Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er sant, dette er en diskusjon med mange sta folk. Men jeg mener å huske i en regel at all ombygging av bilen skal registreres uansett. Finnes både dumme og smarte folk i BT. Er du heldiog møter du de dumme, er du uheldig så er du virkelig uheldig.

Du tar sjansen på dette her ja.

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hver enkelt motor har sitt eget motornummer. Dette kan BT slå opp og lese opplysningene om motoren.

Du vil får store problemer ved ulykke eller ved eu kontroll dersom du har skiftet motor med endret specs. Om bilen er over 10 år og du slipper hk avgiften så får du fortsatt bot.

Jeg har godkjent m3 for ombygging så kjenner til denne problemstillingen.

De benker ikke bilen din uten videre, de tar deg fordi du har feil motor. Kjører du ulovlig, får du bot.

Det var ikke lenge siden jeg hørte om en 200sx s14 som hadde vert borti en ulykke. Bilen hadde orginal motor, men ikke turbo. Dette ble sett på som trim, og de tok utgangspunkt i bilens potensiale, IKKE hva effekten var på tralla.

Du ser også på denne tråden at alle argumenterer mot deg, kansje det er noe i det?

Motorbytte byr på problemer dersom det ikke godkjennes, enkelt å greit.

Skrevet
Hver enkelt motor har sitt eget motornummer. Dette kan BT slå opp og lese opplysningene om motoren.

Du vil får store problemer ved ulykke eller ved eu kontroll dersom du har skiftet motor med endret specs. Om bilen er over 10 år og du slipper hk avgiften så får du fortsatt bot.

Jeg har godkjent m3 for ombygging så kjenner til denne problemstillingen.

De benker ikke bilen din uten videre, de tar deg fordi du har feil motor. Kjører du ulovlig, får du bot.

Det var ikke lenge siden jeg hørte om en 200sx s14 som hadde vert borti en ulykke. Bilen hadde orginal motor, men ikke turbo. Dette ble sett på som trim, og de tok utgangspunkt i bilens potensiale, IKKE hva effekten var på tralla.

Du ser også på denne tråden at alle argumenterer mot deg, kansje det er noe i det?

Motorbytte byr på problemer dersom det ikke godkjennes, enkelt å greit.

ja, men det hadde vært morsomt å høre om de historiene der det går bra, for det finnes. Det er som det sies, helt avhengig av hvem du treffer på BT, altså hvor vanskelig de er og ha med å gjøre. Det trenger nødvendigvis ikke å by på problemer. Har en kompis som har kjørt den samme trimma bilen i 10 år, ikke godkjent. Aldri havna i klammeri med teknisk kontroll, EU eller lignende. Han havna i ei lita ulykke med fart i bilde, og det var aldri aktuelt å sjekke motoren.

Så bare mot-argumenter. Det er versting-historiene som alltid kommer fram, jeg er ute etter de med god slutt, OG DE FINNES

Skrevet
samma faen om du har en 9l v8 i en 520 når motorvolumet originalt er 2l! volumet er med i avgifts beregninga..! hvorfor ikke bare montere bremser og understell ifra 540, å få det godkjent?!

understell, bremser og div er skifta til 540.. så det eneste som gjenstår for godkjenning er dokumentasjon.

men jeg har så mange kompiser som ikke har fått dette godkjent, nettopp fordi det er ALT etter hvem på BT du treffer på.. disse jævla nazi-fålka

Skrevet

da skaffer du dokumentasjon på at ting er i orden og får det godkjent.. :)

er ikke noe poeng i å dra denne diskusjonen noe lenger fordi du får ikke noe svar du er ute etter her fra folk uansett...

dessuten er det vanskjelig og få begrensa 130 hk ned på en motor dersom du ikke har ganske god peiling.

Skrevet

dessuten er det vanskjelig og få begrensa 130 hk ned på en motor dersom du ikke har ganske god peiling.

der fikk jeg svar på det jeg lurte på, så enkelt var det :) skjønner ikke hvorfor folk ALLTID skal begynne å argumentere... dette er ikke krangleforum, stikk og finn dere et kvinnfolk å krangle med, eller en gutt eller kjøp en boksesekk eller whatever.. jævla kranglesyke pussys

Skrevet

der fikk jeg svar på det jeg lurte på, så enkelt var det :) skjønner ikke hvorfor folk ALLTID skal begynne å argumentere... dette er ikke krangleforum, stikk og finn dere et kvinnfolk å krangle med, eller en gutt eller kjøp en boksesekk eller whatever.. jævla kranglesyke pussys

Ja, for du legger liksom ikke opp til det sjøl at folk skal begynne å krangle? #-o

Men anyways, det er best å godkjenne det, for det skal godt gjøres å få den til å gå reint med 130 hester mindre.

Skrevet

Ja, for du legger liksom ikke opp til det sjøl at folk skal begynne å krangle? #-o

Men anyways, det er best å godkjenne det, for det skal godt gjøres å få den til å gå reint med 130 hester mindre.

venta på det ja, noen MÅTTE komentere... næj jeg spurte om et enkelt spørsmål og så begynte "bedre-viterne" å komme med påstander og drit og crap, som ikke hadde noe med det jeg spurte om.. krangelfanter kan skaffe seg et liv

Skrevet
Det er ikke så vanskelig a få ned effekten trekk av halvparten av tennplugghettene da vel ?.

tror dessverre ikke den holder du, for det første så vil de merke at jeg har gjort noe så enkelt som dette.. og for det andre så tror jeg ikke en v8 kjører på 4 sylindre, men har ikke prøvd da :-P

Skrevet

Ingen som prøver å krangle her. Eneste de prøver på er jo bare å informere at dette kanskje ikke er så lurt. Og vanskelig å få til.

Hvorfor bruke mye tid og krefter på å minske hestene til 150 OG at det er mulighet for at du faktisk kan bli tatt for dette ved kontroll / ulykke. Litt dumt å "satse" på at du møter de "dumme".

Grunnen til at folk nevner de negative historiene er jo bare for å opplyse at dette er ingen lur idè.

Så må jeg bare beklage for at jeg prøver å snakke litt fornuft og at jeg ikke kom med et svar til deg.

Skrevet
Du kan jo prøve noe lignende som nascar sin "restrictor plate" http://en.wikipedia.org/wiki/Restrictor_plate og kjøre med datasprut?

se der ja, nå er du virkelig inne på noe her :D dette er jo rett og slett en gjenstand som minsker luftinntak og dermed reduserer effekt. Denne kombinert med datasprut kan nok være løsningen ja :)

"The first use came in 1971 as part of NASCAR's plans to reduce the size of engines from 427 cubic inches (7.0 L) to 358 cubic inches (5.9 L)"

jeg mener at dersom jeg kan dokumentere at dette er installert og bilen benker 150hk så kan de ikke ta meg på noe annet enn mangellapp. Og ikke for "blodtrimma" bil hvis du skjønner :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...