Gå til innhold

-89 E30 325 T M20- halv-snik->årets siste(?) banetreff over.


T. Thøgersen
 Share

Anbefalte innlegg

Arti lesestoff detta her altså!!

såg detta motorfeste må få vise mine, har nok vært borti det samma, mine hadde ryki begge to så motorn hadde sklidd pent å lå så fint 5-10 cm lavere enn normalt haha, må vel finnes noe forsterka?

mrq6iisfpcrewo0ag88m.jpg

haha

gleder meg tell fortsettelsen her ;)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei....

kor d går me proskjekte???

så slitn ut det motor feste dett :P

æ tok å dreive nye te min...blei kjempe greier..motorn rett helt fast :P e ikje nåkka spes vibraskjon i biln heller så..

har ny fåd fåd litt dela te min

z55 turbo kam.stål veppearma.å arp bolta te toppen...

fåd tak i topp fra e34 3.5.. større kanala å ventila på den :)

kjøpt en garrett gt3582 turbo... me et 62 å et 1.06 eksoshus.... så e litt uskker på hvilket hus æ ska gå før eller om æ ska kjøp et 82 hus...hør de funke greit me 1.06 huse å..men muli 62 blir litt smått....lada tili men ikje nåkka effekt på toppen..

tenkte å bestil lager å stempel ringa,coppering paking-paking å h-råda å div dela fra ppf i vinter te den....

då burde vel motor bli bra... så få mæ ei sikkeli benking:P blei aldri helt klok på den mappinga skjøl...spes nor man hold på skjøl uten nån ilag sæ :P fikk pris på oppgradering av ecuen....så blir å få gjort d å :)

æ som hadde den e30 me 745 motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, blir bra det nå, var jo og titta på bilen deres på nyttårs aften, fullt i fulle folk som svide gummi i garasjen.

skal ha nye bremser på bilen min, åssen klosser lønner det seg å kjøpe, om noen har no grei på det. skal prøve og bruke den endel på bane til våren:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha gode klosser, så hør med http://www.peansweden.se Selv har jeg prøve Carbotech fra dem, og de fungerte veldig bra på orginalskivene, men de lager litt skrikelyder ved vanlig kjøring, men det er noe man må regne med hvis man skal kjøre med ordentlige saker... :wink: Ellers så skal vel EBC fungere helt ok også hvis man kjører mer på vanlig vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei....

kor d går me proskjekte???

så slitn ut det motor feste dett :P

æ tok å dreive nye te min...blei kjempe greier..motorn rett helt fast :P e ikje nåkka spes vibraskjon i biln heller så..

har ny fåd fåd litt dela te min

z55 turbo kam.stål veppearma.å arp bolta te toppen...

fåd tak i topp fra e34 3.5.. større kanala å ventila på den :)

kjøpt en garrett gt3582 turbo... me et 62 å et 1.06 eksoshus.... så e litt uskker på hvilket hus æ ska gå før eller om æ ska kjøp et 82 hus...hør de funke greit me 1.06 huse å..men muli 62 blir litt smått....lada tili men ikje nåkka effekt på toppen..

tenkte å bestil lager å stempel ringa,coppering paking-paking å h-råda å div dela fra ppf i vinter te den....

då burde vel motor bli bra... så få mæ ei sikkeli benking:P blei aldri helt klok på den mappinga skjøl...spes nor man hold på skjøl uten nån ilag sæ :P fikk pris på oppgradering av ecuen....så blir å få gjort d å :)

æ som hadde den e30 me 745 motor

Prosjektet mitt går det vel bra med, har ikke gjort så veldig mye i jula. Har prioritert litt andre ting. ;)

Men har montert baktrykkmåler i grenrøret da, om ikke annet.

Har vært ute og kjørt med bilen ved ett par anledninger, men det er veldig glatt når turtallet nærmer seg 3500 rpm på de 3 første gira, og med en forstilling som ikke er helt i vater, så har vi ikke kjørt så mye.

Er umulig å mappe på fullgass når det er så glatt. :mrgreen:

Begynner jo å snøre seg sammen på bilen din og nå da!

Tror nok muligens et .82 hus kan være lurt, vil tro ett.62 hus kan bli litt trangt med den kammen der og såpass mye motorvolum.

Mapping på gata alene er rimelig vanskelig, en må kjøre og en annen sitte med laptopen og trylle litt. :)

Men det er på langt nær så vanskelig som folk tror, bare alle parametre er riktige til å begynne med. Har jeg klart det, så klarer andre også det, for å si det sånn.

Jeg tror jeg skal bremse bilen hos Christer på PBC Auto, han har ord på seg for å være dyktig. Ikke så ille på pris heller. Men det drøyer litt ennå, det skal sveises ny eksos, modifisere veivhusventilasjonen til en felles catchtank, montere eksostempmåler og litt annet smått og godt. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, blir bra det nå, var jo og titta på bilen deres på nyttårs aften, fullt i fulle folk som svide gummi i garasjen.

skal ha nye bremser på bilen min, åssen klosser lønner det seg å kjøpe, om noen har no grei på det. skal prøve og bruke den endel på bane til våren:D

Tipset fra Raymnond er flott, alle som bruker Carbotechklosser eller Performance Friction bremser er storfornøyde. Men etter det jeg har sett (og hørt) så kan de klossene gi fra seg ett støv som er veldig vanskelig å få bort fra felgene, hvis det først har satt seg litt. Tror dette gjelder først og fremst med PFC klosser i kombinasjon med standardskiver, at klossene rett og slett biter så bra at skiva får ekstremt mye juling. Det er visst ikke noe problem med PFC skiver også, men da begynner det å dra seg på i pris. :cry:

Ett annet kurant alternativ er Ferodo klosser på standard skiver, det bruker Kenneth og gutta på Ringen-E30'n, og dem er storfornøyde med dem. Mener å huske at dem har DS2500 foran og DS3000 bak.

Riktignok har dem sørget for ordentlig kjøling inn til bremsene, det kan være lurt for folk flest. :)

Jeg har brukt EBC bremser på 206GTI'n jeg hadde, og synes også det fungerte bra. Kommer litt an på kjørestilen din, og hvor mye banekjøring det blir. Det er en grei oppgradering fra original, men ville nok gått for noe som er hakket hvassere.

Som sagt over, så tror jeg å legge opp luftkjøling til bremsene er en billig og viktig oppgradering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...