SigurdE36 Skrevet Juni 12, 2009 Skrevet Juni 12, 2009 Jeg ble stoppet i av politi og statensveivesen i tekniskkontroll i går. og fikk en månde på å pelle av xenonpærene på bilen min. han mente man måtta ha spyler på lyktene og automatiskregulering vis man skulle ha xenon. syntes dette var litt rart fordi er jo veldig mange som har bygd om til xenon og har aldri hørt at det ikke er lov
wagon Skrevet Juni 12, 2009 Skrevet Juni 12, 2009 De har nok helt rett her, bare å ta av. Er krav til aut.høydejustering og lyktespyler.
lloydsb Skrevet Juni 12, 2009 Skrevet Juni 12, 2009 riktig det. ja, og alle vet det som regel.. har selv ettermontert og vet det blender, men.. så ja aut justering og spyling er påbudet.. så alle som ikke kommer org eller er ettergodkjent er ulovlig
SigurdE36 Skrevet Juni 12, 2009 Forfatter Skrevet Juni 12, 2009 Politimannen snakker sant dette er helt nytt får meg men da er det vil ikke noe annet å gjøre enn å bytte da, også setter vi det på igjen etter jeg har vist bilen
Eksos Skrevet Juni 12, 2009 Skrevet Juni 12, 2009 At du fikk en hel mnd på å montere av xenon pærenne var jo luksus!
h4ns3n Skrevet Juni 12, 2009 Skrevet Juni 12, 2009 Er alltid en mnd frist på mangellapp fra statens da...
Kobar Skrevet Juni 12, 2009 Skrevet Juni 12, 2009 der hvor jeg var på eu-kontroll med bilen min med ettermontert xenon, så fikk jeg godkjent med xenon i alle lys! mekanikeren hadd lest i noen regler/lover ekko plass at dette IKKE var ulovlig!
Haug530D Skrevet Juni 12, 2009 Skrevet Juni 12, 2009 der hvor jeg var på eu-kontroll med bilen min med ettermontert xenon, så fikk jeg godkjent med xenon i alle lys! mekanikeren hadd lest i noen regler/lover ekko plass at dette IKKE var ulovlig! Da var du heldig
MrElg Skrevet Juni 12, 2009 Skrevet Juni 12, 2009 Leste i et infohefte for ett års tid tilbake at lyktespyling ikke var krav, gudene vet hvorfor jeg ikke tok vare på det..
Sjøbuse Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 der hvor jeg var på eu-kontroll med bilen min med ettermontert xenon, så fikk jeg godkjent med xenon i alle lys! mekanikeren hadd lest i noen regler/lover ekko plass at dette IKKE var ulovlig! Da var du heldig min gikk også glatt gjennom med xenon i alle lys forran.
///Mysild Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 du kan ha i grøft, og fjernlys uten problemer, da det i 98% av tilfellene er nærlys som blender...
destroyy Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 Får feil på eu med xenon i fjernlys Ulovlig pære som det så fint heter
///Mysild Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 merkelig, for det står det ikke om noe om noen plass...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå