Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Utifra topic så lurer jeg på om dette er din bil nå?

En bil er egentlig ikke så avansert, det er ikke snakk om en romferge. Begrensa hvor mye hemmeligheter som kan skjule seg, så lenge tilstanden blir sjekka opp. Det som er fikset er fikset.

Spiller heller ingen rolle hvor mye røyk, hamburgere og lite vasking den fikk av forrige eier hvis det ser bra ut nå.

En kan fint kjøre en bil hardt uten at hele bilen forringes og blir dårlig for resten av livet. Det som er viktig er at motoren er varm først, og at olja er bra. Mye bedre å få blåst rent alle ventiler i ny og ne enn enn aldri gå over 3000 rpm eller å ruse en kald motor med dårlig olje.

Slitedeler byttes ut etterhvert, som bremser, dekk, evt dempere osv. At man girer pent og ikke flekker på tørr asfalt hele tiden har selvfølgelig noe å si, det er ikke det jeg mener.

En 320 2.2 skal være MYE friskere enn 320 2.0. Den førstnevnte er

mer lik 323 2.5, og den har jeg kjørt mye selv og jeg ble overrasket hvor

dau en 320 2.0 var i forhold.

i utgangspunktet ja, men har ikke overført penger eller hentet bilen ennå. Står hos en bilforhandler på Gjøvik og jeg har som nevt tidligere bedt om NAF test og få bilen levert ferdig eu godkjent. Så jeg skulle i utgangspunktet hente bilen iløpet av helgen, men avventer litt med å se hva de finner ut på NAF testen. Er det ingenting negativt å finne der, så regner jeg med at jeg går for bilen. Bilen har også servicehefte og ikke gått all verden (156'') så vil tro det er mye bil igjen. Eneste som jeg er litt skeptisk på er om girkassa har fått seg en ''smell''.

Leste i en tråd om da forrige eier hadde bilen og fikk et gult lys i displayet som kunne vise til at girkassa var slitt e.l men kunne også bety andre ting. Ellers er en bil til for å brukes, så om litt slædding har vært inni bilde så er ikke det noe katastrofe for min del. Og som du sier så er ikke en bil ubrukelig etter litt hardkjøring, men vil slite kjappere på deler.

Bilen har nettopp vært på service hvor olje,bremser foran og bak samt sommerhjul ble skiftet så bilen skal være i god stand nå iallefall. Hvis det kun er vanlige slitedeler som må byttes etterhvert på bilen så er jo det kun standard slitasje så det er sånt man må regne med. Hvordan den så ut inni før, skjønner jeg egentlig ikke at er mulig. Bilen ser seriøst ny ut innvendig. Kun et lite skrap på dørtrekket bak var å finne etter en halvtimes titt inni. Eneste jeg merket under kjøreturen var at den som sagt ikke dro noe særlig før etter 4000 omdr. Vet ikke om det er normalt på en automat?

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg har tomatkasse i min 318Ci, der merker jeg fint lite forskjell fra 318i uten automat... Men følelsen blir noe forskjellig pga. momentomformeren...

Skrevet
Eneste jeg merket under kjøreturen var at den som sagt ikke dro noe særlig før etter 4000 omdr. Vet ikke om det er normalt på en automat?

Det må påregnes litt ventetid før det skjer noe i en 320 dessverre, men du vil merke markant forskjell om du bytter vanos o-ringene.

Skrevet
Eneste jeg merket under kjøreturen var at den som sagt ikke dro noe særlig før etter 4000 omdr. Vet ikke om det er normalt på en automat?

Det må påregnes litt ventetid før det skjer noe i en 320 dessverre, men du vil merke markant forskjell om du bytter vanos o-ringene.

Pratet faktisk med en kompis om disse vanos o-ringene her om dagen faktisk og de vil bli byttet innen kort tid om det blir kjøp..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...