jensemann23 Skrevet Mai 15, 2009 Share Skrevet Mai 15, 2009 Var på 4-hjulskontroll i februar, og de rettet inn cambervinkelen på bakhjulene. Det var ingen skjevslitasje på vinterdekkene, (15 toms). Byttet til sommerdekkene (225/45/17), og har nå kjørt ca 3000 km med sommerdekk. De har blitt helt skjeve bak, det er ikke noe mønster igjen på innsiden av høyre dekk, venstre er bedre, men slitt der og.. Må jeg på ny 4-hjulskontroll? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Mai 15, 2009 Share Skrevet Mai 15, 2009 Hvor mye luft har du i dekka? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mai 15, 2009 Share Skrevet Mai 15, 2009 Hva slags camber har du egentlig? Og hvordan er spissingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet Mai 15, 2009 Share Skrevet Mai 15, 2009 Det er vel ikke unormalt at hvis du har tatt 4-hjulskontroll med eks 15" felger, så kan det oppstå slitasje feil på dekk ved forandring til annen felg dimmensjon. Jeg har 16" vinter felger, og får samme problemet når jeg setter på 18" sommer felger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Mai 15, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2009 jeg har 2 grader negativ camber bak. spissingen er 5,6 mm bak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr E30 Skrevet Mai 15, 2009 Share Skrevet Mai 15, 2009 dette pleier å skje med en gang du setter på litt større hjul en org. men kanskje sette opp bak slik att sommer hjula ikke blir slitt innerst? eller bytte om dekka slik at det slitte kommer ut ? kan jo være slitne foringer å? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Mai 15, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2009 hva mener du med å sette opp bak? Foringene ble testa under 4-hjulskontrollen tror jeg. de hadde noen tester på hvert hjul for å sjekke at det ikke var slitasje. Det rare er at det ikke ble slitasje i fjor før jeg tok 4-hjulskontrollen. Grunnen kan vel være at kontrollen ble gjennomført med vinterdekk da? Skulle jeg heller gjort det omvendt? Er 2 grader negativ mye? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr E30 Skrevet Mai 15, 2009 Share Skrevet Mai 15, 2009 kanskje sette opp slik at sommer hjul ikke blir slitt? tror ikke det har så mye å si på små vinterhjul Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mai 15, 2009 Share Skrevet Mai 15, 2009 Det er mulig jeg har missforstått noe veldig, men jeg forstår ikke hvorfor andre dekk skal ha noe å si. 2 grader negativ er ikke veldig mye, og burde ikke slite ut noen dekk på 3000km. Tipper heller det er feil spissing som er problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Mai 15, 2009 Share Skrevet Mai 15, 2009 Hadde samme problemet foran på min e46 i fjor, da hadde jeg kjørt med for mye trykk i dekk'ene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet Mai 15, 2009 Share Skrevet Mai 15, 2009 Det er mulig jeg har missforstått noe veldig, men jeg forstår ikke hvorfor andre dekk skal ha noe å si. Ikke andre dekk, men annen dimensjon på felger og eventuelt dekk. Har opplevd det samme flere ganger. Har tatt hjulstillings kontroll med vinter dekk, og når sommerfelgene av større dimensjon kommer på, så oppstår skjev slitasje. Når det kommer til feil dekk trykk, så vil du alltid få slitasje enten i midten eller på begge kantene av dekket. I midten = for høyt dekk trykk På begge kantene = for lavt dekk trykk All annen feil-slitasje enn dette, har med feil hjulstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mai 15, 2009 Share Skrevet Mai 15, 2009 Ta for all del 4-hjulskontroll med de hjula (og dekka) dere skal kjøre med. Hvis dekka dere tar kontrollen med er skeivslitte og dere setter på nye blir det feil... Hvis dekktrykket er for høyt/lavt blir det feil... Hvis foringer er slitte blir det feil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mai 15, 2009 Share Skrevet Mai 15, 2009 jeg har tatt 4hjulskontroll... kjører med 235/40-17 bilen er som du sikkert vet, senket veldig mye, og jeg har ikke slitt dekk på 5000km... men hvis demperene dine kanskje begynner å blir "mugne" så kan disse ha mye innvirkning! kjører også med 3bar i dekkene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Mai 15, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2009 ikke så mange som har lik dimensjon på sommer og vinter da, skal man ta firehjulskontroll 2 ganger i året da mener du?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mai 15, 2009 Share Skrevet Mai 15, 2009 4 hjulskontroll på de dekkene med minst gummi! vinterdekk har mer gummi å spise av, og mer gummi å "flexe" på sliter det fortsatt etter det, så må du begynne å se på forigner, evt sjekke fjærer/dempere for defekter... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå