Rayb Skrevet Juni 2, 2009 Skrevet Juni 2, 2009 Hei folkens Skal i gang med fullt kjølesystem bytte; radiator, ekspanskonstank, vannpumpe, termostat, slanger ++ Oppdatert...
S.Arnesen Skrevet Juni 2, 2009 Skrevet Juni 2, 2009 kan jeg spørre hvorfor? fordi kjøle systemet til e46 har endel kjente feil. Som f.eks ekspansasjons tank, vannpumpe og radiator...
Haug530D Skrevet Juni 2, 2009 Skrevet Juni 2, 2009 Om det er noelunde likt som på E34 og E39 så trenger du ikke det, bare løsne aller slanger å sånn så går inn på radiatoren, ta klippsene øverst på radiatoren å bikk de litt bakover mener jeg, da skal det bare være til å trekke den rett opp. Du må selvfølgelig ta vekk den vifte trakten først.
Kobar Skrevet Juni 2, 2009 Skrevet Juni 2, 2009 gjelder disse problemer på dieselbilene òg? har en 320dat som jeg får opp feilmld om lite kjølevæske, og plutselig går nåla opp på det røde! når jeg skal fylle væske når den bli kald ijen er det fullt.. dårlig sirkulasjon? lite varme i varmeapparat også! og vifta sviver stort sett for fullt hele veien
steinar84 Skrevet Juni 2, 2009 Skrevet Juni 2, 2009 vi hadde ikke av ac da vi skifta på gamlebilen min.
Rayb Skrevet Juni 2, 2009 Forfatter Skrevet Juni 2, 2009 Om det er noelunde likt som på E34 og E39 så trenger du ikke det, bare løsne aller slanger å sånn så går inn på radiatoren, ta klippsene øverst på radiatoren å bikk de litt bakover mener jeg, da skal det bare være til å trekke den rett opp.Du må selvfølgelig ta vekk den vifte trakten først. vi hadde ikke av ac da vi skifta på gamlebilen min. Takk for svar folkens, hadde en mistanke om at det var slik. Godt å få det bekreftet Men var slangen nede på radiatoren vanskelig å få av?
Haug530D Skrevet Juni 2, 2009 Skrevet Juni 2, 2009 Kan jo la slangene stå igjen på radiator å heller ta de av når du har tatt ut radiator, men tror uansett jeg ville byttet radiatorslangene når du først skal bytte så mye.
Rayb Skrevet Juni 2, 2009 Forfatter Skrevet Juni 2, 2009 Helt enig, har bestillt slangene som går inn og ut fra termostathus pluss den nede på siden av radiatoren (den under luftfilteret et sted) Tenkte jeg også skulle tappe kjølevannet av motoren fra tappepluggen under eksosmanifoilen... Hva er den beste blandingen av frostveske; 50/50 eller 40/60? Og selger de destilert vann på bensinstasjoner lenger?
Haug530D Skrevet Juni 2, 2009 Skrevet Juni 2, 2009 Helt enig, har bestillt slangene som går inn og ut fra termostathus pluss den nede på siden av radiatoren (den under luftfilteret et sted)Tenkte jeg også skulle tappe kjølevannet av motoren fra tappepluggen under eksosmanifoilen... Hva er den beste blandingen av frostveske; 50/50 eller 40/60? Og selger de destilert vann på bensinstasjoner lenger? 50/50 og ja tror de selger destilert vann på stasjoner rundt om, men trenger kun vanlig springvann.
Rayb Skrevet Juni 11, 2009 Forfatter Skrevet Juni 11, 2009 En annen ting jeg kom til å tenke på... Hvor mangen liter kjøleveske går det på en M54 motor? Spesielt siden jeg skal skifte/tappe av så mye som jeg har planer om... 10-11 liter?
Haug530D Skrevet Juni 11, 2009 Skrevet Juni 11, 2009 En annen ting jeg kom til å tenke på...Hvor mangen liter kjøleveske går det på en M54 motor? Spesielt siden jeg skal skifte/tappe av så mye som jeg har planer om... 10-11 liter? Høres ikke helt feil ut det nei, men lurer på om det kan være rundt 8,5 eller noe, men er ikke sikker. Selv har jeg brukt sånn Biltema dunk som det står 24KG på, er sikkert en rundt 10L i den, så da får man rundt 20L ferdigblandet.
Rayb Skrevet Juni 13, 2009 Forfatter Skrevet Juni 13, 2009 Høres ikke helt feil ut det nei, men lurer på om det kan være rundt 8,5 eller noe, men er ikke sikker. Helt korrekt faktisk, det står 8,4 på Castrol sine sider
Rayb Skrevet Juni 14, 2009 Forfatter Skrevet Juni 14, 2009 kan jeg spørre hvorfor? Derfor... Bilde av ny og gammel radiator er selvforklarende Kan nevne at impelleren på pumpen var helt fin, men den kan være byttet tidligere...!?
Rayb Skrevet Juni 16, 2009 Forfatter Skrevet Juni 16, 2009 ...og for de av Dere som har XI modeller, bare glem å kom til tappepluggen på siden av blokken Men bare ved å tappe radiator, ekspansjontank og slanger fikk jeg ut ca 6 liter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå