Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har handlet en del fra tysk ebay, har ikke hatt noen problemer. Selger aksepterer paypal også, noe som gjør betalingen sikker.

Skrevet

Jeg har også handlet fra Tyskland, og det var ikke noe problem, kommer jo selvfølgelig på selger om han er useriøs eller ikke, men jeg handlet trygt fra tyskland. vis du går inn på : www.global.ebay.com så finner du priser på norsk, og fraktprisen på norsk ;) bare et lite tips :)

Skrevet

hmm. Det er billigere å handle fra koed på akkurat den artikkelen der er det ikke? :)

frakt + moms fra tyskland blir nok dyrere enn det det koster på koed ja

Skrevet
fantastisk! takk skal du ha! :D blir det + moms også? spør kanskje dumt, men har ikke anelse :)

Noen ganger slipper man unna momsen mens enkelte ganger må man desverre betale den, bare ta å gang det beløpet du skal betale med 0,25 også legger du det på prisen da har du totalprisen.

Har selv handlet fra Ebay Usa, Uk, Belgia, Frankrike, Italia, Tyskland + noen flere og det har gått greitt det :D

Skrevet
fantastisk! takk skal du ha! :D blir det + moms også? spør kanskje dumt, men har ikke anelse :)

Noen ganger slipper man unna momsen mens enkelte ganger må man desverre betale den, bare ta å gang det beløpet du skal betale med 0,25 også legger du det på prisen da har du totalprisen.

Evt bare gange beløpet med 1,25 :wink:

Skrevet

hmm enten er jeg dårlig å lete eller så er den billigste på koed 2200 kr.. å den på ebay blir med frakt og moms sånn ca rundt 1500..

Skrevet

Hvis du får litt god kontakt med selger, så vil jeg anbefale deg å spørre han om å sende armlenet som "gave". Da vil du slippe unna momsen :) Gjort dette ett par ganger, og det funker!

EDIT: Eller du kan få selger til å sette prisen på varen lavere enn det du faktisk betalte. Dette gjør jo at momsen blir lavere.

Skrevet
Hvis du får litt god kontakt med selger, så vil jeg anbefale deg å spørre han om å sende armlenet som "gave". Da vil du slippe unna momsen :) Gjort dette ett par ganger, og det funker!

EDIT: Eller du kan få selger til å sette prisen på varen lavere enn det du faktisk betalte. Dette gjør jo at momsen blir lavere.

Gave fungerer greitt så lenge det ikke er ett firma, da det kun er privatpersoner som kan gi gaver.

Å sette prisen ned er også greitt, men her er det ett par ting å huske på, kjøper du for eksempel noe til ca 3000,- å setter verdien til 1000,- så får du bare igjen 1000,- dersom noe skjer under transporten.

En annen ting er hvis tollerne skjønner at varen umulig kan koste 1000,- da kan det være at de tar seg en tur på Ebay selv å sjekker pris.

Men som regel så går dette greitt ja, har fått Grenrør inn til landet som det sto det kostet 10$ på jeg :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...