TobyT Skrevet Mai 22, 2009 Forfatter Skrevet Mai 22, 2009 Så virkelig lekker ut, og med en liten ESS-chip så går denne motoren utrolig godt! Har kikket litt på chip fra Schmiedmann, ESS og Hartge - litt prisforskjeller ute å går her, men med Hartge så får man jo Hartge. Stage 1 chip fra ESS ser mest interessant ut så langt.
bmwkizn Skrevet Mai 23, 2009 Skrevet Mai 23, 2009 Det var ihvertfall en utrolig pen bil du har kjøpt deg
Otis Skrevet Mai 23, 2009 Skrevet Mai 23, 2009 Jeg registrerer at det er flere som har hatt Nissan, da gjerne Primera (GT) som kjøper BMW... Jeg tror nemlig at TobyT kjørte en sølvgrå Primera GT før...? Men gratulerer med ny bil, den typen bil du har kjøpt er rimelig god å kjøre, men motoren trenger en chip, da blir den frisk! Det gjelder meg også.
TobyT Skrevet Mai 31, 2009 Forfatter Skrevet Mai 31, 2009 Jeg registrerer at det er flere som har hatt Nissan, da gjerne Primera (GT) som kjøper BMW...Jeg tror nemlig at TobyT kjørte en sølvgrå Primera GT før...? Men gratulerer med ny bil, den typen bil du har kjøpt er rimelig god å kjøre, men motoren trenger en chip, da blir den frisk! Det gjelder meg også. Tilbake fra en lat uke i Spania...ah så digg (og litt rød på ryggen)! Riktig som Otis sier, kjørte en sølvfarget Primera GT i 5 år som jeg var svært godt fornøyd med - tror at mange velger BMW etter Primera fordi de vil ha noe annet som også er sportslig - ikke mange andre merker ( i mine øyne) som kan levere varene da. Får se hvordan jeg føler etter 5 år med BMW
Mr.Silver Skrevet Juni 1, 2009 Skrevet Juni 1, 2009 Velkommen i klubben Ser ut som en pen bil du har. Å tar det som en selvfølge at du er fornøyd med bilen Hvis du går for chipping så tror jeg kommer du til å bli enda mere fornøyd
TobyT Skrevet Juni 1, 2009 Forfatter Skrevet Juni 1, 2009 Mange takk begge to Kommer med noen flere bilder etter hvert. Bilen skal inn til bytting av bakluka denne uka. NAF bruktkjøp testen jeg tok viste en bitte liten rustrose. Da ville de bytte hele greia istedet for å reparere skaden. Kikker på chip'er for tiden,men er litt usikker siden jeg er helt fersk på dette. Det snakkes om chipping og tuning-bokser...har litt å sette meg inn i.
MonicaM3 Skrevet Juni 1, 2009 Skrevet Juni 1, 2009 Det var ihvertfall en utrolig pen bil du har kjøpt deg "BMW er det NEST beste en jente kan sitte på"?? HAHA Gratulerer med pen bil TobyT
Otis Skrevet Juni 2, 2009 Skrevet Juni 2, 2009 Mange takk begge to Kommer med noen flere bilder etter hvert. Bilen skal inn til bytting av bakluka denne uka. NAF bruktkjøp testen jeg tok viste en bitte liten rustrose. Da ville de bytte hele greia istedet for å reparere skaden. Kikker på chip'er for tiden,men er litt usikker siden jeg er helt fersk på dette. Det snakkes om chipping og tuning-bokser...har litt å sette meg inn i. Chip er det eneste som er korrekt, om du da ikke går for Hartge eller ACS boks, de er visstnok MEGET bra.
TobyT Skrevet Juni 2, 2009 Forfatter Skrevet Juni 2, 2009 Det var ihvertfall en utrolig pen bil du har kjøpt deg "BMW er det NEST beste en jente kan sitte på"?? HAHA Gratulerer med pen bil TobyT Takk skal du ha! Kommer nok litt småting på den etterhvert , og da blir det litt flere bilder å vise frem.
ehrnst Skrevet Juni 2, 2009 Skrevet Juni 2, 2009 grattis med fin bil. med fare for å virke litt besserwisser (les som det står) så chipper man ikke disse, man oppdaterer softwaren/epromen/mapet som ligger inne. Bokser fra "tunigkongen" el hadde jeg droppa på den bilen
Mr.Silver Skrevet Juni 2, 2009 Skrevet Juni 2, 2009 grattis med fin bil.med fare for å virke litt besserwisser (les som det står) så chipper man ikke disse, man oppdaterer softwaren/epromen/mapet som ligger inne. Bokser fra "tunigkongen" el hadde jeg droppa på den bilen Dette stemmer ganske så bra.. er vell helst snakk om omprogrameringer som de kaller det tror det er litt "sikrere" enn diverse tuningboxer.
TobyT Skrevet Juni 2, 2009 Forfatter Skrevet Juni 2, 2009 grattis med fin bil.med fare for å virke litt besserwisser (les som det står) så chipper man ikke disse, man oppdaterer softwaren/epromen/mapet som ligger inne. Bokser fra "tunigkongen" el hadde jeg droppa på den bilen Dette stemmer ganske så bra.. er vell helst snakk om omprogrameringer som de kaller det tror det er litt "sikrere" enn diverse tuningboxer. OK, så det beste er en omprogrammering? Hvordan blir det da med service/EU-kontroll? Vil de kunne finne ut at bilen er omprogrammert, slik at det vil dukke opp en regning fra han Staten for økt effekt? Tar gjerne mot tips og råd for chipping! Kikket også på noe fra Superchip/Bluefin i England - noen som er kjent med hvordan disse er?
ehrnst Skrevet Juni 3, 2009 Skrevet Juni 3, 2009 bmw kan finne ut av det på service og muligens så vil garantien falle bort, men det er heller tvilsomt at de sjekker det. på vanlig eukontroll vil de ikke finne ut av dette
TobyT Skrevet Juli 1, 2009 Forfatter Skrevet Juli 1, 2009 Da har hvite LED angel eyes ankommet , og dual eksos diffuser skal hentes på Bilia på torsdag Skal prøve å få innstallert LED pærene i ettermiddag og bruke oppskriften jeg fant på ett annet forum. Har også bestilt Pipercross filter - hvis noen har byttet til samme eller tilsvarende filter - kom gjerne med erfaringer på installeringen - har skjønt at det kan være ett helvette å bytte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå