BMWBølla Skrevet Mai 18, 2009 Skrevet Mai 18, 2009 Hei, er ny på forumet her.. Driver å vurderer min første BMW, en 3-serie coupe.. Bør jeg velge automat eller manuell? Motor blir 320 bensin.. Takk for synspunkter
Lars89 Skrevet Mai 18, 2009 Skrevet Mai 18, 2009 Manuell passer mye bedre til imaget til en 3-serie coupe. At den er litt sprekere gjør jo ingenting heller Prøvekjør begge så finner du ut hva som passer deg
BMWBølla Skrevet Mai 18, 2009 Forfatter Skrevet Mai 18, 2009 Jepp, jeg får teste, heller nok mot manuell altså.. Automat er jo tregere, bruker mer "suppe" + er dyrere.. Men utrolig behagelig innimellom da! Må også finne ut om jeg skal bestille bil nå eller vente på facelift, kommer ikke før neste påske.. Er ikke sikkert det er så mye å vente på heller, synes bilen er dritfin som den er idag, og nye i-drive er jo allerede på plass så.
E.H.D Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 Facelift e92 kommer vel til høst så vidt jeg vet. Når det gjelder manuell vs. automat, er jo det en smakssak. Hva har du nå da?
Simmelim Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 du burde mye heller gå for diesel motoren, hvis ikke kommer du til å angre..
kjochr Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 For 320i skiller det 7 tideler i favør manuelt gir. Men det er med en "proff" bak rattet som ikke behøver å tenke på om girkassen "dør" etter at aks-testen er gjort. For oss vanlige dødelige vil jeg tro at bilen med automat slår manuelt giret bil på spurten fra null... Forbruksforskjellen er også minimal. Automatkassen på denne bilen er super - kan anbefales på det varmeste! (Jeg var manuell-tilhenger tidligere...) Lykke til med valget - herlig bil uansett!
kjochr Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 Og enig med Simmelim - dieselmotoren føles ufattelig mye sprekere i denne bilen sammenliknet med bensiner. Uten sekser under panseret blir lyden "feil" uansett...
Simmelim Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 akkurat det jeg mener kjochr. moderne dieselbiler er mye gøyere å kjøre. virker mye mer sportslig. og uten sekser er ikke lyden fra en bensinbil noe argument heller.
Fredrik 90 Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 Diesel eller bensin er en smakssak. Forøvrig så har jeg kjørt begge med 6 trins manuell kasse og må bare si at biler av denne typen kler manuell. Bensin utgaven er kjapp og fin med manuell, kunne forøvrig hatt litt mer trøkk men da må man opp i 325 og da flagrer tusenlappene. Denne bilen med automat og diesel er kjedelig, den er kjapp men likevel kjedelig, da er Bensin og automat mer gøyal. Forøvrig så må det legges til dagens automatkasser er like kjappe og noen ganger kjappere en manuell når man kjører i steptronic. De oppgitte 0-100 målingene er gjort i drive og ikke steptronic
Simmelim Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 at du kan si at diesel er kjedelig i forhold til bensin er jo latterlig. diesel slår bensin på alt, mellomakselerasjoner, trøkk og generelt så føles den mye sprekere og gøyere å kjøre.
Galro Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 at du kan si at diesel er kjedelig i forhold til bensin er jo latterlig. diesel slår bensin på alt, mellomakselerasjoner, trøkk og generelt så føles den mye sprekere og gøyere å kjøre. Som forrige innlegg skriver, så handler om smak og preferanser. At du kan påstå noen annet er for meg mer latterlig. For mange handler det å kjøre bil om mer enn kun ramsing om av fakta, derfor er det uvesentlig hva som slår hva på papiret. Selv ville jeg valgt manuell og fortrinnsvis bensin-varianten. Samtidig ville jeg ikke lagt alt for stor vekt på hva andre mener. Det er du som skal eie bil, derfor er det langt viktigere at du er fornøyd med den enn at noen andre er det.
Simmelim Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 nøytralt sett er diesel er gøyere bil å kjøre når det gjelder 3-serie coupe, e92. det kan ikke betviles. det er alt jeg mener. å si at en bensinbil er bedre vitner om uvitenhet
Galro Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 å si at en bensinbil er bedre vitner om uvitenhet Nå var det heller ingen som sa at bensin-varianten var bedre; Det ble faktisk nevnt at dieselbilen var rask, men det var den eneste konkrete faktaopplysningen som stod i innlegget du kommenterte. Derimot så ble det hevdet at bensinbilen var morsommere, og da kommer vi tilbake til "smak-delen".
Simmelim Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 åssen kan en bil som er tregere og som føles mindre sportslig være morsommere? prøver bare å forstå....
Galro Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 åssen kan en bil som er tregere og som føles mindre sportslig være morsommere? prøver bare å forstå.... Fordi kjøring handler om så mye mer enn kun rene fakta. For noen år tilbake siden så leste jeg en sammenligning mellom en Porsche 356 og Honda Odyssey i blad. Honda-modellen er relativt komfartabel flerbruksbil, mens 356 er en sportsbil i god, klassisk stil. Testen foregikk rundt en løpsbane (jeg husker ikke helt hvilken). Kanskje overraskende for noen, så vant Honda-bilen overlegent. I dette tilfellet var altså flerbruksbilen den raskeste i gjengen. Likevel vil jeg påstå at kompromissløsheten, lyden og følelsen i en 356 gjør den til langt morsommere bil å kjøre. Dette tror jeg de fleste kan være enig i meg med. Formålet med testen var å vise at det ikke nødvendigvis er noen sammenheng mellom fart og morro. Selv vil jeg påstå at sammenhengen er mellom følelsen av fart og morro, der biler som stenger ute mye av fartsfølelsen også virkere kjedeligere. Nå er det selvsagt et ganske andre forskjeller mellom en 356 og Honda Odyssey, og mellom en 320 bensin og en diesel-versjon av samme bil. Likevel vil jeg påstå at noe av samme gjør seg gjeldene; Diesel-bilen er raskere og mer effektiv, men du mister noe av følelsen med å jage den etter turtall og lyden av bensin - slike ting verdsetter jeg høyere, selv om det ikke er snakk om sekser-versjoen. (For øvrig prater jeg på litt generelt grunnlag, ettersom jeg ikke har prøvd akkurat denne diesel-bilen. Poenget er uansett at det ikke nødvendigvis er noen sammenheng mellom fakta og følelser, samt at andre har lov til å mene noe annet.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå