Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er altså en av de få som enda ikke har handlet noe på ebay! Hvordan fungerer dette? Betaler du på forhånd eller oppkrav? Personen har 100% førnøyde kunder så det er jo ett godt tegn.

Har også fått han til å sende som gave, så da kommer det vell ingenting utenom prisen + frakta?

Takker for svar.

Skrevet

Hei, har bestilt fra ebay.com.

Brukte motordeler til en snøscooter, var ganske spendt på hva som lå i eska når den kom, men det gikk bare bra, alt var som det skulle :)

Jeg måtte ha en slik "pay-pal" konto, og betalte på forhånd.

Jeg fikk selger til å merke som gave, å da ble det kun pris + frakt.

Skrevet

Det første du kan gjøre er å registrere deg på www.paypal.com

Her registrerer du visakortet ditt, og bruker paypal som mellomledd for å betale.

Dermed slipper du å gi bort kredittkortnummeret ditt til noen.

De fleste på ebay bruker paypal for betaling. Noen selgere krever bankoverføring.

Du betaler alltid på forskudd. Så lenge selger har mange positive karakterer, er det liten fare for å bli lurt.

Husk å sjekke om selger selger til Norge før du byr. Spør også om frakt, da den kan være dyr på tunge ting.

Skrevet

eBay er flott. Jeg bruker det stadig og føler meg tryggere der enn hos mange andre norske nettbutikker.

På eBay strever selgere etter å gjøre kundene så tilfredsstilte som mulig, pga feedback. Har du mye negativ feedback er man ganske uattraktiv som selger.

Det er bare å fyre av et spørsmål til selgeren før du kjøper eller byr og spør om de kan skrive gift på pakken. Som regel gjør kan de det. MEN HUSK AT BILDELER ER TOLLFRITT I NORGE! Nesten hvertfall, kjøpte nye dørlister fra Taiwan (OEM-produkt, kostet 1120,- med frakt) og måtte betale 51,- til posten, altså langt fra 25% momstillegg

Skrevet

Har handlet på eBay og ikke hatt noen problemer med det. Et tips er å bruke Jetcarrier, da blir det antagelig billigere frakt enn om selger i USA skal ordne frakt til Norge for deg. Med Jetcarrier adresse kan du også kjøpe av selgere i USA som ikke selger til utlandet.

Skrevet
eBay er flott. Jeg bruker det stadig og føler meg tryggere der enn hos mange andre norske nettbutikker.

På eBay strever selgere etter å gjøre kundene så tilfredsstilte som mulig, pga feedback. Har du mye negativ feedback er man ganske uattraktiv som selger.

Det er bare å fyre av et spørsmål til selgeren før du kjøper eller byr og spør om de kan skrive gift på pakken. Som regel gjør kan de det. MEN HUSK AT BILDELER ER TOLLFRITT I NORGE! Nesten hvertfall, kjøpte nye dørlister fra Taiwan (OEM-produkt, kostet 1120,- med frakt) og måtte betale 51,- til posten, altså langt fra 25% momstillegg

Man betaler ikke toll på annet enn bøker og klær mener jeg, det er moms du tenker på, toll og moms er 2 forskjellige ting.

Har forøvrig handlet mye fra Ebay selv, M-Fanger, Bilstein (Vanlig å sportsdempere) Eibach Fjærer, Facelift frontlamper, M5 boot lip, etc... dette er de største tingene, har handlet på hundrevis av mindre ting.

Tar man forhandsregler som å se på karakterer å sånn så går det greitt som regel.

Skrevet

Det er 25% moms på bildeler over 200kr.

Hvis du har betalt 51kr til posten, må det være fordi selger har skrevet for lav verdi på pakken.

Jeg opplevde at de stoppet ett par tåkelys til 210kr, da måtte jeg betale 200kr i behandlingsgebyr og toll.

Skrevet

Man betaler ikke toll på annet enn bøker og klær mener jeg, det er moms du tenker på, toll og moms er 2 forskjellige ting.

Har forøvrig handlet mye fra Ebay selv, M-Fanger, Bilstein (Vanlig å sportsdempere) Eibach Fjærer, Facelift frontlamper, M5 boot lip, etc... dette er de største tingene, har handlet på hundrevis av mindre ting.

Tar man forhandsregler som å se på karakterer å sånn så går det greitt som regel.

Vet at toll og moms ikke er det samma, men lett å blande :P De 51 kr var vel fortollingsgebyr? Uansett når man slipper å betale 25% moms er det jo fantasisk billig å kjøpe bildeler fra utlandet :o
Skrevet

Ok, ja det det er en del som blander moms å toll.

Av og til billig selv om man må betale moms også, spesielt i fjor sommer når dollaren var lav.

Det morsomste jeg har kjøpt er 2 grenrør som jeg fikk til 600,- eller 1200,- pr stk, husker ikke 100% prisen, men selger hadde skrevet Diesel testing pipes, for testing purposes only eller noe sånn og merket pakken med 10$

slapp glatt moms på det ja.

Skrevet

Der har selger allerede fylt inn frakt til Norge. 80 euro.

Be han om å skrive verdi 200 euro eller noe sånt på pakken, så blir det ikke så mye moms.

Skriver du for lav sum, kan de bli mistenksome og kreve at du sender kvittering for å få pakken utlevert.

Skrevet

Bare å slå til.

Få selger til å redusere prisen litt som Yngvejos sier.

Handlet litt fra ebay selv, største å dyreste var vell 20" felgene.

Gikk helt fint det også. ca 10 dager fra usa til de var hjemme hos meg.

Skrevet
Der har selger allerede fylt inn frakt til Norge. 80 euro.

Be han om å skrive verdi 200 euro eller noe sånt på pakken, så blir det ikke så mye moms.

Skriver du for lav sum, kan de bli mistenksome og kreve at du sender kvittering for å få pakken utlevert.

Ser dere nevner å skrive på pakken! Altså at han faktisk skriver UTPÅ pakken? Men å skrive "gift" da, er det en litt stor forsendelse til å ta sjansen på det eller? Er jo helt grønn på dette området jeg :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...