Frode-m-tech Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 Hei har en 97mod 523 m-tech, kunne godt tenke meg litt mer power. tenker da siden denne modellen har m5bremser så skulle det vel ikke by på problemer med godkjenning og slikt. tenker da litt på turbo eller eventuelt motor bytte... motoren som står i er kjørt ca180000 og er i god stand. håper noen har noen gode tips
Arotished Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 Bytt til V8'eren, M versjonen Men det koster endel. Et kompressor kit ifra ESS burde vel være det optimale med tanke på hk/kr.
Superbeetle Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 Får vel noen ekstra hk ved å bytte til M50 innsug..(20?) Turbo tror jeg ikke er så lett å godkjenne verken med M5 bremser eller ikke..
bjalle Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 Hvordan klarte du å få montert m5 bremser på en 523 det er jo helt forskjellige dimensjoner på understellet (bare nyskjerrig)
Arotished Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 Jeg solgte mine M5 bremser foran og bak til en kar med en 523 og har ikke hørt noe ifra han om det ikke passer. Skal være bolt on, må bare bøye bremseskjoldet litt..
///FredriK.S Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 Hvis du tror at du har M5 bremser fordi du har M-tech, så tar du feil...
Frode-m-tech Skrevet Juni 14, 2009 Forfatter Skrevet Juni 14, 2009 Takker for gode tips, tror gjerne turbo blir løsningen. angående m5 bremsene så er ikke dette noe jeg bare tror, bilen er orginalt senket og har "slissa" skiver fremme me svære kalipere... noe som ikke er på en "vanlig" 523. bilen vart tidligere importert fra en bmw forhandler så regner me de viste hva de villa ha....
Haug530D Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 Takker for gode tips, tror gjerne turbo blir løsningen. angående m5 bremsene så er ikke dette noe jeg bare tror, bilen er orginalt senket og har "slissa" skiver fremme me svære kalipere... noe som ikke er på en "vanlig" 523. bilen vart tidligere importert fra en bmw forhandler så regner me de viste hva de villa ha.... Nå vet ikke jeg om M5 bremsene er slisset, men det kan jo likegodt være ettermarkeds skiver som står på. Og Turbo er nok billigere enn Kompressor ja, eneste er at det må til litt mer modifisering enn ved kompressor.
LianLi Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 Har alltid lurt på dette, hvorfor er turbo billigere? Med kompressor slipper man manifold og innsug hvertfall, mulig selve komressoren er litt dyrere men ikke vet jeg.
Haug530D Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 Har alltid lurt på dette, hvorfor er turbo billigere?Med kompressor slipper man manifold og innsug hvertfall, mulig selve komressoren er litt dyrere men ikke vet jeg. Må være noe med oppbyggingen av kompressor, selv har jeg mest lyst på kompressor fra ESS, men kunne også tenkt meg å hatt det godkjent, men da koster det vel mer enn det smaker tenker jeg.
Bmw e39 Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 Hvem sier at 523i har M5 bremser? Nei, skjønner ikke jeg heller.. M tech er nå vel bare utseendet???
Ellingsen B. Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 M5 har ikke slissa eller borrede skiver. ESS kompressorkittene er heller ikke Tüv så det er vanskelig å få dette godkjent. Da må man evt til Tyskland først
Olelink Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 At det er slissa skiver har lite med M5 bremser å gjøre,samme med at bilen er en M-tech. At du har en M-tech er stort sett bare utseende (fangere og sideskjørt osv), utstyr (ratt, girkule, seter osv) samt at du gjerne kanskje har M-tech understell (Fjærer, dempere og stabstag). At din bil har fått ettermontert M5 kalippere kan jo godt hende men orginalt fra fabrikk er det nok ikke, beste måten å finne ut dette på er å sjekke delenr på kalipperen eller eventuelt måle dimensjonene på skiva (diameter og tykkelse).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå