wirrumsen Skrevet Juni 17, 2009 Share Skrevet Juni 17, 2009 Nå har jeg ikke bil for tida, så dette innlegget er ikke relatert til noen spesifikk bil. Men en ting jeg har bemerket meg ved mange biler (igjen, ikke noe spesifikt merke eller modell) er at det gjerne lukter svidd for eksempel ved kjøring oppover en fjellovergang, og også ved kjøring ned fra fjellovergangen. Hva er det gjerne som lukter svidd da? Har merket det både ved automatgir og manuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juni 17, 2009 Share Skrevet Juni 17, 2009 Nedover er det gjerne bremsene som får kjørt seg og lukter. Ellers får jo motor og gir kjørt seg rimelig greit ved høy belastning, ergo lukter det brent olje... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wirrumsen Skrevet Juni 17, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2009 Med andre ord; ikke noe farlig, men bare irriterende? Sett bort fra bremsene, naturligvis. Der må man passe seg for kjerringtrikset (holde inne bremsepedalen helt til man befinner seg i bunn av bakken...). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 17, 2009 Share Skrevet Juni 17, 2009 Med andre ord; ikke noe farlig, men bare irriterende? Sett bort fra bremsene, naturligvis. Der må man passe seg for kjerringtrikset (holde inne bremsepedalen helt til man befinner seg i bunn av bakken...). Man bør helst bruke bremsepedalen minst mulig nedover da de blir veldig varme, man kan til og med miste bremseeffekt, husker ikke helt hva det heter, wipe out, Lock out eller noe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juni 17, 2009 Share Skrevet Juni 17, 2009 Jeg kaller det fading Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet Juni 17, 2009 Share Skrevet Juni 17, 2009 Når jeg har dratt på opp en motbakke litt friskt da så har det faktisk lukta svidd gummi av bilen etterpå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DJ RS2 Matrix Skrevet Juni 17, 2009 Share Skrevet Juni 17, 2009 det kan om vere asfalt støv og olje partikler som ligger på eksosanlegget som blir brent rekner med at det er noe som er heilt ufarligt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 17, 2009 Share Skrevet Juni 17, 2009 Jeg kaller det fading Det var det jeg var ute etter, 15 år siden jeg gikk på bilmekaniker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet Juni 17, 2009 Share Skrevet Juni 17, 2009 kan jo være at clutchen henger litt igjen på en måte. at den tar minimalt, men at kjøring i bakker i lengre perioder, gjør slik at det lukter. men hvis det er clutchen, så lukter man det jo med en gang. opplevde dette når jeg henta mc i trondheim. oppver noen bakker der, så sleit vectran med 1.6 liter noe jævlig. var ikke nærat clutchen på flere minutter, og det lukta så clutch at jeg trodde jeg skulle dæve:P tikke begynte den også med. Men det at det lukter litt svidd, tror jeg ikke du skal bekymre deg så mye over, antakelig noe ufarlig:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå