Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hmmm, dette var særdeles smakfullt! Jeg er litt misunnelig på enkelte som kan skeie slik ut!

Men det er bra noen kjøper nytt, slik at vi andre kan kjøpe brukt!

Det er fortsatt en dyr bil for meg selv om prisen ikke kan sammenlignes med de norske - men når jeg har muligheten så kan jeg ikke la det gå fra meg.

• Svar 106
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Fin bil du har bestilt:)

Men jeg må bare spørre angående utførsel.

Hvordan fungerer det med at du kjøper bil i Norge og tar den med i utlandet? blir det norske skilt? evt får du regga den om til Norsk bil etter så å så mange år uten avgifter?

Sorry off topic, men ble litt nyskjerrig:)

Skrevet

Det er riktig som Wacman sier - tollskilter til Belgia og bytter til lokale skilter der. Når jeg skal hjem igjen må jeg importere den tilbake og betale toll og moms, da minus 3 års bruksfratrekk.

• 1 month later...
Skrevet

Bilen er nå solgt! Litt vemodig siden det det uten tvil er den beste bilen jeg har hatt! Savner lukta av skinnsetene allerede...Men på den lysesiden så er det kun X5 som gjelder framover :)

Tar imot anbefalinger - gjerne i bildeform - på 20-22 tommere med forskjellig bredde foran og bak som passer X5'en.

Sjekket forresten pris på Hartge Classic II felger hos Strandveien auto. Visste at de ville være dyre, men fikk bakoversveis (mitt korte hår til tross) at de kosta nesten 100 lapper med dekk :shock: Tror nesten jeg må høre hvor mye Hartge i Belgia skal ha.

Skrevet

Flott bil du får deg, dette er jo absolutt en drømmebil! Men det jeg lurer veldig på er hva som er fordelene ved å handle bilen i Norge, uten Norske skilter for så å kjøre den til Belgia på eksportskilter for å så regge den der. Hvorfor ikke bare kjøpe bilen i Belgia?

Kan man selge bilen i Belgia eller må man ta den tilbake til Norge igjen? Grunnen til jeg spør er fordi vi har hatt en liten diskusjon på jobb om akuratt dette :wink:

Skrevet
Flott bil du får deg, dette er jo absolutt en drømmebil! Men det jeg lurer veldig på er hva som er fordelene ved å handle bilen i Norge, uten Norske skilter for så å kjøre den til Belgia på eksportskilter for å så regge den der. Hvorfor ikke bare kjøpe bilen i Belgia?

Kan man selge bilen i Belgia eller må man ta den tilbake til Norge igjen? Grunnen til jeg spør er fordi vi har hatt en liten diskusjon på jobb om akuratt dette :wink:

Mange takk! Gleder meg veldig nå til at X5'en blir ferdig :D

Det var enklest for meg og forholde meg til BMW i Norge. Også er det greit å slippe eventuelle misforståelser og språkproblemer hos en belgisk forhandler. Bilen kan jeg få levert hvor jeg vil men valgte Norge siden jeg gjerne vil ha kjøreturen ned til Belgia :D

Jeg står fritt til å velge om jeg vil selge bilen i Belgia eller om jeg vil importere den hjem igjen. Men jeg tror det er regler om hvem bilen kan selges til der nede. Hvis du vil ha flere detaljer så send meg gjerne en PM.

• 1 month later...
Skrevet

Fikk nylig vite av BMW at leveringen av bilen er forsinket med 2mnd! Det vil si at jeg ikke får bilen før i november en gang! Det er altforlenge å vente på bil, og vi har til nå sett hvor avhengig man er av bil i Brussel - jeg trenger bil i går...

Tok en tur innom den lokale BMW forhandleren for å se hvilke muligheter jeg har. Der fant jeg følgende biler:

2 stk X5 men med dårligere spec enn på den jeg har bestilt. En var svart med svar tinteriør, den andre var bronse farget med oyster interiør.

2 stk GT med grei spec, en mørk grå med kanel interiør og en sølv med svart interiør - kikket lenge på disse og synes de blir flottere og flottere å se på.

de kunne også skaffe flere 5-serie touring av forskjellige spec.

Akkurat nå heller jeg mot GT'n men er veldig i tvil. Hva slags synspunkt har folk på disse bilene?

Skrevet

Åja...så glemte jeg å si at det også stod en herlig blå Alpina D3 biturbo Touring der. For en bil!! Synd den er for liten for oss :(

Skrevet

garantimessig så burde en nok heller vente og kjøpe i norge.. ?

gt er jo bygd på en 7serie, så jeg er jo litt der at hvorfor ikke bare kjøpe en 7 serie? skjønner jo at gten er blikkfang altså..

Skrevet
nye x5 er rett og slett en nydelig bil..

ikke for å ødelegge, men ehrns, du aner ikke hva du prater om.

folk må slutte å prate om ting dem ikke har greie på.

? hva har jeg sagt i denne tråden?

Skrevet

softwaren er jo en betegnelse på hele programvaren.

eprom finnes ikke i denne bilen, da dette referer til en type chip som brukes i gamle biler,erasable programmable read only memory (til motorstyring)

Map, er en betegnelse på et sett med algoritmer, som styrer motoren din. finnes flere map, noen har med innps mengde å gjøre i forhold til pedal, andre med maf osv osv..

uttrykket chipping brukes fremdeles fordi det er dette folk forbinder med det de fleste i dag vil kalle for "remapping".

Men, jeg vil beklage måten jeg svarte deg på, jeg vet at du er en dyktig kar som sitter på mye kompetanse. Ingen grunn for meg til å ta på veg pga noe som kan beskrives som en skrivefeil..

dette er lenge siden, men antar det kom som et resultat av å ha vært gjennom mange tråder hvor folk virkelig prøver å være besserwissere uten å ha grunnlag for det.

dog ingen unnskyldning, legger meg flat og beklager.

Skrevet

hehe, jeg skjønner.

Jeg forsøkte bare å forklare at man ikke fysisk chiper disse, hvorfor jeg dro inn eprom vet jeg ikke helt, når jeg selv sa man ikke bytter chip. Det gikk nok litt fort i svingene:)

Skrevet
Fikk nylig vite av BMW at leveringen av bilen er forsinket med 2mnd! Det vil si at jeg ikke får bilen før i november en gang! Det er altforlenge å vente på bil, og vi har til nå sett hvor avhengig man er av bil i Brussel - jeg trenger bil i går...

Tok en tur innom den lokale BMW forhandleren for å se hvilke muligheter jeg har. Der fant jeg følgende biler:

2 stk X5 men med dårligere spec enn på den jeg har bestilt. En var svart med svar tinteriør, den andre var bronse farget med oyster interiør.

2 stk GT med grei spec, en mørk grå med kanel interiør og en sølv med svart interiør - kikket lenge på disse og synes de blir flottere og flottere å se på.

de kunne også skaffe flere 5-serie touring av forskjellige spec.

Akkurat nå heller jeg mot GT'n men er veldig i tvil. Hva slags synspunkt har folk på disse bilene?

Skulle da tro at en GT er bedre egnet i Belgia hvor det jo ikke akkurat er veldig mange bratte og vinterglatte hytteveier?

Skrevet
garantimessig så burde en nok heller vente og kjøpe i norge.. ?

gt er jo bygd på en 7serie, så jeg er jo litt der at hvorfor ikke bare kjøpe en 7 serie? skjønner jo at gten er blikkfang altså..

Gjelder ikke BMWs 2-års garanti uansett hvor man kjøper den? Trodde ikke det skulle ha noen betydning. 7-serien er fet men litt for dyr for oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...