Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Planen er at den skal tilbringe lørdag den 27/06 på vålerbanen ja :D

Tar du med passasjer? :wink:

Selfølgelig, bare å ta med hjelm, å komme å spørre.

Skrevet
Dette er,i mine øyne tåpelig,siden bilene MÅ gjennomgå teknisk sjekk før de slipper utpå.

Og hva i alle dager er greia med metall prøveskilt,evt ei utvidet forsikring?

Hvis man stiller med vanlige skilt,så holder det jo om man har ansvars forsikring.

P bmwccn sine treff,så praktiseres vel kun dette for at folk skal fortsette å leve i trua om at e30 m3 med s14 er det grommeste som finnes,og at selv ikke turbobiler klarer å kjøre fra disse(for turbobilene slipper jo ikke utpå).

Hørtes ut som du har vært på mye BMWCCN treff oppigjennom..........

evt. ikke

Skrevet
Forstår godt at det er forbudt med klistreprøveskilt. Det er jo kjøretrening for gatebiler ikke testkjøring for hjemmesnekkra effektmonster som ikke er godkjennt for vei. Bmwccn treff er ikke ment som noe annet enn kjøretrening for gatebiler av merke bmw, man går heller ikke i operaen for å høre heavy metall!

Gatebil tar seg av drifting verstingene. Og har du bygget deg en værstingbil uten skilt og ikke tør å kjøre der har du bomma på bilvalget.

"Dette er generellt, sikter ikke til noen spesiellt"

I utgangspunktet så lurer jeg på dette kun fordi tidligere eier/e ikke har betalt årsavgift. Derfor har det vært greit å kunne slippe å betale en formue i årsavgifter på en bil som neppe brukes så ofte. Skal jo være forsvarlig bygd, men har ikke tenkt å ha taktrekk og gulvmatte for eksempel.. Alt av lys og annet viktig skal jo fortsatt stå på bilen.

Skrevet

det er noen sosiale avvikere her ser jeg, selvfølgelig er det hjernedødt at man ikke kan kjøre med røde skilter på bmw treff. Det er jo biler man ikke kan betale avgifter på som kan være på 500-600k og derfor vil lufte den litt på banen som er fullt i stand også, garasjemekk kan jo bli vinket vekk i den tekniske kontrollen. Det er jo rov rett og slett...

Tydelig at det finns mobbeofre på dette forumet også, som kansje har blitt parkert av en prøveskilt-bil?!;)

Skrevet
Dette er,i mine øyne tåpelig,siden bilene MÅ gjennomgå teknisk sjekk før de slipper utpå.

Og hva i alle dager er greia med metall prøveskilt,evt ei utvidet forsikring?

Hvis man stiller med vanlige skilt,så holder det jo om man har ansvars forsikring.

P bmwccn sine treff,så praktiseres vel kun dette for at folk skal fortsette å leve i trua om at e30 m3 med s14 er det grommeste som finnes,og at selv ikke turbobiler klarer å kjøre fra disse(for turbobilene slipper jo ikke utpå).

Hørtes ut som du har vært på mye BMWCCN treff oppigjennom..........

evt. ikke

Har nok rundt 1500 runder på våler,hvor halvparten er på bmwccn treff,og 1 dag på rudskogen i bimmers regi.

Hele policy`n til ccn trenger virkelig et løft,eller en nedjekking er vel mer riktig ord.Det virker kun som det er en kombo av hattkaller,og pengegriser som bestemmer på disse treffene,og de nekter totalt og gi spes mye innpass for de som ikke er som dem.

Syns det sier litt om hattkall policy`n når det faktisk er mulig å få svartflagg både med min ix(for drifting) og madammens 316i compct uten sperre(også drifting,men i regi av bimmers).

Skal også sies at jeg behersker både spor og alternativspor kjøring,og har kun hatt 2 dekk utenfor banen 1 gang,så jeg vil heller ikke påstå at jeg har en høy "ulykkes frekvens".

Så,hadde du ikke vært så kjapp på avtrekker`n,og gjort litt research i stedet,så hadde du sluppet å bære preg av å fremstå som en som ikke har studiegjeld(...)

Skrevet
Forstår godt at det er forbudt med klistreprøveskilt. Det er jo kjøretrening for gatebiler ikke testkjøring for hjemmesnekkra effektmonster som ikke er godkjennt for vei. Bmwccn treff er ikke ment som noe annet enn kjøretrening for gatebiler av merke bmw, man går heller ikke i operaen for å høre heavy metall!

Gatebil tar seg av drifting verstingene. Og har du bygget deg en værstingbil uten skilt og ikke tør å kjøre der har du bomma på bilvalget.

