Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Velvel.. etter at både Nautiluz og jeg har hatt E38er en stund nå ble abstinensene etter noe å kjøre på bane med for stort. Vi har tenkt tanken lenge, men fikk ut fingeren først i forgårs. Fant et rimelig emne i Stockholm, Michael ringte selger på fredag, så lørdag morgen var det bare å hive seg i bilen.

03yriqzhuqam4dv1jd7v.jpg

Med Michael sin for tiden fantastiske bilpark bestående av en grønn Kangoo og en vraket E38 740i, så falt valget på 7eren min. Den fikk kjørt seg med 115 mil totalt i dag...

Da vi nærmet oss målet brøt plutselig TMC-kjerringa inn og sa noe sånt som følgende: "WARNING, vehicle travelling in the wrong direction ahead!", og dette kom på skjermen:

xixr04khfokstjv71j0c.jpg

Michael satte seg klar i kollisjonsstilling med beina mot dashbordet, men vi traff aldri på bilen som kom i feil retning.

Litt etter fant vi ut at vi måtte gjøre noen nettsjekker på hva som var viktig å huske på av papirer på bil i det store utland. Laptop og mobil er en god ting.

fam0eanr0z3a7a3z9q18.jpg

Jeg ble samtidig ganske fascinert av vepsemos på lyktene mine...

qoh3gzauisp8mgcomts1.jpg

... og sånn ser egentlig hele frontruta mi ut.

Her er noen bilder av "gliset" vi tittet på:

vlx8wi91o5tqczxhumi7.jpg

k2dcbf9wwww2tk1ps65l.jpg

p4xuggnqysxudjvjw60a.jpg

Det er altså en original '92 E34 M5 3.8 sedan, og den var akkurat som forventet, med unntak av alcantara-interiøret som var praktisk talt som nytt!

Etter at Michael hadde skremt livskiten ut av selgeren, som nærmest ble religiøs etter 2 minutter i passasjersetet med Michael, så ble vi enige og måtte være kreative for å få tak i en stor nok bunke svenske 500-lapper en lørdag i Sverige.

ltvwhoxpfrvwgkepme56.jpg

På vei hjem vokste plutselig Michael litt...

8bwiefcx33faherb2bov.jpg

oiaq3xhm22elcw0i11gb.jpg

Det første fartsbildet av M5en ble forstyrret av en veps...

s382t5v4sevhooroljf3.jpg

Det andre ble mer virkelighetsnært, det er bortimot sånn det føles å kjøre bilen i 120:

pnb8qp8hxylnn312bbp1.jpg

Konklusjonen er at bilen er dårlig i karosseriet, mye rust. Den originale bakfangeren ble stjålet og det er derfor det står på en standardfanger. Understellet er slitent, mye dårlige foringer/kuler/ledd og bremseskiver og klosser er godt slitt. Interiøret er superflott alcantara og svart taktrekk. Dønn strøkent. Motor og gir virker veldig bra, og den går som en kule. Vi har begge hatt M5 3.6 før, og det er betydelig forskjell opp til 3.8!

Vi hadde tenkt å ribbe og selge interiør++, men har nesten ikke samvittighet til det... første omgang blir å ta understell, oljer/bremsevæske++ og få med oss noen av årets mange banetreff. :)

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Dette var morro tuff :) Er dere klar for skogen neste helg allerede da ? M5 3.8 er jo morsom bil..Måtte dere ut med mange svenske 500lapper :)?

Skrevet
Nautiluz har jo en søt liten v8'r liggende å slenge. den hadde jo passet i denne? :)

Øh... hvorfor skal vi bytte ut en manuelt giret 340-hesters turtallsmaskin (denne bare drar og drar..) med en V8er med steptronic-kasse og 286hk?

Skrevet

Øh... hvorfor skal vi bytte ut en manuelt giret 340-hesters turtallsmaskin (denne bare drar og drar..) med en V8er med steptronic-kasse og 286hk?

Alltid bedre med v8'r :) hehe

Settter jo ikke på steptronic kassa.

Edit:

Blir det noen motor oppgraderinger? turbo, kompressor?

Skrevet
Alltid bedre med v8'r :) hehe

Settter jo ikke på steptronic kassa.

Du har ikke peiling... ;)

Kjøp V8eren og putt den i en E34 du, så kan vi se hvem som vinner rundt skogen... 8)

Skrevet

Gunnar da! Er jo mer nm i V8'ern så den vil jo selvsagt gå raskere rundt skogen - bare huske å holde turtallet rundt moment-toppen hele tiden. Putt på 20"'erne dine så blir det ingen krenging og dere tar alle i svingene også.

Skrevet

Ja, ikke sant. Ville vi hatt E34 med V8eren så hadde vi kjøpt en 5000-kroners E34 og putta den oppi, ikke en original M5.

Det er Michael sine 20" Iforged-felger som skal på... ;) eller ikke.. har sansen for de originale 3.8-felgene jeg.

Skrevet

Dette blir morobil bigtime! :D S38B38 er en legende av en motor, og når man har følt draget i en sånn for første gang sliter man ofte med nattesøvnen dagen derpå... 8)

Skrevet
Nautiluz har jo en søt liten v8'r liggende å slenge. den hadde jo passet i denne? :)

passer rett i min den V8`n :D veldig lyst på den sist jeg så bilen som vrak i garasjen og vi plukket av del etter del på bilen. skulle ønske motoren skulle være med meg hjem da :P

ser vi M5en på rudskogen til helgen da eller? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...