badsha Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 hei skulle til å godkjenne bilen min med Eibach fjærer og 18" hartge felger, men fikk ikke det godkjent da, han i statens vegvesen mente at dekka både foran og bak må ha lik dimensjon???+ at han mente at eibach fjærne var kun godkjent med de orginale 15" FELGA SOM ORGINALT FØLGER MED BILEN, er dette riktig eller er han heøt på jordet?? i tilegg krevde han at jeg hadde papirer på forstillingskontroll tatt etter senkinga på 30 mm...
ivlund Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Er ikke 100% sikker på det med dekk dim. Men en ting som er sikkert er at du må ha papirer på 4hjuls kontroll etter senk, for å få senkesett godkjent!
Oderschvank Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 e36 er vel typegodkjent med ulik dekkdim foran og bak, vis han tabellen i døra di, med mindre felgene du har nå er for store da.
hagenisse Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 i tilegg krevde han at jeg hadde papirer på forstillingskontroll tatt etter senkinga på 30 mm... Synes du det er rart?
Mr.Silver Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Når jeg var å viste min E30 M3 på BT ved import sa han til meg at E35 hadde lov til å ha forskjellig dim forran og bak. Det med fjærene kan jo være tilfellet, det står i tilfellet i tüv papiret om de kun er godkjente med orginal felgene. og som tidligere nevnt, papirer på firehjulskontroll må du ha for å få godkjent senkesettet. Å dette må være tatt etter senk selvfølgelig.
Superbeetle Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Min e36 er nylig godkjent med ulik bredde på felg foran og bak. (8.5 og 10*17) Det som kreves er at du har Tüv papirer på felgene som viser at de ulike felgene er godkjent som et felgsett/i bruk sammen med hverandre og med de dekkdimensjonene som er oppgitt i godkjenningspapirene..
Haug530D Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Min e36 er nylig godkjent med ulik bredde på felg foran og bak. (8.5 og 10*17)Det som kreves er at du har Tüv papirer på felgene som viser at de ulike felgene er godkjent som et felgsett/i bruk sammen med hverandre og med de dekkdimensjonene som er oppgitt i godkjenningspapirene.. Stemmer dette, har godkjent 235/40 18 og 265/35 18 på min E39 med Eibach senkesett, sto ingenting om felger i Tuv papirene på fjærene, det eneste de sjekket var at det var klaring mellom skjerm/støtdemper å felg. + 4 hjulskontroll å Tuv på felg å senkesett.
Torek Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Det som kreves er at du har Tüv papirer på felgene som viser at de ulike felgene er godkjent som et felgsett/i bruk sammen med hverandre og med de dekkdimensjonene som er oppgitt i godkjenningspapirene.. Men var keskinfelgene dine godkjent med SÅ smale dekk som du har på a?
Hedfelt Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Jeg godkjente senking med 17'' 225 bak og 215 foran på E36 uten problemer. Hadde da riktignok bilen på hjulstillingskontroll og lyktejustering med disse hjulene på først. Husk høydejustering av lyktene i samme slengen også da, så de ikke henger seg opp i det neste gang.
Rayb Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Tüv-papirer er gull verdt, og papirer på hjulstilling må du ha. Mine 235/35/19" og 265/30/19" har jeg fått inn i vognkortet!
Superbeetle Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Det som kreves er at du har Tüv papirer på felgene som viser at de ulike felgene er godkjent som et felgsett/i bruk sammen med hverandre og med de dekkdimensjonene som er oppgitt i godkjenningspapirene.. Men var keskinfelgene dine godkjent med SÅ smale dekk som du har på a? Har jeg så smale dekk da? Er godkjent med 235/40-17 foran og 245/40-17 bak.. Selv om dette egentlig ikke er en gyldig kombinasjon(dog vanskelig å tolke utav papirene) Står en rekke dimensjoner som går sammen i Tûv godkjenningen. Jeg skulle egentlig hatt 225/45-17 foran. Står i papirene at 205/40-17 er en gyldig kombinasjon sammen med 225/35-17 på disse felgene..
badsha Skrevet Juni 16, 2009 Forfatter Skrevet Juni 16, 2009 oki kort sagt hva skal jeg gjøre for å få d godkjent på min bil? felgene og dekkene som sitter på er 8,5 foran og 9 eller 9,5 bak hsuker ikke helt. dekka som sitter foran er 225/40R18 dekka som sitter bak er 235/40R18 eneste jeg trenger er papir på etterjustering av forstillingskontroll og Tuv papirer på felgene så skal det være i orden??
kjekk82 Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 I disse tider når allt skal i vognkortet så stusser jeg i felgene jeg har på E24`en.. BBS RS 8*16 fremme og 10*16 bak.. Hvor i alle dager får jeg så tak i TUV papir på noen sannsynligvis 20 år gammle felger??
Torek Skrevet Juni 17, 2009 Skrevet Juni 17, 2009 Send mail til BBS og spør etter TÜV papirer til felgene dine, slik jeg gjorde til mine RS. BBS Har nemlig TÜV godkjenning til alle sine felger. Husk å oppgi produktkoden til hjulene som består av to bokstaver og tre tall(eks: RS123). På mine felger stod denne koden ved bolthullene, så jeg antar at den gjør det hos deg også. Her er adressen du skal sende mailen til: prowasnik.kathrin@bbs.com PS: Husk å skrive på Engelsk da, hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå