Haug530D Skrevet Juni 6, 2009 Skrevet Juni 6, 2009 Hmmm.. det er såppas ja.Hva ser du det på? Plassering av hjulet i hjulbuen eller bare på "caster lageret" ditt? Ser det at hjulene ligger mer inne oppe enn uten tårnlager, men kan være at jeg har montert de feil, har forøvrig satt på de orginale lagrene i dag, så så skal Camber være bra igjen mens Caster er vel 1 grad feil, men kan ikke si at jeg merker noe til det under kjøring. Hva mener du foresten med "mere inne"? Mener du mer inne som i mer negativ camber? Jepp, hjulene heller mer innover oppe, altså mer negativ Camber ja.
hillmar Skrevet Juni 6, 2009 Forfatter Skrevet Juni 6, 2009 Men dette har vel ikke med caster å gjøre? Eller tenker jeg feil? Caster er jo vinkelen på fjærbeinet(ikke helt riktig, men du ser tegninga) ift. en horisontal linje trukket igjennom senter av hjulet når du ser på bilen fra siden... Edit: GLEM DET! hehe leste feil på posten din tidligere her... Sorry
morteym Skrevet Juni 6, 2009 Skrevet Juni 6, 2009 Camber er inn og ut, mens caster er framover eller bakover (tenk på harley), så har du toe in og ut (spissing) som er hvor mye hjulene peker mot hverandre eller fra hverandre.
hillmar Skrevet Juni 6, 2009 Forfatter Skrevet Juni 6, 2009 Camber er inn og ut, mens caster er framover eller bakover (tenk på harley), så har du toe in og ut (spissing) som er hvor mye hjulene peker mot hverandre eller fra hverandre. Ja har kontroll på hva de forskjellige vinklene er. Hadde bare ikke noe med innlegget til haug å gjøre like vel. Trodde han snakka om caster når han snakka om at hjulet var lengre inn på toppen, og det forvirra meg LITT
Haug530D Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Camber er inn og ut, mens caster er framover eller bakover (tenk på harley), så har du toe in og ut (spissing) som er hvor mye hjulene peker mot hverandre eller fra hverandre. Ja har kontroll på hva de forskjellige vinklene er. Hadde bare ikke noe med innlegget til haug å gjøre like vel. Trodde han snakka om caster når han snakka om at hjulet var lengre inn på toppen, og det forvirra meg LITT Hehe, nei det var Camber jeg mente som du skjønnte etter hvert ja
JulianS Skrevet Juni 8, 2009 Skrevet Juni 8, 2009 Caster foran på E39 skal være +6º55' og du kan ha ett avvik på +- 30' Den kan altså være fra 6,25 til 6,85 På min har jeg 5º38' og 5º40' med orginale tårnlager. Hvor mange minutter var det i en time sa du ? 100?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå