S. Gunstad Skrevet Mai 11, 2009 Share Skrevet Mai 11, 2009 Hallo, Siden det er mye slark i styringa og en del sporing tankte jeg å overhale forstillinga i sommer. Ikke sjekka hvilke deler som er slitt (skal gjøre det), og jeg har ikke noe erfaring med forstilling. Kom over dette kittet på ebay, ser ut som det inneholder det meste: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-E34- ... otohosting Andre ting jeg bør tenke på? Tenkte å montere 10 mm senkeskåler forran samtidig. Bilen er en 94 525ia. Tips mottas med takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mai 12, 2009 Share Skrevet Mai 12, 2009 er nok ikke så dum innvistering det kitet der. du kan og prøve å stramme litt på den store muttra under dashbordet på rattstammen. mange som har blitt kvitt en del dødgang med dette. du kan og prøve å stramme litt på nr. 11/12 på denne tegninga. her kan du og bli kvitt en del slakke. ang senkeskåler tror jeg ikke du kan bruke disse da dine senkeskåler er fast i tårnlageret fremme som du ser her. dog er jeg ikke helt sikker på hvilke modeller som har løse skåler i tårnet, men tviler på at en 94 mod har dette. (min har ihvertfall ikke det) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ComfySport Skrevet Mai 12, 2009 Share Skrevet Mai 12, 2009 Hei! Slettes ikke dumt det settet, men jeg ville garantert sjekket hva som er slitt. ser at hjelpesnekka ikke er med (nr 9 på bildet) . Det beste er om du er under bilen mens den står på hjula (smøregrav 4-søyler oppkjøringsrampe..mm)få en kompis til å riggle på dødgangen og da ser du all slark i ledd(ene). Bestemmer du deg for kittet så skjekk hvor mye det kommer på inkl. frakt og alle avgifter. det kan være at det er billigere å gå på menkomen eller andre å kjøpe det som er slitt. Send en PM til Astrid hun jobber på menkomen og er ihuga e34 fan. Hun kan sikkert g deg en hyggelig pris på det du trenger.. Hadde selv en slarkete e34 for en stund siden men etter at jeg byttet ut slitt hjelpesnekke og noen dårlige ledd så var den en drøm å kjøre igjenn.. \:D/ Lykke til Mvh -GV- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Mai 12, 2009 Share Skrevet Mai 12, 2009 Har lest noe på bmwccn.no om det kittet. En hevdet at bærekulene var utslitte etter noen få tusen km og at det for det meste var bare møkk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. Gunstad Skrevet Mai 12, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2009 Takk for raske svar Genialt. Drøyer nok litt med det kittet, får sjekke hva som er slitt først. Første jeg skal sjekke er den "store mutteren under dashbordet", er den lett å komme til? Hvor sitter den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mai 12, 2009 Share Skrevet Mai 12, 2009 om du tar ned trekket under rattet ser du rattstammen, midt på den er det en stor mutter (40mm eller noe sånt) denne kan du prøve å skru mot klokka om du ser fra rattet og fremmover. du ser muttra midt på tegninga her: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingebrigtsen Skrevet Mai 12, 2009 Share Skrevet Mai 12, 2009 Skruene nr 4 er også greit å prøve og stramme litt på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. Gunstad Skrevet Mai 12, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2009 Fikk avdekka muttern under dashbordet i stad, men må få lånt en 40mm evt, skiftnøkkel, for den rikka seg ikke med fingerkraft Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mai 12, 2009 Share Skrevet Mai 12, 2009 tror du må ha en stor skiftnøkkel. 40mm var bare et tall jeg kom på i farta så du skulle forstå at det var en STOR mutter. dog var det lite å hente på denne muttra på min bil. husk at den og kan strammes for mye, da blir den tung på rattet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waldez Skrevet Mai 12, 2009 Share Skrevet Mai 12, 2009 Jeg byttet rubb og rake på min ble ikke bra før jeg fikk tak i ei snekke uten dødgang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ComfySport Skrevet Mai 12, 2009 Share Skrevet Mai 12, 2009 Hvor mye må man gi for ei god snekke uten slark? Føler det går igjen på e-34 Mvh -GV- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waldez Skrevet Mai 12, 2009 Share Skrevet Mai 12, 2009 Mellom 1000-2000 i Sverige. Det var med servotronic og til M5. Har ikke sjekka i Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Mai 12, 2009 Share Skrevet Mai 12, 2009 Vær så snill å handle originale deler, Bilstein og tilsvarende. Det var ikke 2000 jeg betalte for forstillinga mi. Kjøpte deler fra koed.no, og et år etter fungerer det bra. Året før det igjen kjøpte jeg bærearmer på biltema bare for å komme fort gjennom eu-kontroll. De røk mindre enn et år etter. Du får det du betaler for, og disse delene er under stort press hele tida. Btw, du må skifte hele snekka hvis du vil ha ny-følelse igjen. Ny forstilling hjelper mot klunking og vibrasjoner. Det forsvant totalt på min.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ComfySport Skrevet Mai 12, 2009 Share Skrevet Mai 12, 2009 Kjøpte mine for over 3 år siden på Per Hagen dvs en forhandler i kr.sand på lik linje m menkomen og tilsv. Uavhengige og merkeverksteder kjøper deler der Kvaliteter er vel grei nok til normalbruk. Bimmeren er helt ok i styringa pr d.d. Mvh -GV- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. Gunstad Skrevet Mai 13, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2009 Skrudde ca. 0,5-1,0 runde på det "store skruen under dashen" i stad, og testa en runde. Jeg syns det hjalp, vet ikke om det er "placeboeffekten" eller om det faktisk hjalp, men det ble i alle fall ikke verre Illustrasjon: Skal oppdatere etter jeg får sjekka forstillinga grundigere fra undersiden senere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå