Gå til innhold

Sveddi's e30 prosjekt. vurderes solgt

Sveddi
 Share

Anbefalte innlegg

Toppen din er IKKE en 325 topp.

Det ser du på serie nr, de 3 siste. 731, det er 320/323.

325i hadde 885 topp. Hvis resten av delene er ifra samme bil så er det enten en 320i eller en 323i..

Dette er uansett ikke ting jeg skal bruke på denne bilen.

Dette er deler jeg har fått med meg på forrige e30 jeg kjøpte som det ikke ble noe av prosjekt ut av. Jeg har heller ikke så voldsom kjennskap til serienummer på blokk og div. Men jeg lærer så lenge jeg lever...Altid kjekt med ny kunnskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

fikk da så vidt meg bekjent 731 topp til 325. den 885 toppewn er vel en ettermarknadstopp fra bmw er den ikke. jeg har hatt begge toppene og ventiler og eksosporter osv var helt likt. er jo bare og finne delenummeret på toppen din og sjekke med etk det så finner du jo ut hva den kommer ifra. skal være ett 11 sifra nummer.

mvh

Thorbjørn R

325i kom kun med 885, 731 er fra 320/323.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

då var motor satt i bil.

Nå er det bare å koble ihop, er vel her jeg kommer til og klø meg i hodet. Men får ta tiden til hjelp så går vel dette godt til slutt satse jeg på

Du har antagligvis en plugg med tre ledninger som ligger borte ved hjernen. Du må trekke ledninger fra disse til motorstikket.

Grønn ledning fra 3-pinskontakt i til pinne 3 i motorstikket. (Tenning)

Hvit fra 3-pins til pinne 9 på motorstikk. (Turteller)

Den gule husker jeg ikke hvor skulle, men jeg kan sjekke i motorstikket mitt til uken. Den går til forbruksmåleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

då var motor satt i bil.

Nå er det bare å koble ihop, er vel her jeg kommer til og klø meg i hodet. Men får ta tiden til hjelp så går vel dette godt til slutt satse jeg på

Du har antagligvis en plugg med tre ledninger som ligger borte ved hjernen. Du må trekke ledninger fra disse til motorstikket.

Grønn ledning fra 3-pinskontakt i til pinne 3 i motorstikket. (Tenning)

Hvit fra 3-pins til pinne 9 på motorstikk. (Turteller)

Den gule husker jeg ikke hvor skulle, men jeg kan sjekke i motorstikket mitt til uken. Den går til forbruksmåleren.

Har en kontakt ja med 3 ledninger ja. Men er jo ikke flere ledninger på den kontakten som jeg skal bruke nå. Vet du om det finnes en overgang til disse kontaktene. Hadde vært greit om de ledningene fra og til hadde hatt samme farge..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ledningene fra 3 pinn stikket skal kobles i den runde kontakten til venstre i motorrommet.

Skjøt ledninger på dem som du drar ut gjennom gummigjennomføringen til hjernen, så drar du dem langs torpedoveggen og bort til det runde stikket.

Ta av gummien på stikket, så vil du finne tomme hull med de numrene som jeg listet opp. Avisoler ledningene og trykk dem godt ned i pinnen på stikket.

Jeg kan legge ut tegninger i kveld når jeg er ferdig på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ledningene fra 3 pinn stikket skal kobles i den runde kontakten til venstre i motorrommet.

Skjøt ledninger på dem som du drar ut gjennom gummigjennomføringen til hjernen, så drar du dem langs torpedoveggen og bort til det runde stikket.

Ta av gummien på stikket, så vil du finne tomme hull med de numrene som jeg listet opp. Avisoler ledningene og trykk dem godt ned i pinnen på stikket.

Jeg kan legge ut tegninger i kveld når jeg er ferdig på jobb.

Du tenker på disse som fulgte med motoren fra deg. (den svarte kontakten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kfrntecae5gyc86msxrb.jpg

Denne kontakten skal ikke brukes.

Den 3-pins kontakten du har i bilen, skal kobles inn på 3 pinner i den store runde i motorrommet.

motorstikk.jpg

Nå tror jeg at jeg begynner og fatte her

Så ledningene fra denne kontakten da jeg skal koble på stikk 3, 9 og 17

u7jylehbbnfa0disr5jz.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...