T. Thøgersen Skrevet August 11, 2009 Forfatter Skrevet August 11, 2009 Litt nytt fra fronten, som Oldefar ville sagt : Vasket, lakka, honet og o-ringet blokk: Vasket og renplukka topp: Frank foretar her en lett vektjustering på stempel, 6 stk fräsche, lett neddreide kat-stempel,
T. Thøgersen Skrevet August 11, 2009 Forfatter Skrevet August 11, 2009 Nyvaskede ventiler, som skal monteres i toppen sammen med PPF-vippearmer, nye ruller, skruer, bolter, stivere ventilfjører, CrMo retainers og CatCams-kammen. Frank monterer her de nye stempelringene: På tide å sette sammen bunndelen, alle lager, o-ringer og pakninger er selvfølgelig nytt, og alt er nøye rengjort og smurt inn. Er jo litt ålreit når det ser slik ut da. (for den oppmerksomme leser kan jeg fortelle at stempel/råde ikke ennå er montert på veiva på dette bildet.)
T. Thøgersen Skrevet August 11, 2009 Forfatter Skrevet August 11, 2009 Alt dras selvfølgelig til med riktig moment Alltid lurt å sjekke om alt går fritt rundt, hvilket det heldigvis gjorde. Montering av oljepumpe Montering av "huset" i frenkant av veiva Skal skru på bunnpanna og bakre huset på veiva i morra. Forhåpentligvis gjør vi ferdig toppen og begynner sveising av grenrør til uka. Tilslutt tok jeg meg i en stakket stund å se på hylla med deler vi har liggende: Blir fort endel deler her og der når man har to motorer i deler i garasjen.
T. Thøgersen Skrevet Oktober 13, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2009 Liten update her, har ikke skjedd så voldsomt mye men. Motoren er montert sammen stort sett, mangler bare litt småtteri her og der. Noen bilder fra montering: Nye retainers og 2x nye fjører: HD-vippearmer og -aksler montert: Justerbart DBilas drev, alt noenlunde timet inn. Har også bestilt PPF grenrør, 6x Precision 780cc@3bar, 65graders "race" termostat og Bosch 044 pumpe, alt fra PPF. Håper på å få starta opp bilen føre vinteren gjør sitt inntog for fullt, men vi får se.
R Andersen Skrevet Oktober 14, 2009 Skrevet Oktober 14, 2009 På tide med et vaffelmøte i garasjen ser jeg.
limping00 Skrevet Oktober 14, 2009 Skrevet Oktober 14, 2009 good work! gleder meg til å se hvordan dette ender!
T. Thøgersen Skrevet Oktober 14, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2009 På tide med et vaffelmøte i garasjen ser jeg. Ur quattro'n til Frank står i garasjen, men den kan vi jo bare dytte ut, og fyre opp trakteren! Pakka fra PPF kommer forhåpentligvis til uka, så kan hende vi får gnudd litt da.
T. Thøgersen Skrevet Desember 4, 2009 Forfatter Skrevet Desember 4, 2009 Jaja, tida går og prosjekta består Har fått grenrør, bensinpumpe, termostat og dyser fra PPF for en stund siden, og har montert turboen på grenrøret litt provisorisk, for syns skyld. Precision PT5865 på PPF 'rør: Og så bestemte vi i samme slengen å renske den stakkars gamle holken for så å si alt av interiør. Her er Frank igang: Så får vi håpe det ikke ender opp slik på Ringen til året:
Reset Skrevet Desember 4, 2009 Skrevet Desember 4, 2009 Hadde litt dårlig tru i starten, men har lest igjennom alt nå. dette blir bra
FTE Skrevet Desember 4, 2009 Skrevet Desember 4, 2009 Ser veldig bra ut dette Balanserte dere bunnen etter montering? Isåfall hvor? Stå på videre, blir artig å se denne live
T. Thøgersen Skrevet Desember 5, 2009 Forfatter Skrevet Desember 5, 2009 Bunndelden er ikke balansert nei, men den er vektjustert innenfor ett tidels gram, det får holde med denne bunndelen. Får bruke dette oppsettet som en prøvekanin i vår, og heller bygge en grom smidd 2,7 bånndel i løpet av sesongen. Mangler i og for seg kun råder og stempel til dette, men det et jo det som drar på penger. Så vi får se, holder det, så holder det.
Gravstein Skrevet Desember 5, 2009 Skrevet Desember 5, 2009 Tror eg aldri har sett noen legge så mye tid å penger ned i en m20b20 maskin ! Blir artig å se hva en kan klemme ut av rakkeren
T. Thøgersen Skrevet Juni 6, 2010 Forfatter Skrevet Juni 6, 2010 Jaja.. Tida går, men BMW'n består.. Har fått gjort litt mer med stakkaren: Motor i bilen, påbegynt oppkobling av sprutet: Servicevennlig plassering av hjernen: Bensinsystemet, reservehjulet måtte bøte med livet gett. Rullet ut bilen i sola, på de "nye" hjula fra R.Andersen: Får gnu litt mer til uka, er fortsatt noe kobling av sprutet og el-ledningsnett igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå