m-blå Skrevet Mai 19, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2009 hehehe... kjenner til den du tror vi hadde "gamle" bilen din inne på jobben her i forje uke, med Laastad skiltplater (?) var hvertfall lik med de 5 eika felgene på. (eller har du solgt felgene lokalt kanskje?) lurer på om det var dagen før du var innom med X5`en. det var først da det gikk opp for meg at du måtte ha bytta bil Ps.. utroooolig liten avatar du har laget Var nok ikke gamle bilen...den har bavaria skiltplater og gikk til Bergen for 3-4 uker siden. Felgene gikk til Molde. He-he....fikk litt problemer med den avataren ja....fikse senere X5èn kommer sikkert inn igjen på mandag for montering av krok og is endestykker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m-blå Skrevet Mai 19, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2009 Originale felgene jeg har er 9 og 10 X 19"med 255 og 285. Er ikke det "fy fy"? Skal man ikke ha lik dekkdimensjon foran og bak når det er 4x4? Det er nok ikke det da X5 med sportspakke er levert originalt med ulik dimensjon foran og bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet Mai 19, 2009 Share Skrevet Mai 19, 2009 hehe.. kansje like greit du solgte den da, siden det er en lik "rundt dørene" nå gleder meg til å se is-stussene på. kan vel me trygghet si at jeg blir den første som får se dem her på bimmers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergen79 Skrevet Mai 24, 2009 Share Skrevet Mai 24, 2009 gratulere me nydelig X5 var veldi fin den ja.. men skjønner godt du savner dei setene E61 som eg kjøpte bli berre meir og meir imponert av den kjølinga i dei hehe.. ellers så er eg storfornøyd med "gamle" bilen din.. takker for god handel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jojr Skrevet Mai 24, 2009 Share Skrevet Mai 24, 2009 Gratulerer med nydelig bil. Synes ikke du trenger å lakke bilen helt ned foran, suv kan godt ha litt dekk på seg så behold felgstørrelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m-blå Skrevet Mai 24, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2009 gratulere me nydelig X5 var veldi fin den ja.. men skjønner godt du savner dei setene E61 som eg kjøpte bli berre meir og meir imponert av den kjølinga i dei hehe.. ellers så er eg storfornøyd med "gamle" bilen din.. takker for god handel. Hyggeligt at du er fornøyd Hadde ikke ventet noe annet heller da, er jo en meget bra bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m-blå Skrevet Mai 24, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2009 Har denne helgen vært i Ullensvang i Hardanger. Fantastisk flott natur og knipset ett par bilder av bilen (dessverre ikke helt ren). Følgte en kjerrevei ett godt stykke oppover....ble forferdelig smalt i slutten og det var med nød og neppe jeg klarte og snu når jeg kom til enden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet Mai 24, 2009 Share Skrevet Mai 24, 2009 ååhh... det der har jeg altid lyst å prøve.. kjøre innover fjordene, å finne en kjerrevei å bare se hvor den fører til tror jeg må ha meg X5 asså fantastiske bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekvals Skrevet Mai 25, 2009 Share Skrevet Mai 25, 2009 Originale felgene jeg har er 9 og 10 X 19"med 255 og 285. Er ikke det "fy fy"? Skal man ikke ha lik dekkdimensjon foran og bak når det er 4x4? Det er nok ikke det da X5 med sportspakke er levert originalt med ulik dimensjon foran og bak. Bredden på dekkene har ikke noe å si. Det er rulleomkretsen som er viktig. Den må være bortimot identisk på 4x4 biler... Viss ikke sliter det enormt på drivverk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Silver Skrevet Mai 26, 2009 Share Skrevet Mai 26, 2009 Gratulerer med ett flott eksemplar av X5 Har selv begynt å se på X5 med 3.0D. Hva er de største forskjellene på pre facelift og facelift? Bortsett fra motoren Vil ha større plass enn det jeg har i min nåværende E91. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m-blå Skrevet Mai 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2009 Gratulerer med ett flott eksemplar av X5 Har selv begynt å se på X5 med 3.0D. Hva er de største forskjellene på pre facelift og facelift? Bortsett fra motoren Vil ha større plass enn det jeg har i min nåværende E91. Takker... Største forskjellen er nok motoren som du sier, ny girkasse(pre facelift har ikke det beste ryktet) og facelift har det nye X-drive firehjulstrekksystemet. Ellers er det nye lykter med angeleyes, bredere grill, ny design på rattet (ihvertfall sportsrattet) og en kunne få panoramasoltak og andre fargevalg. Er sikkert flere ting, men det var det jeg kom på i farten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Silver