Gå til innhold

Beste bilbane\ biltreff i norge?

Johnsen
 Share

Anbefalte innlegg

Gatebil Rudskogen er stort og med utrolig mye gromme biler, men kan være like gøy med treff der man kan kjøre selv. BMWCCN-treffa er jo konge sånn sett :wink:

Har veldig lyst til å kjøre på ACR en gang . Virker som en grom bane :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva syns folk er den beste banen, og kanskje det beste biltreffet i Norge for tida?

Skal så klart noe til for å slå Gatebil, men jaggu meg storkoste jeg meg på ACR for to helger siden. Sommertreffet og ACR får min stemme.

+1 :D skal dit neste år og :D !eller kansje på høsttreffet.

ACR.var veldig mye gromt og se på :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri kjørt på noe som helst bane. Eller jo, nå juger jeg. Har pressa noen runder på Vålerbana i forbindelse med at jeg tok førerkort, men det var ikke så store greiene... Men jeg tror definitivt at Vålerbana er den råeste bana i Norge, spesielt etter utvidelsen som Hagenisse sier rett over meg.

Satt på med en 911 GT3 der i fjor (mens de utvidet) og noen av de nye svingene er fantastiske så fremt bilen sitter godt klistra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer ACR går andre veien en planlagt og svingen etter langstrekka er feildosert noe som gjør den en smule skummel, men du verden hvor arti.

Hehe, ja du verden!:) Banen er bare helt vanvittig!

Men jeg er enig, plasseringen gjør jo sitt til at ikke mange nok får sjansen til å kose seg på den.

Syns heller ikke noe om den køkjøringen som er på gatebil, blir alt for mye på en gang, og kanskje litt for mye "harving", som vi sier her nord!:)

Ang BMWCCN-treffene, så har jeg sluttet å angasjere meg litt der i d siste. Jeg var med på alt tidligere og syns det var kjempeartig, men syns det bli litt gammeldags og kjedelig nå! Folk vil se breisladd og blårøyk. Autoslalåm og 201-meter er gammeldags og blir VANVITTIG kjedelig å se på når det er mange som deltar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CCN-treffa er først og fremst for de som deltar og kjører på banen selv.

Dette, i tillegg til overivrige flaggvakter og altfor strenge regler gjør at det ikke blir spesielt spennende å se på.

Løsninga er å gå på Gatebil o.l for å glo og CCN for å kjøre :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer ACR går andre veien en planlagt og svingen etter langstrekka er feildosert noe som gjør den en smule skummel, men du verden hvor arti.

Kjører for sakte til å merke noen som helst feildoseringer jeg :D Skal du ta deg en tur på racingtreffet i år også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hverken prøvd eller sett ACR,men dette blir vel betraktet som en herlig bane.

Har prøvd (gamle og nye)våler og rudskogen,og syns våler har vært best hele veien(rudskogen hadde vært bedre hvis det hadde vært ny asfalt rundt hele bana).

Pr dags dato,så syns jeg vålerbana er bedre enn rudskogen kan bli(selv med ny asfalt),men det er vel planer om utbygging på rudskogen etterhvert,så time will show.

Angående treff,så syns jeg INGEN er bra,gatebil var bra før,men i de senere åra har det blitt en pengemaksin,med for mye fyll,show og damer(ikke noe negativt i damer,men jeg drar ikke på biltreff for å se på damer da gitt...herregud).

Bmwccn har vel en grei timeplan for de som vil kjøre mye,selv om jeg misliker makten til idealspor kjørerene,og det blir igjen for lite tid til alternativspor kjøring.

Har også vært på treff med råner`n,og dette var et greit treff,men litt vanskelig å vurdere opp mot de andre,siden dette var på vinters tid.

Ellers liker jeg best arrangør-metoden til de små treffene,der det kun handler om å komme seg ut på bana,og bli kvitt mest mulig adrenalin på kortest mulig tid.

Forøvrig syns jeg flere burde prøvd seg på isbanetreff(evt møtes en gjeng for å kjøre på isbane),siden dette er en meget uformell måte å leke seg med bil på.Her sparer man seg for lange førermøter,venting i pitlane for at en bil har kjørt ut,venting på at kjørende "gruppe" skal bli ferdig med å kjøre så det blir ens egen tur til å ratte litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sparer man seg for lange førermøter,venting i pitlane for at en bil har kjørt ut,venting på at kjørende "gruppe" skal bli ferdig med å kjøre så det blir ens egen tur til å ratte litt.

Slik er det jo på alle de mindre sporvalgstreffene også. Både NSK og trackday har jo droppet førermøter for erfarne, og som regel går kjøringen kontinuerlig. Det har vel mest med hvor mye folk som møter opp... BMWCCN på mantorp var helt fantastisk! Mantorp kommer også høyt på listen over tøffe baner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...