blir det ikke uansett :) 

Nye felgene :)

 

2016-04-15_20.51.34.jpg2016-04-15_20.52.04.jpg2016-04-15_20.52.55.jpg2016-04-16_02.11.27.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

CIMG2132.JPG

CIMG2138.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 24.4.2016 at 10.34, tommyheimberg skrev:

Du er utrolig dyktig!:)) morro og følge med her☺. Blir spennende med spor kjøring og vell?:)

 

Takk, blir spennende og prøve noen nytt også :) Var eit år jeg hadde noen uheldige hjulvinkler i forhold til drifting, det var mye mere grep enn det skulle være å da hang bilen skikkelig godt på banen. Var veldig bra å kjøre fort med så jeg vet at det går an å kjøre greit fort uten å bytte ut alt for mye deler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • Rayman changed the title to Banebil E30 M3 Turbo + E46 M3 Turbo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...