Reef89 Skrevet Juni 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 14, 2009 begynner å bli ganske lei den lyden der nå. Utrolig irriterende vertfall når en siger gjennom sentrum osv, så tikker det som bare fan:P. Men det kan være helt stille i en dag, så hissig neste:s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juni 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 14, 2009 tror d er standard på de motttorene der, kommer av når bilen har gått noe, så blir d litt slark i innsugslagret., men ikke noe farlig, bare irriterende det jeg mente med det var her, henvis til bilde, fant desverre en bilde fra andre siden, men her kan du få en annelse denne du mener? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake____1 Skrevet Juni 16, 2009 Share Skrevet Juni 16, 2009 Det der er jo bare veivhus ventilasjonen. Men uansett, det ligger ikke noe løst inni bunnpanna eller i clutch huset? Men som en her sier. Kan være en bit av en innsugsventil som er tatt. Hvor langt er motoren gått? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juni 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2009 Det der er jo bare veivhus ventilasjonen. Men uansett, det ligger ikke noe løst inni bunnpanna eller i clutch huset? Men som en her sier. Kan være en bit av en innsugsventil som er tatt. Hvor langt er motoren gått? tror ikke det skal ligge noe løst i bunnpanna. Da ville det vell laget lyd ved bremsing svinging osv. Det er autom. btw. Motoren er gått 270, Men er nesten kun motoren det aldri har vert noe tull med. Motoren går helt fin både på tomgang og kjøring, jæger trodde jeg spøkte når jeg sa hvor langt den var godt når de hørte hvor fint den gikk. Igår: var lyden ikke der i heletatt. Idag: kun i 2 sek. syns dette er litt mystisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bue Skrevet Juni 18, 2009 Share Skrevet Juni 18, 2009 Automat ja, da blir mulighetene større.. høres ut som det kan være converteren med tanke på at du hører det i bak-kant, under motoren. Har ikke vært så mye inne på convertere enda, men mistenker sterkt at det kan ligge noe i det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juni 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2009 Automat ja, da blir mulighetene større.. høres ut som det kan være converteren med tanke på at du hører det i bak-kant, under motoren.Har ikke vært så mye inne på convertere enda, men mistenker sterkt at det kan ligge noe i det. men hva tenker du feilen kan være da? Gammel olje på kassa? for det stemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bue Skrevet Juni 18, 2009 Share Skrevet Juni 18, 2009 Litt usikker på akkurat dette feltet, men du kan jo prøve å bytte olja på kassa, hjelper det ikke må du mest sansynlig bytte ut converteren. Ettersom jeg ikke har vært borti så veldig mye automat-biler er jeg usikker på om det er vanlig/uvanlig at de klikker når de begynner å bli slitt. Det kan jo være at det har løsnet en liten bit inni der også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bue Skrevet Juni 22, 2009 Share Skrevet Juni 22, 2009 Ikke noe nytt å komme med her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bauge Racing Skrevet Juni 22, 2009 Share Skrevet Juni 22, 2009 en kompis av meg hadde en 525td med automat klira noe jævligt nå den sto i park av og til men ikke i gir .. så kan være kassen din og .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gul Skrevet Juni 23, 2009 Share Skrevet Juni 23, 2009 Jeg har akkurat samme tikkinga på min E46 318T. Motor har gått 202 000 km. Jeg merket at tikkingen endret seg etter at jeg endret på hvor lufta skulle komme ut inne i bilen. Satte den på "auto". Nå har ikke jeg automat, men tenkte å få BMW verksted til å sjekke det. Er vel best det for å få et sikkert svar. Har også hatt den på service og bytta plugger, olje, filtere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juni 30, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2009 Ikke noe nytt å komme med her? jo. Har nå funne ut helt sikkert at lyden kommer fra omerådet rundt bunnpanna, har ikke hatt tid å legge meg under ennå litt p.g.a lyden forsvinner av og til, så må treffe perfekt. Tenkte eg skulle levere den inn på verksted, men vil no høre om noen som kan tenke seg hva det kan være først og hva jeg bør se etter. Lyden er svak på tomgang og blir litt høy og noen ganger mye høy ved gasspådrag. Tok hode ut vinduet engang jeg kjørte sakte, og det er skikkelig irriterende lyd. Forsvinner når jeg sløipper gassen, kun av og til. takk for seriøse svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Juni 30, 2009 Share Skrevet Juni 30, 2009 sikker på at d ikke er rådebank da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juni 30, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2009 sikker på at d ikke er rådebank da? har ikke peiling, men er ikke det inni motoren det skjer da? vet at lyden ikke kommer derfra. Tikker litt der, men det er ventilt. hvordan får en rådebank da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Juni 30, 2009 Share Skrevet Juni 30, 2009 mottor har jo gått langt, samt at d kan skje ved litt slurv i oljeskift, når d har begynnt så er d nok for sent, da er d som oftes bare å skifte ut det som sitter i bunnnbana, så ser du nok om den er slitt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juni 30, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2009 mottor har jo gått langt, samt at d kan skje ved litt slurv i oljeskift, når d har begynnt så er d nok for sent, da er d som oftes bare å skifte ut det som sitter i bunnnbana, så ser du nok om den er slitt.. Så du mener at problemet kan ligge i bunnpanna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå