Gå til innhold

'05 E46 320cd M-tech II Stratusgrau *Solgt, kan stenges*

Share

Anbefalte innlegg

Har snakket med Jæger idag og det ble ikke akkuratt billig, ny bunnpanne + beskyttelsesplate + oljeservice. De sa at bunnpluggen var knekt av og sprukket bunnpannen, så steinen hadde truffet verst mulig plass. Håper på å få bilen igjen i neste uke.

Snakket også med forsikringen idag og det blir ikke dekket med mindre jeg går ned 30% i bonus. Samt da får jeg ikke igjen "ungdomstilleggene" når jeg er 23 viss jeg klarer å kjøre skadefritt frem til det. Taper mer på å bruke forsikringen for å si det enkelt.

sladjan: Når nok ikke vårmønstringa, uheldigvis. Hadde gledet meg til å stille den ut i år, men men..

BMWEntusiasten: Har kjøpt leilighet mellom Halhjem og Os så er litt mer sentralt nå ;) Blir nok å legge den ut for salg når jeg har fått den tilbake. Men har ikke hast med å selge så gidder ikke selge om jeg ikke får den prisen jeg ønsker. Har du lyst på bilen da? Evt. når har du råd til å kjøpe den?

Snusfenrik: Som du ser på bildene så har det rent ut mye olje etter jeg stoppet og oljelyset var ikke på når jeg stoppet motoren. Hørte heller ingen ulyder, så tror nok selve motoren er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 377
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jada, tar turen innom for å se. Har forresten møtt deg et par ganger mellom Os og Nesttun de siste dagene, ser veldig blank ut bilen din! Jeg kjører en lilla-brun corrolla for tiden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, tar turen innom for å se. Har forresten møtt deg et par ganger mellom Os og Nesttun de siste dagene, ser veldig blank ut bilen din! Jeg kjører en lilla-brun corrolla for tiden :P

Åja, :P bruker ikke å legge merke til lilla-brune corollaer så derfor jeg ikke har sett deg hehe

Blank siden den e nylakka, men er mer å hente etter voks satser jeg på :)

vi må ta en photoshoot snart :) jeg er straks klar med bilen :P

Montere nye bremse, senke den litt til og vokse den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMWEntusiasten: Har kjøpt leilighet mellom Halhjem og Os så er litt mer sentralt nå ;) Blir nok å legge den ut for salg når jeg har fått den tilbake. Men har ikke hast med å selge så gidder ikke selge om jeg ikke får den prisen jeg ønsker. Har du lyst på bilen da? Evt. når har du råd til å kjøpe den?

Vet ikke hvor sentralt det egentlig er, men greit :)

Du burde kanskje ventet en måneds tid så er både jeg og henrik (happyhenke) ferdig med eksamener og returnerer tilbake til riktig fylke. Da skal vi ha noen runder i og ta noen skikkelige bilder så du kunne jo slengt deg på der?

Er jo faktisk ikke så langt i fra sannheten at man får et par ekstra tusenlapper for noen gode bilder i annonsen. Når man snakker om bilen din som nærmer seg skummelt 300' kroners klassen så bør det være en del å hente. Jeg mener ihvertfall at jeg fikk det... tapte knapt noe som helst på 328'en jeg solgte...

Dessverre lite aktuelt for meg før om 2 år. Skal da ha en e46 coupe. helst bensin og manuell, men alt annet stemmer på din bil og slik utvalget i staten Norge er, så må man senke kravene noe. Samtidig så tror jeg bilen har vært i gode hender i ditt eie.

Noen tanker om hvilken bil du skal skaffe deg nå da?

Lykke til med ny leilighet da. Bor en fergetur og an halvannen kjøretime fra hverandre da ;)

edit: Med nærmere ettertanke så skal jeg anskaffe meg et kjøretøy i juli/aug så er det sagt. Planen var noe billig, men man trenger jo ikke tape noe på en dyrere bil da. årlig brukstap trenger ikke være noe mer enn reparasjoner på en gammal haug... så vi får se hva du ønsker deg av penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, :P bruker ikke å legge merke til lilla-brune corollaer så derfor jeg ikke har sett deg hehe

Blank siden den e nylakka, men er mer å hente etter voks satser jeg på :)

vi må ta en photoshoot snart :) jeg er straks klar med bilen :P

Montere nye bremse, senke den litt til og vokse den. :)

Vi kan få ordnet noen bilder etter hvert. Jeg får min igjen i neste uke forhåpentligvis. Så viss været holder seg så skal jeg gå nøye over lakken selv. Da kan vi ta litt bilder ;)

Var det jeg snakket med oppe på gs? parkerte deg inne med en 46 cab? :)

Stemmer det! Du skulle bare latt være å flytte deg, da er det ikke sikkert jeg hadde truffet den steinen :P Hehe

Vet ikke hvor sentralt det egentlig er, men greit :)

Du burde kanskje ventet en måneds tid så er både jeg og henrik (happyhenke) ferdig med eksamener og returnerer tilbake til riktig fylke. Da skal vi ha noen runder i og ta noen skikkelige bilder så du kunne jo slengt deg på der?

Er jo faktisk ikke så langt i fra sannheten at man får et par ekstra tusenlapper for noen gode bilder i annonsen. Når man snakker om bilen din som nærmer seg skummelt 300' kroners klassen så bør det være en del å hente. Jeg mener ihvertfall at jeg fikk det... tapte knapt noe som helst på 328'en jeg solgte...

Dessverre lite aktuelt for meg før om 2 år. Skal da ha en e46 coupe. helst bensin og manuell, men alt annet stemmer på din bil og slik utvalget i staten Norge er, så må man senke kravene noe. Samtidig så tror jeg bilen har vært i gode hender i ditt eie.

Noen tanker om hvilken bil du skal skaffe deg nå da?

Lykke til med ny leilighet da. Bor en fergetur og an halvannen kjøretime fra hverandre da ;)

edit: Med nærmere ettertanke så skal jeg anskaffe meg et kjøretøy i juli/aug så er det sagt. Planen var noe billig, men man trenger jo ikke tape noe på en dyrere bil da. årlig brukstap trenger ikke være noe mer enn reparasjoner på en gammal haug... så vi får se hva du ønsker deg av penger.

Er sentralt nok for meg, tar 5min å kjøre til Os sentrum.

Kan alltids bli med å ta bilder med dere. Er ikke sikkert bilen er helt ferdig til da uansett, har eksamener selv også om 3 uker. Og så er det jobb i to uker etter det igjen.

Har ikke bestemt meg for noen bil enda nei, men denne gangen skal jeg ikke senke mine krav. Blir verken diesel eller automat på meg, klarer ikke å bli vant med automaten skikkelig. Trolig blir det først en bruksbil til jeg finner akkuratt det jeg vil ha. Har jo hatt lyst på E30 siden jeg var 14 år så håper på å finne en brukbar en...

Kan være billigere å ha nyere bil enn gammel, men det spørs litt om/hvor mye du må låne også. Har vel bare byttet en dørpakning på bilen siden jeg fikk den så har ikke vert store utleggene nei (utenom bunnpannen nå da, men det går mer på uhell).

Er litt usikker på hvilken pris jeg skal sette på bilen, men det finner jeg ut etter hvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er den å forsikre? ift 328'en?

Du får se hvordan det utarter seg ved et evnt salg.

Uansett så mente jeg selvsagt hele sommeren da, så i løpet av sommeren til skole starter igjen i slutten av august så må det vel finnes en åpen luke vel?

- "Me får nett sjå da an". som hun jeg bor med sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler 10 for den nå med full kasko hos Gjensidige. Så den er en del billigere enn 328'en for min del.

Jada, vi må få tatt noen skikkelige bilder i sommer en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Har fått bilen tilbake og gått over den med Clay og Meguiars 3 step opplegg, lakkrens, polering, og to lag voks. Så nå skinner den! Samt interiøret er renset og smørt opp igjen med Swissvax sitt pleiesett. Monterte også på carbonsplitterene igjen. Kjøpte en ny siden den gamle var sprukket. Den nye varte i ca 10 timer før jeg sprakk den også, så det var 2500 rett i ingenting. Så måtte montere den gamle sprukne igjen. Litt lei av all uflaksen nå!

Bilen legges ut for salg i slutten av Juni når jeg kommer hjem fra jobb. Prisklasse 300k. Om interesse: PM, mail: frode_dale@hotmail.com eller 48007201 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er bare sprukket, ser det ikke før du går inntil og ser. Den gamle ble revet rett av, bare biter igjen.

Skaden endte med å bytte bunnpanne og platen under travers. Heldigvis ikke noe galt med motoren ellers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...