MBiMMer Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 hei.. handlet inn olje til bilen idag.er en 523i 98.ifølge castrol sin smøretabell ser jeg at den anbefaler slx proffessional.men der jeg handlet olje så anbefalte castrol sin tabell edge. synes det var merkelig da vi søkte på samme bilmodell. men er det noen forskjell på disse oljene egentlig? endte opp med å handle edge0W40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 Finnes 2 tabeller: verksted og retail (butikk). Profesional blir brukt av verkstedene mens edge er det som vanligvis blir solgt til kunden. Hva som er forskjellig er aner jeg ikke, men kan ikke være av veldig stor betydning da de anbefaler begge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MBiMMer Skrevet Mai 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2009 ok den er fin. godt å høre at det var 2 tabeller, begynt å lure på om jeg var blitt ruttlete Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 SLX Professional er gjerne en longlife-olje som er ment å holde de lange skiftintervallene nyere biler har. Sjekk om den er merket "LL01" eler "LL04". Edge er en "vanlig" olje og du bør bytte halvveis på bilens skiftintervaller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 Edge er longlifeolje det også, LL04. Så det er ingenting å tenke på... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MBiMMer Skrevet Mai 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2009 det stemmer ja..er longlife Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rme83 Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 låner tråden litt Er det noe forskjell på Edge og Tws?.. Fikk en kanne med edge og en med tws nor jeg kjøpte olje.. de sa det var samme oljen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MBiMMer Skrevet Mai 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2009 hvis det er m3 du skal ha olje til så ser jeg de anbefaler tws 10W60. hvilken viskositet er det på edge oljen du har da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rme83 Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 Er m3 ja er 10w-60 begge.. Men er det noe fare i å blande de to typene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 Merkelig at du fikk to forskjellige, men disse er nok så like at det burde gå helt fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå