Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Såpass effektsterke biler får ikke "strukket på beina" på de banene vi har her hjemme."

Jo, ACR :D:D:D Der får jeg "sladda/ drifta/ skrensa" godt på 4 gir og det går vel opp mot 160 km.

Har aldrig tatt tiden når jeg kjører med sladd, men skal gjøre det en gang på skogen, når gutta har privet treff. Går nok ikke så mye saktere, enn spor kjøring med vanlige dekk :wink:

• Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
er vell litt mer på spill i en e46 m3 enn en gammel volvo da?

i volvoen har man vell ikke mye å tape

det har man heller ikke når man ikke planter penga i en annen bil enn e46 m3. Siste ekte BMWn som ble laga var e38. e46 er grei bil, men det er da i forhold til prisen, 600 000 for en m3 e46 med kun 343hk er lite fornuftig etter min mening. Du får en veldig fin e46 med utstyr osv til halvparten av den prisen

Er da ikke bare hester som teller??

Skrevet
er vell litt mer på spill i en e46 m3 enn en gammel volvo da?

i volvoen har man vell ikke mye å tape

det har man heller ikke når man ikke planter penga i en annen bil enn e46 m3. Siste ekte BMWn som ble laga var e38. e46 er grei bil, men det er da i forhold til prisen, 600 000 for en m3 e46 med kun 343hk er lite fornuftig etter min mening. Du får en veldig fin e46 med utstyr osv til halvparten av den prisen

Er da ikke bare hester som teller??

mulig m3-emblemet imponerer noen fjortiser i borettslaget også da, det glemte jeg å ta med.

Skrevet
kjøre egenskaper? muligens

ja, dem er bra.. da har du grei effekt og kjøreegenskaper + noen emblemer og luftinntak.

Hva med utseende, plass, særegenhet, luksus osv? det bør også være på plass i en bil som koster såpass.. Se på BMW m5 e39, det er en milevis mye bedre bil på alle måter, rask, luksuriøs, kanskje ikke like rask i svingene, men den er ikke treig heller...til og med riktig serie er det!

Skrevet

hahaha, der traff du spikern på hodet :lol: Den kommentaren der bekreftet bare det mange av oss har trodd til nå.

Skrevet
Men Hvis du har prøvd å kjøre fort sammen med en hel haug tullinger som kjører sikk sakk i svinga så skjønner du at sporvalgskjøring å idiotkjøring funker ikke sammen, men det er jo "alternativt sporvalg" på timeplanen som blir kjørt hvis det er stor interesse for det....

Skjønner at det er gøy å "sladde" men hvorfor ikke bare en gang eller to iløpet av en dags kjøring? Hvorfor ikke bruke litt tid på å faktisk lære seg å kjøre fort og riktig?

Det er ikke vanskelig å "drifte", men det er pokker så vanskelig å kjør fort!

Hvis det ikke er så vanskelig å drifte,da kan jeg ikke se at det skal være så farlig heller :o

Så jo på fjorårets bmwccn treff hvor mange som var gode til å håndtere bilen i alternativt sporvalg heatet :roll: .

Min erfaring er at begge deler krever absolutt sin mann/dame til å ratte bilen om man skal være dyktig i det man gjør.

Og hvis du mener det er nok å få sladde en gang eller 2 i løpet av en dag,så syns jeg at det er nok å kjøre sporvalg en runde eller 2 i løpet av en dag(ja,begge deler er like dumt å si).

At man ikke burde kjøre grenene sammen,har kun med førerene å gjøre. Men altfor få har lært seg god banekultur,så dette burde deles opp.

Har altfor ofte erfart at man blir liggende å "stange" i førere som er langsommere langs banen,men dette kan fikses med blåflagg(noe som brukes ALTFOR sjeldent).

Skrevet

Alternativt sporvalg på Våler i fjor var komisk å se på ja... Mye rar kjøring.

Kun simen i E30 turbo som klarte å imponere...

Skrevet

Hehe, dette er litt komisk. Her kommer du først å kritiserer BMWCCN fordi de ikke lar biler med prøveskilter slippe til på banen. Videre hevder du at det er om å gjøre å ha dyrest/nyest bil, og at alle andre bli rsett ned på virker det som.

Så kommer du og slenger dritt til de med 318 eller 320, og mener at disse ikke har noe på bane å gjøre.

Du driter ikke LITT i eget reir nå eller?

Siden du har 9 biler, er det ikke rart du velger prøveskilter....

Skrevet

ja, dem er bra.. da har du grei effekt og kjøreegenskaper + noen emblemer og luftinntak.

Hva med utseende, plass, særegenhet, luksus osv? det bør også være på plass i en bil som koster såpass.. Se på BMW m5 e39, det er en milevis mye bedre bil på alle måter, rask, luksuriøs, kanskje ikke like rask i svingene, men den er ikke treig heller...til og med riktig serie er det!

Altså... Det er jo bare hva du mener, snakker som om det er fasitten. Og når vi snakker om bmw-m serie så er vel kanskje E39 M5 noe av det styggeste bmw har klart å presse ut av ræva (= E39 i det heletatt.... Det er min mening.

Syns det skal være åpenhet for ALT jeg, sålenge det er i forskriftsmessig stand ser jeg ikke problemet.

Og til den som sa at det ikke er så farlig med en gammal blodtrimma volvo. Er nok volvoer som er raskere, bedre, mer komfy og har høyere verdi ( i byggkostnader) enn både Bmw M3 og M5`er ; )

Skrevet

Altså... Det er jo bare hva du mener, snakker som om det er fasitten. Og når vi snakker om bmw-m serie så er vel kanskje E39 M5 noe av det styggeste bmw har klart å presse ut av ræva (= E39 i det heletatt.... Det er min mening.

Syns det skal være åpenhet for ALT jeg, sålenge det er i forskriftsmessig stand ser jeg ikke problemet.

Og til den som sa at det ikke er så farlig med en gammal blodtrimma volvo. Er nok volvoer som er raskere, bedre, mer komfy og har høyere verdi ( i byggkostnader) enn både Bmw M3 og M5`er ; )

Mulig det, men da er de påkostet ASTRONOMISKE summer. Å vil uansett aldri bli en reell konkurrent. Nettopp pga M3 og M5s kjøpergruppe skjeldent ofrer en gammel Volvo ett blikk engang. :-)

Alt kan bli bra bare man betaler\koster på det nok. Men BMWs M serie er utrulig bra helt orginalt.

Skrevet

Mulig det, men da er de påkostet ASTRONOMISKE summer. Å vil uansett aldri bli en reell konkurrent. Nettopp pga M3 og M5s kjøpergruppe skjeldent ofrer en gammel Volvo ett blikk engang. :-)

Alt kan bli bra bare man betaler\koster på det nok. Men BMWs M serie er utrulig bra helt orginalt.

Astronomiske summer? Får da bygd en jævla bra 240 til 50 000 om du har lyst og tid. 350-400 hest holder da i massevis.

Skrevet

Ja men spør en som kjører 240 i f.eks. rally gruppe n, hvor mye det koster å bygge en potent bil... bygge volvomotor er billig, men resten koster mye mer. Får ikke godt feste av det råeste senkesettet med gromme dempere, f. eks. 4-link og watt-link koster litt å få bygd... ta en original 240 turbo og en original e30 m3 å se hva som funker best :)

336MIK: Hva er banene lagd for mon tro?

Den jævla sladdinga har ødelagt rudskogen ihvertfall....

Skrevet
Hehe, dette er litt komisk. Her kommer du først å kritiserer BMWCCN fordi de ikke lar biler med prøveskilter slippe til på banen. Videre hevder du at det er om å gjøre å ha dyrest/nyest bil, og at alle andre bli rsett ned på virker det som.

Så kommer du og slenger dritt til de med 318 eller 320, og mener at disse ikke har noe på bane å gjøre.

Du driter ikke LITT i eget reir nå eller?

Siden du har 9 biler, er det ikke rart du velger prøveskilter....

jeg hevder at nye biler er stygt, det er om å gjøre å ha en feit gamal bil, trenger ikke å være veldig dyr bil man kjører, men motor bør man ha på banen.. har du dysleksi siden du ikke finner ting jeg ikke har sagt?! :roll:

Skrevet

hvor er du henter påstandene dine i fra? bibelen? det er pisspreik, du kjører rundt en m3 e46 med en volvo 240 turbo til 100 000-120 000kr i totalt byggekostnad. En med 300hk her med skikkelig girkasse gjorde 0-100 på 4.01sek, det er ikke så galt syns i hvertfall jeg.. den sto på nettet til salgs for en liten stund siden. Måtte jeg ha en 3-serie e46, så ville det blitt en 318-330 som en kurrant bruksbil med rette oppgraderingene, selv om de minste motorene ikke har noe på banen å gjøre :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...