mAZE Skrevet Juni 3, 2009 Skrevet Juni 3, 2009 Hvis det er ISTEDEN FOR og ikke I TILLEGG til bompenger betaler jeg gjerne mer for bensinen. En ting er pengene, de kan jeg leve med, men bomstasjonene ødelegger hele trafikkflyten spesielt pga alle tullingene om ikke har skaffa seg Autopass. Det er ikke noe alternativ for oss som bor her vi bor. Jeg betaler ikke noe ekstra for at dere som kjører gjennom bom skal slippe. Det blir for dumt. Vi betaler mer enn nok som vi gjør. Få inn noen nye til å styre dette landet. Så her er det bare å stemme til høsten!
oddis Skrevet Juni 3, 2009 Skrevet Juni 3, 2009 Stem borgelig ved valget i år, så kanskje dere ikke føler dere så ræv**** i 4 år til. Ingenting annet som nytter dessverre, om man skal holde seg innenfor loven.
winchester Skrevet Juni 3, 2009 Skrevet Juni 3, 2009 Hvis det er ISTEDEN FOR og ikke I TILLEGG til bompenger betaler jeg gjerne mer for bensinen. En ting er pengene, de kan jeg leve med, men bomstasjonene ødelegger hele trafikkflyten spesielt pga alle tullingene om ikke har skaffa seg Autopass. Det er ikke noe alternativ for oss som bor her vi bor. Jeg betaler ikke noe ekstra for at dere som kjører gjennom bom skal slippe. Det blir for dumt. Vi betaler mer enn nok som vi gjør. Få inn noen nye til å styre dette landet. Så her er det bare å stemme til høsten! The man has spoken!
Galro Skrevet Juni 3, 2009 Skrevet Juni 3, 2009 Jeg betaler ikke noe ekstra for at dere som kjører gjennom bom skal slippe. Jeg tror du glemmer en vital del av forslaget: nemlig "lokal". Altså vil agfitene komme på de samme stedene som ellers ville ha benyttet seg av bompengering, om vi skal ta utgangspunkt i Lars89s forslag.
mAZE Skrevet Juni 3, 2009 Skrevet Juni 3, 2009 Da blir det noe vesentlig annet.. Men dog, det er nok avgifter som det allerede er. Ihvertfall med tanke på hvor latterlig lite som går til det det egentlig skal.
E36Cab1 Skrevet Juni 3, 2009 Skrevet Juni 3, 2009 Rimeligt idiotisk ettersom der eg fyller bensin så ville eg ha spnsa E39. Men eg kjører omtrent kun den veien med lastebil,og ikkje pers.bil og ville derfor sponsa den mer eller mindre konstant,sjøl uten å bruke den. Er like idiotisk idag mht bompenger,da denne er bakt inn i ferjebilletten mellom Lavik-Oppedal. Så du betaler bompeng uansett om du kjører videre på E39 nordover/sørover eller om du svinger av og kjører en annen vei
Frode D Skrevet Juni 3, 2009 Skrevet Juni 3, 2009 Jeg betaler ikke noe ekstra for at dere som kjører gjennom bom skal slippe. Jeg tror du glemmer en vital del av forslaget: nemlig "lokal". Altså vil agfitene komme på de samme stedene som ellers ville ha benyttet seg av bompengering, om vi skal ta utgangspunkt i Lars89s forslag. Jeg bor utenfor Os på Vestlandet og der går E39 gjennom. Der skal det komme bomstasjoner for å finansiere veien videre mot Bergen. Der kjører jeg lite, kjører stort sett andre veien men må uansett fylle bensin på Os. Om det da blir avgift på bensin/diesel fordi veien videre skal forbedres blir jeg temmelig forbanna! Da fungerer autopass 20 ganger bedre, da kan jeg betale de gangene jeg kjører den veien i stede for. Ser for meg at det er maaaange andre plasser som har lignende problem!
MrElg Skrevet Juni 3, 2009 Skrevet Juni 3, 2009 Ender vel med at ekstraavgiften på bensin kommer i tillegg til bomavgifter
S.Arnesen Skrevet Juni 3, 2009 Skrevet Juni 3, 2009 Ender vel med at ekstraavgiften på bensin kommer i tillegg til bomavgifter Såklart, de finner fort ut at ekstra avgifter på bensin forsvinner ut i sluket slikt som alt annet, dermed blir bomstasjonene åpnet igjen...
Galro Skrevet Juni 3, 2009 Skrevet Juni 3, 2009 Jeg bor utenfor Os på Vestlandet og der går E39 gjennom. Der skal det komme bomstasjoner for å finansiere veien videre mot Bergen. Der kjører jeg lite, kjører stort sett andre veien men må uansett fylle bensin på Os. Om det da blir avgift på bensin/diesel fordi veien videre skal forbedres blir jeg temmelig forbanna! Da fungerer autopass 20 ganger bedre, da kan jeg betale de gangene jeg kjører den veien i stede for. Ser for meg at det er maaaange andre plasser som har lignende problem! Svært mange andre steder er det normalt at bomstasjonene settes opp på de nærliggende veiene til byggeprosjektet, selv om veiene i seg selv ikke blir påvirket av det. Se f.eks. med bygningen av nye e6 ved Moss eller den nye Svinesundsbroa. Jeg kan ikke se hvorfor det er mer urettferdig at det skal gå som en ekstra avgift på bensinen, samtidig som det potensielt kan bli mer effektivt fordi man ikke trenger å drifte egen infrastruktur og fordi flyten på veien i mindre grad forstyrres.
2mMy Skrevet Juni 3, 2009 Skrevet Juni 3, 2009 Ender vel med at ekstraavgiften på bensin kommer i tillegg til bomavgifter Såklart, de finner fort ut at ekstra avgifter på bensin forsvinner ut i sluket slikt som alt annet, dermed blir bomstasjonene åpnet igjen... Ja, staten er vel som Ole Brum. Ja takk, begge deler!
turbo_fever Skrevet Juni 3, 2009 Skrevet Juni 3, 2009 Bensina er vel ikke dyr nok når det er 13kr Litern for 95blyfri. Er jo mer en når ett oljefat kosta +150$. Å nå ligger det på 50-60$ fatet. Hvor er logikken i det. Alle skulle parkert bilen sin og bare tatt kollektiv. Da haddet det blit kaos, å veldig mange som kom på jobb veldig sent, eller ikke i det hele tatt.
miata Skrevet Juni 3, 2009 Skrevet Juni 3, 2009 Bensina er vel ikke dyr nok når det er 13kr Litern for 95blyfri. Er jo mer en når ett oljefat kosta +150$. Å nå ligger det på 50-60$ fatet. Hvor er logikken i det.Alle skulle parkert bilen sin og bare tatt kollektiv. Da haddet det blit kaos, å veldig mange som kom på jobb veldig sent, eller ikke i det hele tatt. Spørs hvor du bor det.. Jeg fylte 95 blyfri på Høvik (Bærum, rett utenfor Oslo) i kveld til 10.08 kr/liter.. Bensinen er billigst for de som trenger det minst..
Clerion Skrevet Juni 3, 2009 Skrevet Juni 3, 2009 Bensina er vel ikke dyr nok når det er 13kr Litern for 95blyfri. Er jo mer en når ett oljefat kosta +150$. Å nå ligger det på 50-60$ fatet. Hvor er logikken i det.Alle skulle parkert bilen sin og bare tatt kollektiv. Da haddet det blit kaos, å veldig mange som kom på jobb veldig sent, eller ikke i det hele tatt. Spørs hvor du bor det.. Jeg fylte 95 blyfri på Høvik (Bærum, rett utenfor Oslo) i kveld til 10.08 kr/liter.. Bensinen er billigst for de som trenger det minst.. Samma hvor man bor. Prisen burde vært lik. Innkjøpsprisen er lik. Er jo klart bensin og diesel skal være billigst i og like rundt oslo, vet du hvor mye en Hummer bruker opp i holmenkollåsen fra sentrum el????
Galro Skrevet Juni 4, 2009 Skrevet Juni 4, 2009 Samma hvor man bor. Prisen burde vært lik. Innkjøpsprisen er lik. Hvorfor burde prisene være like? Variasjonen mellom stedene er i stor grad markedsbetinget som alt annet, der stedene som ligger lettest tilgjengelig og der hvor flest kan dele på utgiftene ved å frakte varen dit, samt har flere utsalgssteder med dertil mer konkurranse, blir også det stedet der det er billigst. Til gjengjeld er det langt dyrere å kjøpe seg bolig i Oslo-området enn i de fleste grisgrendte strøk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå