muskla Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Skrevet Mai 11, 2009 ja det kan bli en utfordring å få ned effekten til akkurat 150hk, men sånn nogenlunde i underkant er målet da.. men med det samme vi er inne på det, noen her som har fått godkjent ombygd 540 uten problem med BT?
MPowered Skrevet Mai 11, 2009 Skrevet Mai 11, 2009 bilen må vel mappes å settes opp med datasprut skal en få det til. Det er sikkert ikke helt gratis, og du bør ha en laptop i bilen som du kan skifte effektkurve/oppsett med. da vil den muligens bli enda friskere på toppeffekt også
ehrnst Skrevet Mai 11, 2009 Skrevet Mai 11, 2009 du kommer ikke til å klare det. drit i å godkjenn eller prøv å få det til
MPowered Skrevet Mai 11, 2009 Skrevet Mai 11, 2009 du kommer ikke til å klare det.drit i å godkjenn eller prøv å få det til Det er klart det er mulig. Kutter du nok bensin reduseres effekten til dit du måtte ville Også turtallssperre vil være en mulighet
ehrnst Skrevet Mai 11, 2009 Skrevet Mai 11, 2009 poenget her er vel å ikke få dem til å finne ut av det? skal du gi motoren mindre bensin men fortsatt suge mye luft da eller? jeg skulle likt å sett den motoren yte 150hk med alle syl intakt og turtallsperre over 6k samtidig som avgassen er ok
MPowered Skrevet Mai 11, 2009 Skrevet Mai 11, 2009 poenget her er vel å ikke få dem til å finne ut av det?skal du gi motoren mindre bensin men fortsatt suge mye luft da eller? jeg skulle likt å sett den motoren yte 150hk med alle syl intakt og turtallsperre over 6k samtidig som avgassen er ok Det er jo sugemotor, den trekker inn så mye luft den har behov for. Når du kjører rundt med et pådrag som tilsier 150hk effekt fra motor, suger motoren det den trenger av luft. Blandingen og forbrenning blir deretter.
muskla Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Skrevet Mai 11, 2009 ja, turtallsperre er en mulighet huska de blodtrimma mopedene vi kjørte rundt i.. når vi ble tatt av purken så trykket vi bare en knapp, og vips så var den original.. litt samme prinsippet her
Gjest Skrevet Mai 11, 2009 Skrevet Mai 11, 2009 Vil nok tro det er enklere & billigere å kjøpe deg en orginal 540:) Har Hørt at det er vanskelig å få godkjent ombygging fra e39 520-528 til m5, men 535/540 til m5 var ganske så mye enklere pga at de bilene har v8 orginalt. Er mye som spiller inn for å få godkjent ett slik bygg. vekt på motor, effekt, silyndervolum, antall silyndre. -understellet er også mye forskjell på. og 540 er i en helt annen vektklasse. Er heller ikke bare å plombere motoren. 540 er 286hk i følge motornr. For å få det godkjent, må du ha spesifiserte papirer fra bmw om at denne motoren har en effekt sperre. noe jeg tviler på at du får tak i da Bmw ikke har som mål og lage motorer med minst mulig effekt.
Gjest Skrevet Mai 11, 2009 Skrevet Mai 11, 2009 poenget her er vel å ikke få dem til å finne ut av det?skal du gi motoren mindre bensin men fortsatt suge mye luft da eller? jeg skulle likt å sett den motoren yte 150hk med alle syl intakt og turtallsperre over 6k samtidig som avgassen er ok Det er jo sugemotor, den trekker inn så mye luft den har behov for. Når du kjører rundt med et pådrag som tilsier 150hk effekt fra motor, suger motoren det den trenger av luft. Blandingen og forbrenning blir deretter. Dette er en bensin motor. ikke diesel. En bensin sugemotor styres avett spjeld som regulerer mengde luft denne mengden blir mål av LMM (luftmassmåler) og regulere bensintiførsel deretter. kutter du ned på bensintilførsel oppnår du kun høyere forbrenningstemperatur som i verstefall kan medføre motorhavari. så det muligheten er og sette en struping slik at motoren får mindre luft. Foreksempel en sperre som gjør slik at man bare får halv gass. Dette er uansett umulig å få godkjent. Diesel motorer derimot reguleres av drivstofftilførsel. her er det strake vegen for luft rett inn.
muskla Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Skrevet Mai 11, 2009 du er inne på noe her ja.. jeg har kontaktet BMW norge og BT og de sier at så lenge du har samme råkarosseri som 540 så skal det ikke være noe problem. og dette er samme karosseri ifølge delenr. MEN man skal ikke ta gledene på forskudd. for det finnes ikke større gledesdrepere enn BT. jeg har flere kompiser som har fått avslag på søknad om akkurat samme ombygging, selv om all dokumentasjon lå tilrette.. begrunnelsen var noe om 35kg eller noe sånt.. tydeligvis så har BT da virkelig gått inn for å stoppe disse søknadene.. har maaaange eksempler på at BT kan være virkelig sadistisk!
muskla Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Skrevet Mai 11, 2009 så for meg høres det ut som det vil være 50/50 for å få bilen godkjent ombygd, uansett om TUV papirene og resten av dokumentasjonen er på plass. og dersom jeg får avslag på søknaden så er de så jævlige at de kaller inn bilen på visning etterpå for å forsikre om at jeg ikke har skifta motor... snakk om nazi
Haug530D Skrevet Mai 11, 2009 Skrevet Mai 11, 2009 Det er ikke så vanskelig a få ned effekten trekk av halvparten av tennplugghettene da vel ?. tror dessverre ikke den holder du, for det første så vil de merke at jeg har gjort noe så enkelt som dette.. og for det andre så tror jeg ikke en v8 kjører på 4 sylindre, men har ikke prøvd da Vel E38 750 har jo V12'er som kan kutte 6 av sylindrene når man kjører rolig, så helt umulig er det vel ikke, men en V8'er vil kanskje ikke gå like stabilt som en V12'er med 6 av sylindrene i funksjon heller. Btw, var borti en Mitshubishi av ett eller annet slag en gang når jeg jobbet på bilverksted, den var det ettermontert turbo på som ikke var godkjent, han som hadde bilen hadde en slags knapp inni bilen som kuttet en del av effekten, nøyaktig hva denne knappen gjorde det vet jeg ikke, men det funket ganske bra. Motoren gikk forøvrig i luften da jeg skulle ta avgass på den, så noe mikk makk som ikke var helt bra var det nok i den bilen, måtte tilkalle brannvesen å greier å evakuere hele bensinstasjonen Motoren hadde faktisk kløyvd seg.
muskla Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Skrevet Mai 11, 2009 hehe, hørtest ut som det var noe muffens der ja.. en slik knapp vil jeg ikke ha har prøvd å kjøre på 7 sylindre og det var ille nok det ja
Bimmerchris Skrevet Mai 11, 2009 Skrevet Mai 11, 2009 Han hadde vel bare en boostcontroller i bilen vel. En innstilling hvor den hadde ett visst trykk og en innstilling der den gikk på grunntrykket til wg`n. Ikke noe hokuspokus det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå