Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og en bilfører som sansynligvis kommer til å slite med psykiske skader resten av livet... Vet jo aldri hva som kan være grunnen til at bilen kom over..

Tragisk er det!

Skrevet

Jepp, som Mike sier.. Mange flere dødsulykker vil komme denne sommeren. Er jo det hver sommer.. Og de fokuserer på sjåførene, burde jo ringe en bjelle til vegvesenet når det er såpass mange ulykker. Som skilting og veiene kunne blitt bedre, de påstår det er veldig hektigst, men unnskyld meg. Tar jo flere år å bli ferdig med en liten fillestrekning, bare fordi de har monopol på veibygging..

Skrevet
Som skilting og veiene kunne blitt bedre, de påstår det er veldig hektigst, men unnskyld meg.

Selv om jeg er enig i at dagens veipolitikk ikke er det helt store i mange tilfeller, så vil det alltid skje noen ulykker. Det går ikke ann å bygge adskilte filer i hele Norge.

For øvrig kan det nevnes at den aktuelle veien er relativt nybgd firefelts klasse a-motorvei fra Karihaugen og helt til Lillestrøm, altså rett bortenfor der hvor ulykken skjedde. Det stykke som ulykken skjedde på er i praksis en ringvei som går rundt ytre delen av Lillestrøm. Utenom de som skal til Norges Varemesse (der har veien for øvrig veien flere felt og), så kjører det ikke veldig mange der.

Skrevet

Mener ikke at de skal bygge ut alle veier med adskilte filer. Men er jo en god del plasser med veier som er hullete og rett og slett helt jævlig å kjøre på fordi de har en grop midt i..

Og ang nye veier, så synes jeg skiltinga kunne blitt litt bedre. Refererte ikke kun til dette tilfellet.

Skrevet

Det som gjør det enda mer tragisk et at det ikke er motorsyklistenes feil. Tenk å bare bli meid ned på den måten! :(

Når det er sagt, så er vel Norge et av de landene som har minst trafikkulykker i Europa(?). Som Galro sier så vil det jo alltid skje noen ulykker..

Edit: Jeg mener ikke at veiene i Norge er gode nok. Det er sykt mange plasser i Norge der veiene er utgått på dato for mange år siden..

Skrevet
Mener ikke at de skal bygge ut alle veier med adskilte filer. Men er jo en god del plasser med veier som er hullete og rett og slett helt jævlig å kjøre på fordi de har en grop midt i..

Ja, jeg er enig i at det er svært mye som burde og kan gjøres bedre i Norge når det kommer til vei. Likevel så må man innse at det skjer ulykker uansett. I akkurat dette tilfellet har man faktisk gjort noe med veien for å prøve å forhindre slike ting. Derfor blir det litt å skrike "ulv, ulv" når man bruker dette som et eksempel på der man burde ha prioritert.

;)

Skrevet

MC er livsfarlig når det går galt, det har jeg virkelig forstått etter flere år i bil.

Møteulykker er noe man sjeldent kan gjøre noe med, fordi det er førerfeil, på en eller annen måte. Verre er det med de ulykker som skjer rundt en sving med 30cm dype hull i, der bilen blir kastet ut av kurs og i grøfta.

Ulykker vil alltid skje. Man kan ikke styre over liv og helse.

Har mistet enten en kompis eller en bekjent hver sommer de siste 8 årene, så jeg antar at det ikke er noe unntak i år.

Beste man kan gjøre er å være 100% med bak rattet, og prøve å la mobil og CD spiller gå for seg selv.

Skrevet

Tragisk ulykke.. Hadde Norge, som er ett av verdens rikeste land, bygd nye sikkelige veier (uten bomstasjoner) så hadde vi ikke bare garantert fått færre dødsfall i trafikken, men vi hadde også gjort noe med den store arbeidsledigheten innen bygg/anlegg, som igjen sparer staten for masse penger mtp arbeidsledighetstrygd/sosialen. Staten ville faktisk "tjent" penger som på skatt osv fra disse arbeiderene...

Ett fint eksempel (selv om det er fra 2007, så er det neppe noe bedre i 2009) på hvor lattelig nedprioritert veiutbygging er her i Norge: I 2007 gav regjeringen i Norge penger til å bygge nye 66km motorvei. I Polen 2007 begynte de å bygge 1145km.!!

HEIA NORGE.! :roll:

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=154753

Skrevet

Utrolig tragisk ulykke for alle parter.

Snakka en del med MC-folk de 2 mnd jeg har vært på sykehus/rehab og de fleste setter seg aldri opp på en MC igjen. Noen fordi de ikke vil, andre fordi de ikke kan... Kroppen har så godt som null beskyttelse i et sammenstøt med en bil eller en fjellvegg...

Tør ikke ta MC-lappen selv fordi jeg VET at det hadde gått til helvete. Hadde ikke klart å holde igjen med så mye krefter mellom beina...

Skrevet

Det er noe en må tenke på når det har blitt vår og sommer, at en ser seg nøye om etter motorsykler fordi de er vanskeligere å se enn en bil. Spesielt hvis de kjører uten lys eller kommer fort.

Skrevet

Huff.. var det ikke nettopp en som påstod i media at det er 10.000 kjøreturer i hasjrus hver eneste dag i Norge? På tide at politiet setter inn en offensiv mot ruskjøring!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...