Skrevet Mai 26, 2009 Share Skrevet Mai 26, 2009 Hvordan fungerer egentlig bmws Xdrive system ? Noe spessielt man må være påpasselig med når man skal kjøpe X5 facelift? Beklager alle spm, men må spørre de som vet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m-blå Skrevet Mai 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2009 Hvordan fungerer egentlig bmws Xdrive system ? Noe spessielt man må være påpasselig med når man skal kjøpe X5 facelift? Beklager alle spm, men må spørre de som vet Litt om X-drive fra bmw sine sider: Intelligent firehjulsdrift med xDrive. BMW X5 mestrer alle veier med spenst og smidighet. Via sensorene i chassisreguleringssystemet DSC oppdager xDrive vanskelig kjøreunderlag og reagerer lynraskt. Kreftene fordeles fleksibelt på for- og bakakselen slik at hjulene med best veigrep får optimal drivkraft. Resultatet er usedvanlig god retningsstabilitet, sikker oppførsel i svinger og suverene kjøreytelser. X-drive skal som jeg har forstått virke som du kjører en bakhjulsdrevet bil selv om den driver på alle fire (60-40% fordeling). DSC fordeler kraften til de hjulene som trenger det mest. Det jeg gjorde når jeg var og prøvekjørte min var og finne en dårlig, humpete vei for og høre etter ulyder, slag eller lignende. Det er tunge biler og kan være mer utsatt for slitasje i oppheng ved tøff bruk. Ingen ulyder på min og det fikk jeg og bekreftet på testen jeg tok på Bavaria etterpå at alt så bra ut. I følge de jeg har snakket med på Bavaria skal X5 facelift være en bil med lite feil. Ellers må de jo sjekkes de vanlige plasser (panser,dører) for rust (i falser). Sportsrattet på facelift virker som det har dårlig lakk eller hva det er på rattet....så veldig slitasje på biler som kun var kjørt 70000km. og under er det hvit farge så det viser godt. Trenger ikke være tegn på at bilen er kjørt mer, men at en har holdt en plass og kanskje hatt ring eller lignende på. Slitasje på sidene på sportsetene og da det er høy bil og ved inn/utstigning kan slite litt der. Ellers må jeg si det er en nydelig bil og kjøre, bra interiør med ingen ulyder eller knirk. Motoren på 218hk/500nm sammen med den nydelige 6 trinns automatkassen gir bilen ganske bra med kraftreserver samtidig som sportsunderstellet gjør bilen ganske stiv og ligger meget godt på veien til og være en høy og tung bil. Jeg er meget fornøyd og har jo hatt ett par "vanlige" Bmwèr de siste årene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Silver Skrevet Mai 26, 2009 Share Skrevet Mai 26, 2009 Høres veldig bra ut disse bilene da egentlig Kunne selvfølgelig tenkt meg den siste X5n men det blir for mye penger for en bil. Får bare følge med på markedet framover. Tenkte å vente litt men finner jeg rett bil til forhandler som gir meg en god innbytte pris så slår jeg til Takker så mye for hjelpen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m-blå Skrevet Mai 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2009 Høres veldig bra ut disse bilene da egentlig Kunne selvfølgelig tenkt meg den siste X5n men det blir for mye penger for en bil. Får bare følge med på markedet framover. Tenkte å vente litt men finner jeg rett bil til forhandler som gir meg en god innbytte pris så slår jeg til Takker så mye for hjelpen Jeg prøvde også innbytte først men fikk en elendig pris på innbytte. Det kan jo også ha noe med at min innbytte bil hadde nesten samme pris som de forlangte for X5. Fikk ett tilbud fra en Bmw forhandler på en X5 med min E61 i innbytte....Kan vel si det sånn at forskjellen på det innbyttet og at jeg fikk solgt min privat og kunne prute på den jeg kjøpte privat er en forskjell på ca. 100 store. Men klart det er jo garanti fra en forhandler. Min bil er en "norsk" bil og er innenfor norsk kjøpslov (5 år) pluss at jeg har tatt en If bruktbiltest og kjøpt ett års bruktbilgaranti. Det jeg prøver og si at det er bedre og selge en bil privat og heller gå ned litt i pris. Da står en mye friere i valg av ny bil og kan prute. Jeg fikk min ned ganske mye i pris da jeg sa at jeg hadde pengene klar og kunne komme og kjøpe kontant samme dag. Ringte Kl.11 om formiddagen og satt på flyet til Oslo og tok toget videre og var på vei hjem med bilen kl.19.00 om samme kvelden. Hadde da sjekket opp bilen på alle måter ved hjelp av Reg.nr. (heftelser,utstyrsliste fra bmw...de var og behjelpelig med og sjekke opp historikken på bilen) osv... Har og sett det er ett par X5 med fin pris til salgs nå...problemet er at de mangler ett eller annet av utstyr sånn som 16/9 skjerm,sportspakke osv. Synes det er viktig at de er rett utstyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå