Gå til innhold

Anlegg i e39, erfaringer med Alpine PDX-4.100?


Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg en bmw 523i e39 sedan, utrolig fornøyd med bilen forøvrig! "Litt" bedre enn den gamle corollaen jeg kjørte :)

Men, så er tiden kommet til å bygge anlegg i bilen. Har bestilt meg to par Alpine SPX-13 REF komponentsett fra statene og et Dice ipod integreringskit. Har en Business CD radio.

Planen er å bygge et anlegg som spiller bra, trenger ikke noe dundrende bass (men trøkk skal det jo være!), og det skal være "skjult". Driver å funderer om det er mulig å få plassert en liten sub (evt fler små) noen steder i bilen.. Noen som har prøvd å montere under frontsetene? (I tilfelle en 6.5" eller 8")

Er offshore for tia, så har ikke mulighet til å titte rundt i bilen, men klør i fingra etter å begynne, og planlegger så mye som mulig!

Siden anlegget skal være så "skjult" som mulig så har jeg titta en del på Alpine PDX-4.100 forsterkeren.. Er det noen som har erfaringer med denne? Har lest om en del folk som har opplevt støy i denne forsterkeren.. Tenkte å montere denne bak i rommet til cd-skifteren i tilfelle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen var å prøve å modifisere spilleren min så jeg får pre out, funnet en guide som omtaler hvordan man kan gjøre det. Er litt skeptisk til å gå fra lavnivå-høynivå i spilleren og så fra høynivå-lavnivå i forsterkeren med tanke på støy/signalkvalitet. "Fler kokker, mer søl" :P

Mange som er fornøyde med blaupunkt forsterkerne? Har mulighet til å justere ned diskanten på komponentsettene, så at alpinen er litt skarp i lyden tror jeg jeg skal kunne komme meg ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører selv komplett Alpine anlegg i min E46. Har PDX 2.150 på SPX-177R frontsett og PDX 1.1000 på en SWX-1042 10er. Jeg er meget fornøyd med forsterkerene. Hadde de gamle fjølene av noen V12 til Alpine tidligere. Da kjørte jeg MRV-F540 brokoplet på frontsettet og en MRD-M1000 på 10eren. Merka vesentlig forskjell på lyden da jeg bytta til PDX. Mere futt og kontroll med 2 kanaleren på frontsettet.

Har koplet opp flere PDX4.100 i forskjellige biler. Du vil ikke angre på å gå for en slik en.

Har prøvd ut alle forsterkerene i PDX serien. Har aldri opplevd hverken feil eller støy på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, da blir det nok en slik forsterker. Titta litt på PnP forsterkerne, men vil heller ha en som tar lavnivå, for så å modifisere spilleren min. Blir jo bedre lydkvalitet da :)

Er det noen som vet om det er mulig å montere små subber under setene foran? Sitter offshore, så har ikke mulighet for å sjekke selv..

Takk for alle svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay.. Blir i tilfelle i reservehjulsrommet da.

Hvordan blir lyden om jeg ikke lager noen gjennomføringer mellom baggasjerom og kupe? Noen smarte måter å løse dette i tilfelle?

EDIT : Da er alpine PDX-4.100 bestilt fra statene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte storebroren PDX4.150 og er meget fornøyd med den, bruker den på 2 Focal Komp sett og synes lyden ble meget bra, god bass å greier, nå har jeg ikke tatt noen særlig justeringer på forsterkeren heller men regner med at jeg kan tune lyden litt for å få det ennda bedre.

Det er bra med Juice i den for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...