Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
orka ikke lse igjennom alle sidene. men har då fått no dom enda?

jeg sitter på pinebenken å venter på svar- skulle fått svar på mandag men neida ingen brev i posten. nå e det fredag å for nesten ikke sove.:P politiet er så sykt useriøse og gir rett å slett faen i saken min. og det irriterer meg da det er 3 eller 4 gangen de har sakt noe som ikke har skjedd før 1 uker senere i saken min .

Har du ikke en advokat som kan purre på litt.?

• Svar 181
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

når jeg mista den i fjor tok det 4 uker før jeg hørte no fra dem, om hva dommen å bota ble... fikk 4 mnd å 8500.. ble målt til 130 i 90 sona på riksvei 2 der alle blir tatt om dagen hehe. jeg mista mat lysta i to uker etterpå.. (har ikke vondt av det akkuratt men):P men skjønner åssen du har det altså.. kjipe greier:( men onsdag klarte jeg teorien så nå er det oppkjøring igjen snart gleder meg veldig hehe:D

• 1 month later...
Skrevet

ja, da fikk jeg svar på hvor lenge jeg blir uten lappen.

Politijuristen ga meg 8mnd.

Bør jeg være "fornøyd" med det?

103km/t i 80sone NEDSATT til 60 :)

((Jeg skal i tingretten over sommeren, så da er det jo kanskje mulig å få ned tiden ytterligere? ))

Hva tror folk? Del gjerne lignende erfaringer:)

Skrevet

((Jeg skal i tingretten over sommeren, så da er det jo kanskje mulig å få ned tiden ytterligere? ))

Tror neppe det er mer å hente siden tapstiden er 8 - 12 md. for 100 - 106 kmt i 60-sone. Det betyr at du har fått i nedre halvdel av mulig tapstid.

Skrevet

Hvorfor skal du i tingretten? Du godtok ikke beslaget? I så fall så skal tingretten kun avgjøre om det er grunn til mistanken om at du har kjørt for fort, og kan ikke gjøre noe med straffen. I følge tingretten her er straffefastsettingen overført i sin helhet til politijurist...

Skrevet
Hvorfor skal du i tingretten? Du godtok ikke beslaget? I så fall så skal tingretten kun avgjøre om det er grunn til mistanken om at du har kjørt for fort, og kan ikke gjøre noe med straffen. I følge tingretten her er straffefastsettingen overført i sin helhet til politijurist...

hmm.. jeg vet ikke hvorfor jeg skal i tingretten. Jeg godtok beslaget.

Straffefastsettingen er etter det jeg har forstått overført til p.juristen, men det er vel mulig for dommeren i tingretten å overprøve den?

Skrevet

Tror du ble "heldig" med utfallet..men ja..Skikkelig surt uansett :)

et lite tips..la bilen stå i tiden du er uten førerkort..jeg gjorde den tabben at jeg kjørte "en" tur til butikken etter at jeg mistet lappen for 6 år siden..hadde mistst den for 8 mnd,er jeg også..ble plutselig 2 år utav det :) Ikke gjør noe så dumt som det jeg gjorde ihvertfall :)

Skrevet
Det er mer kriminelt å kjøre uten lappen enn det meste man kan finne på med bilen når en har lappen..

Du ble ikke tatt for kompressoren da?

nei, ble ikke det.

dessuten så er kompressoren skrudd av da jeg kjører på landevei, ettersom det er ulovlig. Kompressoren blir tatt i bruk kun på bane;)

Skrevet
Det er mer kriminelt å kjøre uten lappen enn det meste man kan finne på med bilen når en har lappen..

Du ble ikke tatt for kompressoren da?

nei, ble ikke det.

dessuten så er kompressoren skrudd av da jeg kjører på landevei, ettersom det er ulovlig. Kompressoren blir tatt i bruk kun på bane;)

^^

Det er nok derfor det står M3 + kompressor = førerkortbeslag også :P

Skrevet
ble målt til 130 i 90 sona på riksvei 2 der alle blir tatt om dagen hehe. j

Av S60'n?

Har lagt igjen noen tusenlapper der jeg også...

En dag i vinter når politikrisa var på for fullt hørte jeg på radioen at det den aktuelle lørdagen var det kun en tilgjengelig politibil i hele romerike...5 min etterpå så jeg en sort S60 parkert ved påkjøringa ved RV2...grrr...

Er tydeligvis bra inntjening der, for her om dagen stod det uniformert bil der...

Skrevet

Når jeg ble tatt i 143 i 100-sonen fikk jeg kun dommen i posten, men når jeg ble tatt i 160 i 100-sonen fikk jeg innkalling til tingretten pga faren for fengsel. 43 over i 60-sonen er vel såpass at de vil ha deg i retten.

Siden du først skal prate med dommeren/advokaten i retten ville jeg prøvd å prute ned dommen til 6mnd. Det at grensen var nedsatt akkurat da er et godt argument, sammen med behov for førerkort i jobb.

Jeg klarte å prute ned straffen på begge dommene mine.

Skrevet

Takker for en hyggelig eskorte Jonr :)

Hadde vell ikke blitt stoppet på teknisk, men fartskontroll derimot, siden supraen teaset meg ;> hehe

Takker :)

Skrevet

Når jeg ble tatt i 143 i 100-sonen fikk jeg kun dommen i posten, men når jeg ble tatt i 160 i 100-sonen fikk jeg innkalling til tingretten pga faren for fengsel. 43 over i 60-sonen er vel såpass at de vil ha deg i retten.

Siden du først skal prate med dommeren/advokaten i retten ville jeg prøvd å prute ned dommen til 6mnd. Det at grensen var nedsatt akkurat da er et godt argument, sammen med behov for førerkort i jobb.

Jeg klarte å prute ned straffen på begge dommene mine.

fin info. jeg skal krysse kne'a å håpe jeg er like heldig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...