Gå til innhold

Min M3 CSL [Solgt]


Anbefalte innlegg

  • Svar 166
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer med ny bil, men får håpe du er mer heldig med denne enn vi er med vår Land Rover. Vi har forrige modell, og den har det vært en del feil med, og kvalitetsfølelsen er helt håpløs i mine øyne. Jeg har også prøvd den nye versjonen, og det virker som en helt annen bil, både når det gjelder design og kvalitetsfølelse. Får også håpe at denne modellen har blitt bedre mot rust. Det er jo ikke akkurat forgjengernes sterke side...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freelanderen vår var 2000-modell, og var så godt som rustfri. Den hadde noen hakk gjennom lakken etter steinsprut, men det var relativt rolig allikevel. Understellsmessig var det noe overflaterust, men ikke unormalt for en 9 år gammel bil med 170k på telleren (gått på norske saltveier fra den var ny). Tror den var galvanisert opp halve dørene, og fremskjermene var i plast slik som på veldig mange nyere biler (Peugeot osv). Tror ting har bedret seg etter Defender og Disco 1 og 2.

Ellers; Flott bil, Magnus! Husk hilseplikten! Du får nok ikke så mange hilsener siden det er en Disco 3 du kjører ("miljøet" har gitt opp å hilse på Freelandere, Disco 3 og nye Range Rovere), men det er en høyst eksisterende og fungerende hilseplikt mellom seriebiler, Defendere og Disco 1 og 2. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker. :)

Ja, skal bli gøy å se om firehjulsdrift er så mye bedre på fremkommelighet enn tohjulsdrift som det blir sagt.

LR har jo et mildt sagt kompetent firehjulsdrift-system, så det burde jo funke.

Ja, har lest meg til at D3 skal være endel hakk opp kvalitests- og design-messig mot D1 og D2.

Jeg har dessuten nybilgaranti OG bruktbilgaranti på den. :)

D4 er jo enda et hakk opp, men syntes nesten den ble for jålete igjen. Da kunne jeg jo, sånnsett, likegodt kjøpt en RRSport.

Liker at D3 er litt "røff".

Denne hilseplikten har jeg sett noe om ja - hvordan funker den?

Blinke med lysene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker. :)

Ja, skal bli gøy å se om firehjulsdrift er så mye bedre på fremkommelighet enn tohjulsdrift som det blir sagt.

LR har jo et mildt sagt kompetent firehjulsdrift-system, så det burde jo funke.

Ja, har lest meg til at D3 skal være endel hakk opp kvalitests- og design-messig mot D1 og D2.

Jeg har dessuten nybilgaranti OG bruktbilgaranti på den. :)

D4 er jo enda et hakk opp, men syntes nesten den ble for jålete igjen. Da kunne jeg jo, sånnsett, likegodt kjøpt en RRSport.

Liker at D3 er litt "røff".

Denne hilseplikten har jeg sett noe om ja - hvordan funker den?

Blinke med lysene?

Det er vel ganske stor forskjell på kvaliteten. Bruttern sin tidligere RRsport fungerte plettfritt og kvalitetsinntrykket er stort syns jeg.

Fremkommenligheten på skikkelig vinterføre er natt og dag fra en rwd bimmer :) Det kommer du nok til å merke når det laver ned med snø 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men RRSport kommer ikke med grønne skilter, så den er i en helt annen prisklasse. Mener jeg så at startprisen på de er 949.000,-.

Hilseplikten er ikke noe annet enn å gi signal til artsfrender, på et eller annet vis. Veive med armen eller blinke med lysa, samme hvordan man gjør det. :-) Det er en lang tråd om hilseplikten på LRforum.com: http://www.lrforum.com/joomla/index.php ... &Itemid=54

Angående fremkommeligheten, vent til det kommer 40cm nysnø og dra uti selv om det ser helt umulig ut. Deilig følelse å bare peise på med snøspruten over hele bilen. ;) Bare husk at når du først setter deg fast med høy bakkeklaring og firehjulstrekk, så kan det være litt jobb å komme løs igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående fremkommeligheten, vent til det kommer 40cm nysnø og dra uti selv om det ser helt umulig ut. Deilig følelse å bare peise på med snøspruten over hele bilen. ;)

Er du av typen som drar på deg gummistøvler og regntøy bare for å kunne ta rennefart og stupe uti sølepyttene også? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Range Rover Sport er bare tullball... nesten et like tåpelig konsept som X6. Hvorfor i alle dager skal man senke en stor terrengbil, som kanskje har verdens beste 4x4 system, og dermed i stor grad ødelegge bilens fremkommelighet?

Det er få ting man kan gjøre med en Range Rover som man ikke kan gjøre med en Discovery 3 også... teknisk er de mer eller mindre like, men en RR tilbyr selvfølgelig en god del mer luksus. Jeg har litt erfaring med den faceliftede versjonen av Discovery 2. Ford gjorde kvaliteten ganske bra på denne modellen og den kan derfor være et fornuftig kompromis prismessig. Ellers har Defender nå endelig fått en fornuftig dieselmotor.... en common-rail rekkefirer på 2,4 liter som yter 122 HK og 360 Nm. Spiller pengene ingen rolle er det imidlertid få ting som slår en Range Rover TDV8. En V8 og 272 dieselhestekrefter ved 4000 rpm samt 640 Nm ved 2000 rpm er alltid kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dieselhestekrefter! :shock:

OK... en hestekraft er selvfølgelig en hestekraft... sorry... en dårlig formulering fra min side. "En diesel V8 og 272 hestekrefter ved 4000 rpm samt 640 Nm ved 2000 rpm er alltid kult"... bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var nesten redd for at du skulle drite fullstendig i hestene og kun bry deg om momentet på 640nm - som jo som kjent er nok til å få bilen fra herfra til dit på null komma svisj!

Hmmm... 640 Nm er da mye mer enn 272 HK... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Range Rover Sport er bare tullball... nesten et like tåpelig konsept som X6. Hvorfor i alle dager skal man senke en stor terrengbil, som kanskje har verdens beste 4x4 system, og dermed i stor grad ødelegge bilens fremkommelighet?

Det er få ting man kan gjøre med en Range Rover som man ikke kan gjøre med en Discovery 3 også... teknisk er de mer eller mindre like, men en RR tilbyr selvfølgelig en god del mer luksus. Jeg har litt erfaring med den faceliftede versjonen av Discovery 2. Ford gjorde kvaliteten ganske bra på denne modellen og den kan derfor være et fornuftig kompromis prismessig. Ellers har Defender nå endelig fått en fornuftig dieselmotor.... en common-rail rekkefirer på 2,4 liter som yter 122 HK og 360 Nm. Spiller pengene ingen rolle er det imidlertid få ting som slår en Range Rover TDV8. En V8 og 272 dieselhestekrefter ved 4000 rpm samt 640 Nm ved 2000 rpm er alltid kult.

Folk har vel forskjell behov. Noen liker mora og noen liker datra :) Bilen blir jo meste parten brukt på vanlig landvei/by/E6. Da er vel ikke bevhovet for så høy bakkeklaring viktig. Dette gir jo heller ikke så "fast" følelse hvis man sitter høyt der oppe og ratter. Et trykk så får man jo også veldig mye høyere bakkeklaring som en vanlig Vouge. Jeg syns RR Sport er vesentlig bedre å kjøre enn vanlig RR da Vouge'n blir så svampete. Disco'n er perfekt alternativ midt i mellom disse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...