Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Når luftbelgen ryker detter vel bilen ned på en gummistopper ,den detter ikke helt ned slik at karosseriet subber borti dekket ( så sant at det sitter dekk som er av godkjent dimensjon på bilen) slik slitasje som du har på bakdekk stammer nok heller fra utslitte kuleforinger eller spissingsstag. Disse belgene har vel hatt en tendens til å ryke etter 140-150 tusen km.

Skrevet
Når luftbelgen ryker detter vel bilen ned på en gummistopper ,den detter ikke helt ned slik at karosseriet subber borti dekket ( så sant at det sitter dekk som er av godkjent dimensjon på bilen) slik slitasje som du har på bakdekk stammer nok heller fra utslitte kuleforinger eller spissingsstag. Disse belgene har vel hatt en tendens til å ryke etter 140-150 tusen km.

Sitter 265/40-18 bak :P Er ikke rart at dekkene ikke ser ut..

Skrevet
Siden du nå sansynligvis må kjøpe nye bakdekk er det greit å vite at 265/40-18 er "feil" dim. Du skal ha 265/35-18...

Nå vet jeg ikke helt sikker om det var 40 eller 35... men jeg kan vertfall ikke ha 35 her oppe i nord.. det skal være sikkert.. what to do.. jaja

Skrevet

Hehe, dette bør ikke være noe å bekymre seg over, mest sannsynlig blir forrige eier med å dele på skadekostnaden. Og hvis ikke så fikse du det selv og holder kjeft. :-) Slikt kan skje, og ikkeno å grine over de to-tre tusenlappene der..

Og, hehe, slutt å være så sint, du har fått deg en god bil! og jeg kan garantere deg at den gamle 320-en din IKKE er sprekere enn dene, 320 er faktisk omtrent det DAUESTE bmw har å by på, og vel så det!

Skrevet

Jeg stusser litt på at du sier at BEGGE bakhjula så sånn ut etterpå. Stemmer det? Og var de ikke slitt før du dro?

Skjønner ikke hvorfor det andre dekke har blitt så slitt...

Skrevet

Riktig som H_c sier. Forskjellen er at 5'ern er såpass komfortabel at du merker ikke så mye til akselerasjonen.

Selv en 523 er merkbart kvikkere en 320.

Skrevet
Jeg stusser litt på at du sier at BEGGE bakhjula så sånn ut etterpå. Stemmer det? Og var de ikke slitt før du dro?

Skjønner ikke hvorfor det andre dekke har blitt så slitt...

De var fine begge 2 før jeg dro avgårde.. Bilen datt jo ned på den andre siden også, men mest på høyre side..

Skrevet
Riktig som H_c sier. Forskjellen er at 5'ern er såpass komfortabel at du merker ikke så mye til akselerasjonen.

Selv en 523 er merkbart kvikkere en 320.

Den gamle 320`n er margesenka... så er så stiv at det er ubehagelig og kjøre den, så hvis man girer hardt, så merker man det veldig godt at den "skyter" fart :lol: Femmern er så utrolig mye bedre og kjøre, så kan jo være at det er det som er grunnen + automat da :) Syns også at man ble veldi fartsblind.. når man ligger i 100, så føles det ut som man daffer i 70 :P

Skrevet

Hva hvis bakdekkene er for breie, slik at de har tatt borti belgen?

Nå har jo bilen gått i bergen før jeg kjøpte den... men veiene nordover er jo helt for jævlige... Så de kan jo h tatt bort belgen på tur nordover..

hm..

Hvis det viser seg at det er dekkene som har tatt borti, så skal jeg få byttet begge belgene!

Selger skulle dekke rep btw :) Men jeg må kjøpe nye dekk.. burde vel kansje gå for 245 isteden for 265?

Skrevet

Tydelig at du ikke kjørte mye rundt i Bergen, for her er svært mange av veiene så dårlige at men er på kanten til trenge SUV får å komme seg hjem fra hytten, ikke opp til hytten.

E6 Nordover er generelt sett i mye bedre stand enn hva en bil daglig blir utsatt for her i byen. Var positivt overrasket over veistandarden i Nord-Norge, da vi kjørte Kirkenes - Bergen sist sommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...