Jump to content

Ettermontert CCFL angel eyes i E46 facelift lykter?

Recommended Posts

Posted

Lurer litt på å kjøpe et Umnitza CCFL AE sett til min 2005 E46 Coupe, men tingen er den at lyktene kan ikke deles slik som de eldre lyktene.

Har lest noe om at man skal "bake" de på i ovnen for å få limen til å løsne og så montere det, er det noen som kan bekrefta/avkrefte dette?

Ønsker evt. erfaringer av noen som har gjort det.! Litt risky å ødelegge lyktene da de koster 8000kr pr stk nye :roll:

Alle svar mottas med takk!

Posted

ikke 100%sikker på coupe, men vi monterte ccfl ringer på en touring facelift. var gjort på ca 45min begge sider uten å varme noe, eller skru ut lyktene glassa som er laga av plast er med pakning og festa med klemmer rundt om. tror ikke de har limt glassa på coupe`n og ikke på sedan eller touring. dette er en diy på e46 pre facelift men det fungerer på akkuratt samme måte. bare det er en enklere og bedre patent på å ta ut blinklyset. :D på faceliftbiler vil den innerste ringen mot grillen bli litt "avkappa" den svarte innmaten i lykta vil dekke over litt av den.

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=14997

Posted

steinar84: Har sett på den DIY'en men tingen er den at facelift-lyktene er ikke klipset som prefacelift, de er limt. Ellers hadde det ikke vert noe problem.

sjøbuse: Grunnen til at jeg vil ha Umnitza er at de har den funksjonen at når man låser/låser opp bilen så lyser de sammen med kupélyset..

Posted
steinar84: Har sett på den DIY'en men tingen er den at facelift-lyktene er ikke klipset som prefacelift, de er limt. Ellers hadde det ikke vert noe problem.

sjøbuse: Grunnen til at jeg vil ha Umnitza er at de har den funksjonen at når man låser/låser opp bilen så lyser de sammen med kupélyset..

kommer ikke det bare an på hvordan de kobbles til da?

Posted

Mener du Biltema eller Umnitza sine? Har du montert disse i e46 facelift lykter?

Posted

Okei.. Den er god..

Da trenger jeg fortsatt erfaringer med å montere AE i E46 facelift lykter..!

Posted

Uansett burde man kjøpe skikkelig, og ikke noe biltema. Som igjen er dritt til sammenligning.

Trådstarter har riktig, når det gjelder Facelift Coupe MÅ lyktene "bakes" for å deles. Facelift Sedan og Touring kan man dele på samme måte som før.

Posted

Har du gjort dette CrZyWiz? Er det lett eller? Tenker helst på å få det sammen igjen. Må det bakes igjen og så monteres?

Posted

Aaaah! Har letet lenge etter en DIY, blandt annet innpå den siden der, uten hell. Skal lese gjennom der så ordner det seg vel :)