Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Statens vegvesen i Trondheim har netopp installert dynobenk i sine lokaler på nidarvoll så dere med litt får mye effekt ifølge papirene, be carefull;)

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Fornufte ting å bruke penger på, i stede for å ruste opp de tragiske veiene vi farter rundt på.

Skrevet

Er flere trafikkstarsjoner som har bestilt sånne .Dem har jo slutta med eu så da må dem jo finne på noe nytt.t

Skrevet
Godt man ikke bor i nærheten av dette stedet gitt. huff tenk å være så ondskaps fulle a. Får bare kjøpe seg noe med orginal grooom motor da :P

hehe lætt for dæ å si d...:P e heldigvis itj så my å vær redd for på min bmw heller akkurat, men om man har litt får my så e d jo bare å finnj så lovlig sænk som e så lav at dæm itj kjæm sæ på bokken^^

Skrevet

Jeg finner det nesten for godt til å tro at en BT ansatt klarer å bruke et så avansert verktøy som en bremsebenk, når de da tydlig viser sin inkompetanse i hverdagen.

Jeg vil tro disse bremsebenkene er beregnet for minimal effekt, og at de skal hanke inn alle som chiptrimmer bilene. For å ta oss med 10-15 år gamle biler i Norge med mye hk får de lite kroner ut av.

Skrevet
Jeg finner det nesten for godt til å tro at en BT ansatt klarer å bruke et så avansert verktøy som en bremsebenk, når de da tydlig viser sin inkompetanse i hverdagen.

Jeg vil tro disse bremsebenkene er beregnet for minimal effekt, og at de skal hanke inn alle som chiptrimmer bilene. For å ta oss med 10-15 år gamle biler i Norge med mye hk får de lite kroner ut av.

Her er jeg uenig med deg. Jeg tror neppe BT er ute etter å ta de som har chiptrimmet bilene sine. Dette ville i hvertfall ha vært både tragisk og meningsløst. Jeg tror heller det er snakk om å ta de maskinene som BT vil kalle for farlige... Mye hester, lite bremser, ikke godkjent. Du skjønner vel hvor jeg vil.

Skrevet
Dem skal på kurs. Og dem skal måle biler ved import for og beregne avgift.

Det låt mer trolig ja. Det er jo bilprodusenter som har blitt anklaget for å ha litt mer mos enn hva som står på papiret, og her ser vel staten sitt til å tjene noen kroner. Kan dog bli morsomt å følge med på alle motorene som har stort spenn av krefter.

Her er jeg uenig med deg. Jeg tror neppe BT er ute etter å ta de som har chiptrimmet bilene sine. Dette ville i hvertfall ha vært både tragisk og meningsløst. Jeg tror heller det er snakk om å ta de maskinene som BT vil kalle for farlige... Mye hester, lite bremser, ikke godkjent. Du skjønner vel hvor jeg vil.

Jeg er med på tankegangen din, men så er jeg det også ikke. Fordi BT tenker penger, det gjør alle statlige organer. Og de får ikke ei eneste krone av å bremse en 15 år gammel E30 med 500hk, bortsett fra en avskiltning. Eieren går hen å kjøper seg et nytt E30 chassi, og bytter over delene. Evt sender han den tilbake orginal, og får skilter på igjen, og bytter deler igjen.

Biltilsynet er tragisk, det er det ingen som helst tvil om. Trafikksikkerhet koster penger, og slik driver ikke BT. De skal tjene penger - intet annet!

Chiptrimma turbobiler av nyere dato er derimot en smart målgruppe, siden disse ofte er avgifspliktige.

Skrevet

for oss som har en 10år gammel bil eller eldre så er jo ikke er vi jo ikke avgiftspliktige.

Det værste som skjer er jo at skilter blir inndratt til bilen er tilbake i orginal stand eller evt godkjenning av motoroppgraderingen.

Skrevet

Man kan vel få bøter for å kjøre rundt i biler som ikke er godkjent? Hvem går da i såfall pengene til? statens veivesen? :lol:

Skrevet

tja, hvor vanskelig er det å kjøre bilen opp i benken å gi full fres, oddis?

du kan jo selvfølgelig si du har annen utveksling i kasse og diff hehe.

men jeg tror heller ikke de kommer til å bruke det aktivt med tanke på gamle, trimmede biler.

Skrevet

Da må di bremse di fleste biler som kommer inn til landet, når en fabrikant sier for eksempel at bilen har 100hester også blir den bremsa til 105hester skal di da slenge på mer avgifter...

Jeg veit at BMW M5 E60 har blitt bremset mellom 502 til 530 hester..

Også Nissan GTR har blitt bremset til mer en den er oppgitt..

Håpløst detta Biltilsynet ingen hjelp å få der ifra...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...