"Dette er generellt, sikter ikke til noen spesiellt"

I utgangspunktet så lurer jeg på dette kun fordi tidligere eier/e ikke har betalt årsavgift. Derfor har det vært greit å kunne slippe å betale en formue i årsavgifter på en bil som neppe brukes så ofte. Skal jo være forsvarlig bygd, men har ikke tenkt å ha taktrekk og gulvmatte for eksempel.. Alt av lys og annet viktig skal jo fortsatt stå på bilen.

Nettopp. Det som er resultatet av dette er at det ruller flere tusen ulovlig ombygde "bane"biler her i landet, fordi det er kul umulig å få godkjent på en fornuftig måte. Da gambler man istedet med å kjøre rundt på vanlige skilt.

Det er jo i utgangspunktet tåpelig at en ombygd bil skal nektes, kun fordi han ikke har sprengskrudd og bytta motor før EU kontroll (evt. juksa den gjennom), mens andre som er like "skyldige" enkelt kjører på "lovlige" skilt med like ulovlige modifiseringer.

Ser svært ofte at "du har ikke skilt" blir brukt som en veldig sleip (men effektiv) avslagskommentar overfor de som ikke har jukset nok. Finner svært få biler på banetreffer som er etter vognkortet.

Synd det skal være så slit...

Dumt blir det bare da vi bilfolka skal krige internt mot hverandre. Vi har nok å stå imot fra før, fra høyere hold.

Veldig enkelt å lire av seg at den og den E30n er lefsete amatørbygg og "ikke hører hjemme på et seriøst treff" da man kjører E46 M3 til en halv. Merker den holdningen er til stede på forumet her.. Det er nesten så man tror vedkommende eier av "dyr bil" skal rakke ned på de som får det til billigere (og bedre?) selv. Skal man kritisere så får man iallefall komme med noe konstruktivt.

Skrevet

At folk blir svartflagga, er vel ikke mer enn rimelig. Alle blir fortalt om reglene på førermøtet, bryter man disse, ja da kan du risikere svartflagg.

Dessuten er det ikke BMWCCN som gir det flagget, men rescueteamet.

Og den holdningen folk over her prøver dra ned over hodene til BMWCCN, er iaf totalt fraværende. Derfor min påstnad om at slike påstander hører fortiden til i regi av BMWCCN.

Selvfølgelig er det de dyreste bilene som får mest oppmerksomhet, hvordan er dette på Gatebil da?

Og en annen ting, får dere lov å kjøre på Gatebil??

Skrevet

At de dyreste får mest oppmerksom het er jeg ikke enig i.

Simen E30 fikk mye(mest) oppmerksomhet i fjord,og dette pga frisk satsing i en e30 til rundt 100k.

Og på gatebil får man kjørt uten skilt(drifting,extreme).

Skrevet

Er det noe jeg ikke liker så er det rykter... Syns synd på alle som ikke drar på Gatebil fordi de tror at det er sånn og sånn og at de ikke får kjøre.

Ja, "de store gutta" får førsterett på banen pga showfaktor (GATEBIL er blitt mer og mer et publikumsarrangement) men hvem som helst med en registrert bil i grei stand kan kjøre på banen...

For å delta i drifting må man vel ha lisens men det er bare riktig. Extreme må man bli plukket ut til.

Skrevet

Normalt kan man løse engangslisens for driftingdelen. I praksis hvem som helst som kommer i uregistert bil får kjøre der (i diftingheatene) så sant det er plass.

Rykter er alltid noe dritt, begge veier.

Gatebil er moro å være på! Mye show og mye veldig morsom kjøring. Konseptet dems er definitivt en innertier.

BMWCCN er også moro på sin måte, og begge arrangementene har sine ulemper.

Den store forskjellen er at Gatebil er et firma med betalte arbeidere, og BMWCCN en klubb med frivillige. Både firmaer og klubber har sine bakdeler som sagt, og man forventer ulikt styresett og ulikt resultat.

Skrevet
Du får ikke kjøre på Gatebil med mindre du er "en av gutta". Det er flere som forteller det.

hahahahhahahahaha!!!! dette må være det tynneste jeg har sett til dags dato av grunnlag for å uttale seg om gatebil :lol: fordi det er flere som sier det... :roll: haha... er det muuulig..

BMW CCN sin ledelse består av delvis pensjonerte menn i sin andre ungdom... de tåler ikke å bli rævkjørt av et garasjeprosjekt til en brøkdel av prisen... at en ny bil er mer interessant å se på, sier jo generelt alt om hvor tilbakestående disse gamle mannfolka er... :lol: jo eldre jo bedre selvsagt! det er jo ingenting å diskutere engang.. det er de fleste enige om.

Skrevet
BMW CCN sin ledelse består av delvis pensjonerte menn i sin andre ungdom...

Jeg mener å huske at mange i styr og stell i bmwccn er rundt 30. Det oppfattes nok som veldig gammelt når man er 14 selv... :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...