Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du får gjøre som meg, levere en kupong på Vikinglotto... Er vel 90 mill i premie dersom man er alene om å ha alt rett nå, tror jeg. :)

• Svar 181
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

fin info! da vet jeg hva jeg har å forholde meg til.

for min del, så hadde jeg gledelig betalt 30 tusen i bot og 30tusen under bordet til dommeren om jeg fikk kun 1mnd uten lappen og 2prikker.

skal mye til før jeg tør å bestikke en dommer, og enda mer til for at han/henne takker ja, men.. :P

jaja.. sånn er livet.. det byr alltid på nedturer, men jeg har lært meg å sette pris på oppturene.. med fokus på det positive, så er hverdagen vesentlig enklere. hehe:P

Hehe, hadde det bare vært så enkelt å bestikke de trangsynte paragrafrytterne så. :D Men et tips er iallefall å være veldig bevisst på hvilke ord du bruker når du forklarer deg. Da jeg leste referatet som ble skrevet etter møtet så så jeg tydelig at de hadde vridd om noen av ordene jeg brukte mot meg, nesten på grensen til å putte ord i munnen på meg. Så vær varsom med hvordan du forklarer deg, kort, saklig og presist later til å være det safeste.

Men ja, se det på den positive siden. Det værste er første måneden, men etterhvert blir det en vanesak, beste er bare å glemme det og fortsette som vanlig. Jeg ble iallefall en jævel på sykkel de månedene uten lappen, stålkondis og leggmuskler som en fjellgeit. Og i tillegg sparte jeg en del bensinpenger, så noe godt kom det da ut av det likevel. :)

Skrevet

Jeg får si som en advokat jeg snakket med en gang sa: Det finnes tilgivelse for alt her i samfunnet, BORTSETT fra å forbryte seg i trafikken.

Og om man har voldtatt noen, slått noen helseløs elns, så blir din forklaring som tiltalt, vektlagt ved dom etc, noe som ikke skjer i det hele tatt i trafikksaker. Du kan si akkurat hva du vil, du kan omtrent ha 50 vitner, og eksperter på både det ene og det andre, men har en lærhomse sagt at du har kjørt i 300km/t på trehjulssykkel, så er du skyldig.

En kompis av meg mistet lappen i 96 i 60sone, og han ble uten i 9mnd. Så du kan nok forvente 11-12mnd om du ikke får snakket ned forseelsen litt.

Du kan prøve deg med at du ville ha en kjapp og trygg forbikjøring, du fikk ikke med deg 60 skiltet, og at du da var sikker på at det var 80-sone da det har vært det før.

Om de også lå etter deg såpass lenge, så kan det tyde på at de var på "fisketur", og de skal stoppe deg snøggast råd etter at du har gjort forseelsen. Ellers så kan det jo sees som forfølgelse, og at de prøvde å fremprovosere en kriminell handling, noe de ikke har lov til.

Skrevet

fin info! da vet jeg hva jeg har å forholde meg til.

for min del, så hadde jeg gledelig betalt 30 tusen i bot og 30tusen under bordet til dommeren om jeg fikk kun 1mnd uten lappen og 2prikker.

skal mye til før jeg tør å bestikke en dommer, og enda mer til for at han/henne takker ja, men.. :P

jaja.. sånn er livet.. det byr alltid på nedturer, men jeg har lært meg å sette pris på oppturene.. med fokus på det positive, så er hverdagen vesentlig enklere. hehe:P

Hehe, hadde det bare vært så enkelt å bestikke de trangsynte paragrafrytterne så. :D Men et tips er iallefall å være veldig bevisst på hvilke ord du bruker når du forklarer deg. Da jeg leste referatet som ble skrevet etter møtet så så jeg tydelig at de hadde vridd om noen av ordene jeg brukte mot meg, nesten på grensen til å putte ord i munnen på meg. Så vær varsom med hvordan du forklarer deg, kort, saklig og presist later til å være det safeste.

Men ja, se det på den positive siden. Det værste er første måneden, men etterhvert blir det en vanesak, beste er bare å glemme det og fortsette som vanlig. Jeg ble iallefall en jævel på sykkel de månedene uten lappen, stålkondis og leggmuskler som en fjellgeit. Og i tillegg sparte jeg en del bensinpenger, så noe godt kom det da ut av det likevel. :)

hehe. liker sånne innlegg :)

tenkte kjapt over det... og jeg kan strekke meg til 60 lapper under bordet... hehe :P

jeg skal ha det i bakhodet, det med ordleggingen :)

jeg har allerede blitt en jævle på sykkel, jeg... hehe

var akkurat ute med "kjerringa"...

jeg slengte a på styret å sykla til statoil for å kjøpe noe "lørdags-godt".

bare på den "lille" turen fikk jeg fean meg en mobbe-sms slengt i trynet.

"fint på sykkel??"

hehe.

det var forøvrig "NA" på forumet som følte han ville tråkke litt på meg. hehe

han var ute å lufta bimmern sin, den heldiggrisen.. :P

men jeg tar en spøk!

:lol:

Skrevet

En kompis av meg mistet lappen i 96 i 60sone, og han ble uten i 9mnd. Så du kan nok forvente 11-12mnd om du ikke får snakket ned forseelsen litt.

Du kan prøve deg med at du ville ha en kjapp og trygg forbikjøring, du fikk ikke med deg 60 skiltet, og at du da var sikker på at det var 80-sone da det har vært det før.

Om de også lå etter deg såpass lenge, så kan det tyde på at de var på "fisketur", og de skal stoppe deg snøggast råd etter at du har gjort forseelsen. Ellers så kan det jo sees som forfølgelse, og at de prøvde å fremprovosere en kriminell handling, noe de ikke har lov til.

