|Andreas| Skrevet Mai 19, 2009 Forfatter Skrevet Mai 19, 2009 Kan nevne at de kommer ved bruk av AC (snøkrystall knappen). I vinter da jeg ikke brukte denne var ikke problemet til stede. Det blåser heller ikke spesielt kaldt ved pedalene og ved frontruten. Det er ofte her jeg kjenner fuktig luft. I midten blåser det kaldt når jeg skrur hjulet med blåe og røde prikker til tre blåe prikker. Skjelden fuktig luft her, men kan kjenne det hvis jeg ikke kjører noe luft de andre stedene. Har jeg brukt AC og skal starte bilen etter å ha stått parkert eller noe, dugger rutene noe sykt, spesielt frontruten. Veldig irriterende med klima som ikke er sånn det skal være...
sondre Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 Kan være at det er lite gass noe som resulterer i at den ikke greier å produsere kulde. Jeg er ikke sikker på om det har noe fuktigheten å gjøre... Jeg har selv vært nødt til å etterfylle gass på min en gang. Fikk da også beskjed om å jevlig aktivere klimaanlegget (også om vinteren) slik at pakninger ikke skulle tørke ut el. lign. for å unngå at det skulle oppstå lekkasje.
Hansh Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 Hvis det er for lite gass starter ikke A/C, slik at det bare skal oppføre seg som om det er avslått.
dvil Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 E39? Har du skiftet kupefilter? Sjekk dreneringspunkter. Det er et ved hvert filter. Fjern alt av rusk fra filterboksen. Det skal også være drenering fra området rundt kjøleregisteret, der vil det kondensere ut ganske mye vann når du har på kjøling.
|Andreas| Skrevet Mai 19, 2009 Forfatter Skrevet Mai 19, 2009 E39? Har du skiftet kupefilter? Sjekk dreneringspunkter. Det er et ved hvert filter. Fjern alt av rusk fra filterboksen. Det skal også være drenering fra området rundt kjøleregisteret, der vil det kondensere ut ganske mye vann når du har på kjøling. Er E46'n. Kupefilter, det som blir kalt pollenfilter eller noe? Dette ble skiftet på en service, november/desember 2007. Er det dette som sitter over vindusvisker motoren? Det skal også være drenering fra området rundt kjøleregisteret, der vil det kondensere ut ganske mye vann når du har på kjøling. Tanken har streifet meg, men er det slik at det kan back-fire ut i kupèen hvis det er stopp i denne delen av systemet? Og hvor kan jeg sjekke dette dreneringstedet?
dvil Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 Beklager, jeg kjenner bare litt til vår egen E39. Men generelt bør du sjekke alt som kan holde på fuktighet. Det kan bli mye rusk dersom du parkerer ofte ute i nærheten av trær. E39 har drenering på ca. ø10 mm, og det tettes fort av barnåler osv. Blir det helt tett kan det stå vann der og holde pollenfilteret vått. Jeg sjekker og renser opp hver vår og høst, bytter filteret hvert år.
jon///M Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 Hvis det er for lite gass starter ikke A/C, slik at det bare skal oppføre seg som om det er avslått. feil! anlegget kan starte hvist det er litt lite gass. men såpass mye at det ikke slår ut på lavtrykkpressostaten! men man kan risikere at fordamperen ikke rimer skikkelig slik at den bare hvil føles våt. og når vifta blåser over fordamperen og drar fukta med seg, ja da vil vel klimane føles fuktig! så jeg vil tro at du har en liten lekasje en plass. og at du begynner og få litt lite veske. dra innom noen som driver med dette for og sjekke det opp nermere:)
|Andreas| Skrevet Mai 20, 2009 Forfatter Skrevet Mai 20, 2009 Har tenkt tanken på lekasje. Takker for gode svar. Blir vel å ta med bilen på et verksted igjen da...
B m w 5 2 5 i Skrevet Mai 20, 2009 Skrevet Mai 20, 2009 Pollenfilter skal helst byttes hvert år. Bytt dette først, så slipper du forhåpentligvis å sette den på verksted.
Kristian H. Foss Skrevet Mai 21, 2009 Skrevet Mai 21, 2009 Sjekk drenering og filter ja... Hatt samme problemet i fjor sommer, dugget ved oppstart av AC. Skiftet filteret, var helt kølsvart og fikk ut en god klump med granbar, lakk også litt vann ved mattene ved vasking av bilen, men det ble helt gull etterpå.
|Andreas| Skrevet Mai 25, 2009 Forfatter Skrevet Mai 25, 2009 Det blåser ikke kaldt øverst og nederst i det hele tatt. Bare i midten, der man kan regulere med det hjulet. Syns dette er veldig rart da... Uansett, skal få somla meg til å skjekke filteret, så får jeg ta det derfra.
|Andreas| Skrevet Mai 25, 2009 Forfatter Skrevet Mai 25, 2009 Sjekket filteret nå, og det virket skittent. Det var ingen ting som hadde satt seg fast i hullene under filteret, men det var veldig skittent der også. Er det normalt? Oversiden av filteret ser noenlunde rent ut. Nærbilde av oversiden. Undersiden bør byttes?
|Andreas| Skrevet Mai 26, 2009 Forfatter Skrevet Mai 26, 2009 Hvor ofte er det egentlig vanlig og fylle gass på klimaen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå