Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er faen meg så møkk lei detta potetlandet her nå! Blir vel snart ulovlig å ha bil i det heletatt... Tenker omtrent så langt som man ser fra stortinget.... Folk på bygda som må slite med tullet der inne i gryta. Såklart er det ikkenoe problem å ta trikk eller buss til jobben om man bor innafor bygrensa i Oslo, men her jeg bor er det ihvertfall satans så vanskelig å ta trikken.... Nærmeste trikk befinner seg nemmelig i oslo, og dit er det 18 mil!!!

Det aller teiteste "miljø"tiltaket må være miljøfartsgrenser... Lavere fart, mer tid i området hvor grensen er satt, mer utslipp.... genialt

Skrevet

Miljøpropagandaen er jo bare statens melkeku. Hva med å heller koste på bedre veier og få fart på trafikken. Men det øret vil de vel ikke høre på da de ikke drar inn penger, men straks det vanker inntekt av tiltaket så skriker de miljø for full hals.

For eksempel har de laget en "genial" løsning på trafikkproblemet her i Trondheim. Strup inn til ett felt ut av bykjernen og sett opp prisen på bussbilletten. Enlighten me, men jeg ser ikke miljøgevinsen ved dette.

OT: Blir så provosert av slike avgifter da jeg daglig kjører slalom for å unngå å knuse forstillinga i en av de hundre hullene rundt omkring. Til og med på aksfeltet må jeg av og til bryte ut i kjørefila halvveis på aksfeltet pga syke hull. Hadde alle disse avgiftene deres faktisk blitt brukt til veier hadde det vært helt greit. Problemet er at jeg føler pengene jeg betaler til staten like gjerne kunne blitt brukt som dasspapir. Da hadde pengene i det minste gjort mer nytte for seg.

Når de årlig drar inn 40milliarder i bilavgifter, hvor blir det av disse pengene? Finansiering av veier i andre land?

Skrevet

Har gitt opp denne regjeringa for lengst...

Lurer på hvordan Sverige klarer seg uten verken bompenger eller avgifter?

Skrevet

Hvis det er ISTEDEN FOR og ikke I TILLEGG til bompenger betaler jeg gjerne mer for bensinen. En ting er pengene, de kan jeg leve med, men bomstasjonene ødelegger hele trafikkflyten spesielt pga alle tullingene om ikke har skaffa seg Autopass.

Skrevet
Hvis det er ISTEDEN FOR og ikke I TILLEGG til bompenger betaler jeg gjerne mer for bensinen. En ting er pengene, de kan jeg leve med, men bomstasjonene ødelegger hele trafikkflyten spesielt pga alle tullingene om ikke har skaffa seg Autopass.

Hadde staten skjønt det at automatiske bomstasjoner er tingen, så hadde man ikke hatt noen problemer med det. Er ikke alle som har behov for autopass når man passerer en bomstasjon annenhver måned, derfor har ikke vi tullinger autopass ;)

Skrevet

Lurer på hvordan Sverige klarer seg uten verken bompenger eller avgifter?

Tja, med langt høyere skatter enn vi har i Norge, og en arbeidsledighet som nærmer seg 10% er det vel strengt tatt ikke helt gull og grønne skoger der borte...

Skrevet

Nei men du betaler jo ikke noe mer for å ha det. Engangsinvestering på noen hundre så holder det i mange måneder/år hvis du ikke passerer så ofte. 2 bøter fordi jeg mangla penger var nok til at jeg så lyset :roll:

Skrevet

Det aller teiteste "miljø"tiltaket må være miljøfartsgrenser... Lavere fart, mer tid i området hvor grensen er satt, mer utslipp.... genialt

Hensikt med miljøfartsgrenser:

- jevnere/roligere kjøring

- mindre svevestøv

- mindre støy

Sentrumsgater blir for eksempel langt triveligere og sikrere dersom man gjør de om til miljøgater. Vinterfartsgrensen på E18 i Oslo/Bærum bidrar til å dra ned hastigheten litt i vintersesongen hvor føret gjerne er mer ujevnt og vanskelig. Mindre hastighet gir færre kollisjoner. Og svevestøvet blir begrenset.

Joda, jeg har forståelse for miljøfartsgrenser. Og egentlig fartsgrenser i det hele tatt selv om jeg ikke makter å respektere de i særlig grad.

Men avgifter hater jeg intenst. Naturligvis. Valget vi har er dog reduserte avgifter relatert til bil, og høyere skatt over lønnsslippen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...