æsj.... da blir det fort 1 år da. helvette.....

ja, det med en kjapp forbikjøring vil være et av mine hovedargumenter.

samt det at jeg var sikker på at det var 80 sone i.o.m at det ikke var noe form for anleggsarbeid der og da.

(jeg må bare spille litt halveis dum...)

det med forfølgelse tror jeg ikke jeg vil fronte.

da blir jeg fort uvenner. jeg vil være venner. hehe.....

men jeg skal presisere flere ganger at bilen lå bak meg i ca 20min der jeg holdt fartsgrensen og bare stille meg litt undrende til dette..

ikke med tanke på forfølgelse, men heller vinkle det til at jeg faktisk holdt fartsgrensen i de 20min.. som jeg alltid gjør, UTENOM den ene forbikjløringen.

jeg er kjent for å ha en behagelig kjørestil der jeg som person alltid er bevisst på å følge den norske lov til punkt å prikke.

dette skal blant annet min arbeidsgiver vise til pr.brev. Jeg har en jobb der jeg er avhengig av et rent rulleblad - noe jeg har.

filmen av meg den sene mandagskvelden vil vise til at jeg faktisk holder fartsgrensen ETTER forbikjøringen.

Jeg har mistet flere kamerater i bilulykker, så jeg mener jeg vet litt om farene ved det å bryte fartsgrensen..

- derav den oppfatning av at en kjapp forbikjøring er tryggest!!

akkurat dette vil jeg at dommeren skal tro.

hun skal tenke at jeg er svigermors drøm av en ung herremann.

hun skal synes synd på meg, med god viten om at dette kan skje selv den beste.

om jeg spiller kortene riktig, så håper jeg på å kunne få mildere dom...

igjen... jeg krysser fingra!

Skrevet

Jeg tror ikke det bildet du skisserer av deg selv som person vil være så overbevisende eller relevant nok at det det gjør så stort utslag. Alle gjør dumme ting, vis heller at du er villig til å ta konsekvensen og lære av det.

Den beste måten generelt til å få folks sympati er å ikke komme i forsvarsposisjon. Samtidig skal du ikke legge ut om at det var urettferdig at du ble tatt akkurat den ene gangen osv (slike meninger og følelser er subjektive og urelevant), det er bedre å legge seg helt flat og vise at du angrer. En slik modenhet kan nok gjøre dem mer tilbøylig for å gi en mildere straff hvis de skal bruke skjønn til å bedømme. Vil tro de har en nogenlunde standard praksis på det uansett.

De tingene som er nevnt her, altså de faktiske tingene, som taler til din fordel kan likevel legges fram som saklige argumenter. Det er ingen tvil at hvordan en sak legges fram har betydning.

Du er en oppegående og reflektert kar, det er nok best å være deg selv.

- Jeg kjenner en som ble tatt i kontroll etter å ha kjørt forbi en bil med ulovlig stor last (båt) på slep. Den kjørte vel 20km under fartsgrensa eller noe, så når han kom til en slette så la han seg ut og kjørte forbi. Han ga på litt, noe som er ren fornuft. Da han ble stoppa av politiet så påpekte han at den bilen som kjørte med ulovlig last (det så ganske prekært ut), og politimannen sa bare at han var enig, men nå var det deg vi tok. Det er passe firkanta. Det var ikke mye for fort han kjørte heller, men nok til å få en sur bot på noen tusen.

Skrevet

Vært borti noe av det samme. Hadde politibil liggende bak meg. Bilen foran meg krysset sperrelinje. Jeg ble stoppet.. Spurte hvorfor. Og fikk til svar at jeg hadde bestemt meg for og ta deg! Hadde ikke gjort noe galt heller.. så han kjørte bare videre etter et Førerbevis og VK sjekk :roll:

Skrevet
Hmm,sitter man med alt ansvar på fotoboks nå?

Eier av bilen sitter med hele ansvaret om føreren ikke kan identifiseres...

Er denne regelen ny fra i år eller? Skal man være forsiktig hvem man låner ut bilen til ivertfall :o

Skrevet

Da er man pliktig til å oppgi hvem som er fører, var ikke det noe slikt?

Eneste unntaket er vel familiemedlemmer man ikke trenger å "tyste" på.

De politikerne blir mer og mer "balle" i huet rett å slett. :P

(Dette er noe jeg mener å huske, kan hende dette er feil.)

Skrevet
Da er man pliktig til å oppgi hvem som er fører, var ikke det noe slikt?

Eneste unntaket er vel familiemedlemmer man ikke trenger å "tyste" på.

Tja...da er det jo bare å si at det er et familiemedlem...så slipper man å tyste...

Disse reglene må være helt nye, har aldri hørt om dem før.

Skrevet
Det er det jeg og husker, men slik som jeg tolker det så gjelder ikke dette lenger?

Vet ikke hva som gjelder elelr ikke, men man skal være forsiktig med å holde tilbake informasjon til politiet, da det kan bli endel dyrere enn ei fartsbot...

Disse reglene må være helt nye, har aldri hørt om dem før.

Har vel vært snakk om i lang tid, men ble ikke tatt i bruk før for ett år elelr to siden?

Skrevet

Det er rart...for ifølge politifolkene i denne artikkelen:

http://www.bt.no/lokalt/article779468.ece

så kan ikke føreren tas hvis han ikke identifiseres på bildet?

Denne artikkelen ble skrevet for 4 mnd siden...

Sitat:

"Mens mange europeiske land kun krever at man klarer å identifisere bilen, er kravet i både Norge og Sverige at man også skal klare å få en sikker identifikasjon på hvem som sitter bak rattet."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...