Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

oi..der sa du noe :P jeg har kun erfaring med manuell, men den blir garantert ikke noe særlig høyfere med automat..

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Min 523i bruker 0.62-0.67 på langkjøring..

Det er jo supernice! :D

Blir ikke imponert av at aygo bruker .45 da ass..

Skrevet
;) lykke til :) bare ikke dø/drepe noen/miste lappen i forsøket ;)
Skrevet

Hei,

For å svare på topicen igjen, og forhåpentligvis verve til bimmergjengen, kan jeg dele mine erfaringer med e39.

Hadde en toyota corolla som 1.bil, litt dau og kjedelig, og kjøpte en 520i fra 2000 (150hk 2.0, manuell gir). Bilen er vanvittig god, og for en som ikke vet bedre, så er den myk der den skal være myk (her var corollaen hard), og hard der den skal være hard (her var corollaen myk!).

Jeg vet nok det er mange som synes denne bilen er litt død. For meg er det helt kurrant, det gjelder bare å få litt turtall. Etter å kjørt flere diesel-biler, fant jeg ut at 1.-giret var langt mer brukbart (god akselerasjon), og at den selvfølgelig lagde mye finere lyd :) . Men det jeg merker på denne bilen, er at kreftene ligger der. Du kan ligge på motorveien i 110, og likevel kjenne hel ålreit respons med gassen i bånn. Ved å gire riktig har jeg ikke følt at jeg har manglet noe kraft. Med automat har jeg hørt at denne bilen kan bli litt vel slapp, jeg kan tenke meg det, men jeg vet ikke noe om det.

Hva bensinforbruk angår, merket jeg at pengene gikk fortere etter å ha byttet ut corollaen. Har erfart at kjørecomputeren viser litt lite, at reelt drivstofforbruk er litt mer. Til sverige (100-sone) fra oslo, viste computeren 0.67l/m, regner med det var i overkant av 0.7 . Til vanlig, med kjøring til og fra skolen, litt køkjøring, ligger kjørecomputeren på ca 0.86, men dette er i overkant av 0.9. Det skal sies at jeg kjører ganske rolig med formål å bruke lite bensin (planlegge godt).

Skrevet

Vår erfaring er at E39 520i manuell ligger på 0,7 - 0,8 på langkjøring, alt etter terreng og kjørestil, og til daglig på 0,9 - 1,0, alt etter hvor mye kø det er.

Stoppe for å fylle trenger du ikke gjøre oftere enn med de fleste andre biler for tanken er stor med sine ca. 80 liter.

Skrevet
Vår erfaring er at E39 520i manuell ligger på 0,7 - 0,8 på langkjøring, alt etter terreng og kjørestil, og til daglig på 0,9 - 1,0, alt etter hvor mye kø det er.

Stoppe for å fylle trenger du ikke gjøre oftere enn med de fleste andre biler for tanken er stor med sine ca. 80 liter.

støtter den... samme erfaring her..

Skrevet

E39 525d 2002 modell;

Ca 1 liter i snitt

Pen langkjøring 0,7

Langkjøring "tempo" 0,9-1,2

Pen bykjøring 1,2

Bykjøring "tempo" 1,2 +++

Tall fra de siste månedene med tørr asfalt og varmegrader.

Har ellers vist seg å være noe følsom for rullemotstanden i dekkene...

Skrevet

Det hørtes mye ut for en 525d, men synes det var fint å høre at det ikke bare er 525tds som drar en del diesel... (Men du får jo en god del bedre motor i retur da :P )

Skrevet
Min 523i bruker 0.62-0.67 på langkjøring..

Det er jo supernice! :D

Har samme erfaring som deg med min 523, bruker ikke mye bensin spesielt på langkjøring. Egentlig imponert over hvor lite når man tenker på antall sylindere, vekt på bilen og hestekrefter.

Skrevet

Min 520 iA 2000 bruker 0,9-1 liter per mil på køkjøring til jobb og 0,7 på pen langkjøring.

Tanken er vel ikke 80 liter? på min er det vel 60 liter + reservetank på 6 eller 8 liter... :roll:

Skrevet
Støtter den jeg og, bare at jeg ikke har erfart at tanken er så stor :P

Var en aldri så liten trykkleif ute og gikk der! :oops:

Mente 70 liter..

Skrevet
Min 520 iA 2000 bruker 0,9-1 liter per mil på køkjøring til jobb :

Det gjør min 98mod også, sånn litt over 9'ern ved (godt og) blandet kjøring. Mye kø hjem fra jobb...

Ved mye småkjøring ligger den fint på 1,5 og ved pen langkjøring har jeg klart og fått den på 0,67 og 0,69 dette er helholdsvis fra Lørenskog til Sandefjord og tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...