Gå til innhold

Min M3 CSL [Solgt]


Anbefalte innlegg

  • Svar 166
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Endelig, dagen vi har venta på ;)

Nå har ikke jeg fått testa ut standard m3, men kan iallefall skrive under på at csl-understellet er utrolig bra. Det skjønner jeg etter at jeg satt på KW V3, som skulle være et av de beste gategodkjente understella...

Om du velger å bytte ut, så er det bare å beholde orginalen i garasjen. Jeg synes det er "lov" å sette på f.eks KW på en slik bil. Men på standard innstillinger er det neppe noen forbedring kjøremessig bortsett fra det estetiske - etter mitt inntrykk. Har ikke sammenlignet dem under skikkelig hard kjøring da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble utrolig bra, nå var bilen skikkelig fin!

Nå har jeg kjørt endel med både CSL og std. M3 og jeg kan si at det er utrolig stor forskjell på understellet. På CSL`en er det mye mer "Racing oppsett". Den er stiv nok orginalt etter min smak, og jeg tror den vil bli for stiv med Coilovers... Ville prøvd å sette på et vanlig 20/10mm senkesett for å se hvordan den blir.. Får du den ned 20mm fremme blir det bra! =)

Men igjen, smaken er som baken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at dere er av samme oppfatning som meg ang felgvalg. :)

Er veldig fornøyd med understellet funksjonsmessig, så det ville bare være for det visuelle jeg skulle endre noe.

Dvs som bmwlukas sier, feks et 20/10 fjærsett av god kvalitet, og 5mm spacere for å få innpresset ned på ca det samme som Hartge-felgene (22 og 40).

Det vil jo alltid være ting en har lyst til å gjøre, men man må på et eller annet tidspunkt stoppe litt opp, og nyte det gode produktet man faktisk har.

Jeg har en liten liste med delenummer på ting jeg kan bytte ut av visuelle årsaker, men nå skal jeg bare nyte bilen fremover og evt ta noe nå og da.

Bilen er jo faktisk veldig bra nå - er bare litt vanskelig å innse det når en skal være så j... perfeksjonist. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra at du er perfeksjonist, samtidig så er det ganske slitsomt ettersom det er umulig å unngå at ting ikke ser nytt ut etterhvert som det blir brukt.

Ang coilovers så vet jeg ikke om det trenger å bli noe hardere enn å senke bilen med fjærer, ettersom en kan justere hardheten på demperene. Vet ikke om det er fjærene eller demperene som er så bra på csl (er vel gjerne kombinasjonen), men prismessig så er det nok absolutt verdt å prøve å bytte fjærene først.

Følg hjertet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digg med CSL felger. Det er sånn det skal være. Jeg hadde også vært litt nervør for å tukle for mye med geometrien på en slik bil. Den er vel rimelig optimalisert som den er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felgene utgjorde en hel del Magnus :D

Bilen din er som sagt over her, aldeles Nydelig!

Angående det kosmetiske, ett par tynne spacere ville jo fått felgene litt ut (som morteym nevnte lengre bak) uten at det burde ødlegge merkbart på understellets prestasjoner, men igjen så er det sikkert en grunn til at BMW M har valgt å gi den nettopp dette impresset.

En annen ting angående fjærer og senk, hva med noe fra BMW Motorsport, det lages helt sikkert fortsatt racing fjærer til denne (f.eks. Gruppe-N eller lignende), vil tro de senker litt. Og når det er BMW M som har laget dem er de nok ikke dårligere enn de du har nå, selv om det nok vill bli endel stivere og mindre behagelig å kjøre langt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke glorifisere BMWs M-avdeling for mye :) Det er så mange hensyn å ta, alt fra steinsprut, fremkommelighet, komfort og whatnot. Når det gjelder understell så blir det som med dekk, ingen kan være best på absolutt alt. Racing-fjærer ville neppe vært gategodkjent og komforten ville vært en nedprioritert faktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det skal man ikke, men CSL er nok - og føles som - en rimelig spisset bil.

Standard M3 har nok endel av de kompromissene du nevner, og det er selvfølgelig noen i CSLen også, siden den helt fint kan kjøres normalt med, men betydelig færre. Det er jo det som er poenget med den.

Man ser jo at de verste rundepresserene bytter ut understell og bremser, men det hadde de sikkert gjort uansett om de kjørte Porsche, Ferrari eller Lamborghini også.

Har aldri hatt problemer med bremsene på standard M3, så til mitt bruk er nok CSL-komponentene bra nok sånn sett.

Det ville isåfall være for det visuelle somsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pent Magnus, men nå må du ikke bruke alle pengene på bilen.. husk å nyt sommeren. Og forresten, vi som er så sunne.. du må bruke -mager kesam- på jordbærene, ikke vanilje. mer proteiner og mindre karbs+fett 8)

Blir det no beaching her hjemme på deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil, ikke så mye å gjøre med denne :) ..

Hvis jeg skulle vurdert noe ville det vært en svak toning av rutene og kanskje forsket på hva man kunne gjøre med blinklysene, spesielt foran. De er veldig hvite. Jeg kunne tenke meg dem bittelitt nedtonede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...