Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på fredag i bergen for å hente en 97 modell 528iat... Da vi var kommet ca halveis til harstad, somewhere in trøndelag,så smalt det bak under bilen.. bilen datt ned på høyre side bak, hadde rundt 80 kmt da det skjedde..

Fikk bremset hurtig opp... og gikk så ut for å se hva i HEL... det var som hadde skjedd... da var felgen og dekket trykket godt oppi hjulbuen på høyre side... Samtidig så hørte jeg en slags kompressor lyd som ulte bak felgen, selvom jeg hadde skrudd av bilen! Denne slutta ca 30 sekunder etter at jeg la merke til den..

jeg skrudde så av felgen, og da så jeg at den luft "puta" var punktert(luft demperen) :?

La også merke til at begge bakdekkene så slik ut:

j8vp4fznb00xf7f5r23s.jpg

Sjekka dekkene før vi dro ifra bergen, og da var de helt fine!

Så nå lurer jeg på hva det er som har skjedd :(

Jeg kjøpte den på fredags kveld, så selger har ikke fått levert inn del 2 av vognkortet.. så det er enda "hans" bil, og den er selvfølgelig enda forsikret på han.. jeg har også opprettet forsikring på denne bilen(full kasko).

Hvem er det egentlig som skal betale her? Er det ikke selger?

Jeg har fulgt fartsgrensa hele veien.. og har ikke truffet noen skikkelige hull i veien heller..

Hvis det er noen som har noen innspill, så kom gjerne med det :)

Skal ringe forsikringsselskapet mitt på imorgen for å høre hva som skjer videre!

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Har du kjøpt bilen privat, og bilen er "solgt som den er" så må du betale dette selv.

Så lenge du ikke kan bevise at selger visste at belgen ville sprekke.

Kan jo hende selger er grei å spytter inn halve beløpe?

Sikkert ikke verre pris enn hva det koster å bytte 2 dempere/fjærer på en bil.

Dette skjedde med kompisen min sin bil og. Men da sank begge sidene ned.

Skrevet

Den koster 2000kr og du bytter den på 30min, er ikkje vits å bruke forsikringen på dette.

Eg bytta en slik i går, desse ryker i ny og ne.

Skrevet
Den koster 2000kr og du bytter den på 30min, er ikkje vits å bruke forsikringen på dette.

2000 pr stk??

At disse ryker i ny og ne er jo på ingen måte holdbart! Var glad at jeg ikke var i en sving da det skjedde... :evil:

Dvs at da går det jo 2 stk bakdekk også, hver gang det skjer!

Hva faen er det slags bil jeg har kjøpt :?

Skrevet

:shock:

Hva legger du i ny og ne? jeg tenker kanskje en elelr to ganger i året f.eks? Det kan jo ikke være på langt nær så ofte...

Skrevet

Jobber på Mercedes... Der ryker kompressorene i hytt og pine... Da koster de ofte 15000,- ++ Så 2000 er billig.

Kan sikkert fjerne luftputene og sette i stålfjører samt å fjerne varselpæra til luftfjøringa som sitter i kombi-instrumentet.

Skrevet

Misforstå med rett :) eg mener at desse kan ryke ,det er kjent problem, min har gått 174000km, så det er ikkje så ofte, men søk litt så ser du att eg ikkje er den første som har bytte desse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...